ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prędkość początkowa Vo
Advertisements

Laser.
Prawo odbicia.
. Obrazy w zwierciadle kulistym wklęsłym Zwierciadło kuliste wklęsłe
Własnośći symetrii osiowej i przesunięcia.
Rozmowy Kwalifikacyjne
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą wahadła matematycznego
Algorytm Dijkstry (przykład)
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
W królestwie czworokątów
Twierdzenie Talesa.
WEKTORY Każdy wektor ma trzy zasadnicze cechy: wartość (moduł), kierunek i zwrot. Wartością wektora nazywamy długość odcinka AB przedstawiającego ten wektor.
CZWOROKĄTY Patryk Madej Ia Rad Bahar Ia.
1.
Prędkość początkowa Vo
Prędkość początkowa Vo
MATEMATYKA.
Lekcja fizyki w kl.I gimnazjum Opracował mgr Zenon Kubat
Pola trójkątów i czworokątów
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Pola czworokątów Skąd się biorą wzory?.
ROZWIĄZANIE ZAGADKI NR 6
Nie taka matma straszna ;-)
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
Na kijku o długości 1 metra znajdują się 52 mrówki. Dwie z nich stoją na końcach kija, a pozostałe 50 na innych jego punktach, przy czym żadna para mrówek.
Prezentacja A.Burghardt
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Przypomnijcie definicję ruchu jednostajnie przyspieszonego.
Zastosowania funkcji kwadratowych
JAK TO BYŁO…? ROZPOCZYNAMY !!! MALUJEMY ! MALUJEMY DALEJ …
Z MATEMATYKĄ ZA PAN BRAT!
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Zasady przywiązywania układów współrzędnych do członów.
Przygotowała Zosia Orlik
Pole trójkąta Zadania.
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
11.Dwa pociągi o długościach 100m i 300m poruszają się po równoległych torach z prędkościami 36km/h i 108km/h w tę samą stronę. Jak długo się mijają? Jak.
KATEGORIA 1 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe.
siła cz.III W części III prezentacji: treść I zasady dynamiki
BIBLIOTEKA gimnazjum im. Konstantego Parczewskiego w Niemenczynie 2014.
Wyszukiwanie maksimum funkcji za pomocą mrówki Pachycondyla Apicalis.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Konkurs pt. ”Matematyka wokół nas”. Własności figur płaskich- trójkąty
„Wycieczka ślimaka” Projekt był realizowany na zajęciach matematyczno-przyrodniczych dla klas I-III.
„Nie taka matma straszna;-)” Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a.
Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
Opad atmosferyczny mający zazwyczaj postać kryształków lodu, które w powiększeniu mają kształt gwiazdy 6- ramiennej, łącząc się ze sobą tworzą płatki.
Nie taka matma straszna ;-).
Rozwiązanie zagadki nr 4
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
JEDNOKŁADNOŚĆ DEFINICJA ĆWICZENIA WNIOSKI
Zadania z drugiej zasady dynamiki. Zadania z drugiej zasady dynamiki.
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Wyrażenia algebraiczne
Droga rozwoju pojęć ku myśleniu II dr Genowefa Janczewska- Korczagin
NIE TAKA MATMA STRASZNA ZAGADKA 2. Treść zagadki Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut.
I zapomnij, że jesteś, kiedy mówisz, że kochasz…
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
16.Jadący ze stałą prędkością 72km/h pociąg osobowy, mija stojący pociąg towarowy o długości 400m. Mijanie trwało 30s. Oblicz długość pociągu osobowego.
Obliczanie przyśpieszenia ziemskiego.
Twierdzenie Pitagorasa w układzie współrzędnych.
Scenariusz lekcji matematyki klasa II gimnazjum
Jakub Szumański Adrian Wernicki
Zapis prezentacji:

ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”

TREŚĆ ZAGADKI: Na kiju o długości 1 metra znajdują się 52 mrówki. Dwie z nich stoją na końcach kija, a pozostałe 50 w innych jego punktach, przy czym żadna para mrówek nie stoi w tym samym punkcie. Na komendę START każda z mrówek rozpoczyna marsz ze stałą prędkością 1cm/s. Dwie skrajne mrówki idą w kierunku środka kija, zaś każda z pozostałych 50 wybiera jeden z dwóch możliwych kierunków marszu. Mrówka, która dotrze do końca kija spada z niego i ginie. Kiedy dwie mrówki spotkają się w jednym punkcie, wówczas każda z nich zmienia kierunek marszu na przeciwny przy zachowaniu tej samej prędkości. W innym przypadku żadna mrówka nie może z własnej woli zmienić kierunku marszu. Po jakim czasie od komendy START zginie ostatnia mrówka? Uzasadnij odpowiedź.

ROZWIAZANIE To czy mrówki odbijają się od siebie czy nie, nie ma znaczenia. Od punktu odbicia odchodzą 2 mrówki z tą samą prędkością i o przeciwnych zwrotach. Gdyby się nie odbiły tylko przeszły obok siebie, było by tak samo. Nie ma znaczenia która mrówka jest która, dlatego można przyjąć, że mrówki mijają się, a wtedy zadanie jest proste. Najdłuższą drogę będzie musiała przejść mrówka z końca kija(1m) co jest niezależne od liczby mrówek. Aby obliczyć czas w którym wszystkie mrówki zabiją się korzystamy ze wzoru V=S/t. Za S podstawiamy najdłuższa drogę jaką może przejść mrówka, czyli 1m=100cm . Z zadania wynika, że V=1cm/s, więc: t = S/V t = 100/1 [cm * s/cm = s] t =100s

Ostatnia mrówka zginie po 100 sekundach od komendy START. ODPOWIEDŹ: Ostatnia mrówka zginie po 100 sekundach od komendy START.

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji! Mamy nadzieję, że wszystkim się podobała. Wykonanie jej zajęło nam bardzo dużo czasu.

Prezentację przygotowała klasa 3b z Gimnazjum Nr1 w Zielonej Górze.