„ PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA” PRZEDSZKOLE NR 32 z ODZDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI w KONINIE SPRAWOZDANIE „ PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA” edycja III Akademii Zdrowego Przedszkolaka Opracowała: Agnieszka Walkowska
Poczytaj mamo, poczytaj tato !
Od czego zależy odporność? – o tym dowiedzieliśmy się z filmu.
Wirusy i bakterie W NASZYM WYKONANIU
Poezja dziecięca – wiersz napisały dzieci z grupy 6-latków pod kierunkiem pani beaty jałkiewicz „Atak bakterii i wirusów” UWAGA! Bakterie atakują! UWAGA! Nadciągają wirusy ! Wchodzą do oka i do ucha. Wchodzą do nosa i do brzucha. Wchodzą do gardełka i do myślidełka. Musimy myć ręce i kąpać się w łazience. Gimnastykę uprawiamy, owoce i warzywa zjadamy. Odpowiednio się ubieramy i wesoło uśmiechamy.
Prezentacja „ Bądźmy zdrowi – wiemy, więc działamy” oglądamy , słuchamy i uczymy się.
Gimnastyka to dobra sprawa
Scenariusz zajęcia - opracowała beata jałkiewicz Nauczycielka: „Oto wioska. Pewnego dnia napadli na nią rozbójnicy i ukradli mieszkańcom pieniądze. Jak mogą mieszkańcy ochronić swoją wioskę przed ponownym napadem?” Dzieci: zbudować mur, kupić psa, zatrudnić wojsko itp.. Nauczycielka w trakcie wypowiedzi dzieci uzupełnia „wioskę” o kolejne elementy zabawkami z sali. 3. Pokaz zdjęć przedstawiających średniowieczne twierdze. Zwrócenie uwagi na umocnienia, broń oraz rolę turnieju rycerskiego. 4. Rozmowa dotycząca ochrony organizmu przed mikroorganizmami chorobotwórczymi. Nauczycielka: Nasze organizmy są jak ta wioska. Jak możemy uczynić z nich twierdzę, która obroni nas przed bakteriami i wirusami? Dzieci: myć ręce, uprawiać sporty, …, jeść warzywa i owoce . 5. Wspólne ułożenie piramidy żywienia. 6. Wykonanie „Bomby witaminowej” - sałatki owocowej Umycie dokładne rąk mydłem Przygotowanie stanowisk pracy Umycie owoców Pokrojenie owoców Włożenie owoców do dużej miski 7. Wspólne zjedzenie sałatki. 8. Posprzątanie. Temat: „Bomba witaminowa” – jak chronimy organizm przed bakteriami i wirusami. Cele: - Dziecko wie, co to są bakterie i wirusy, - rozumie konieczność obrony przed mikroorganizmami chorobotwórczymi, - zna podstawowe zasady prawidłowego odżywiania się, - rozpoznaje i nazywa owoce, - dba o higienę przygotowywania posiłków, - bezpiecznie posługuje się nożem. Miejsce: Sala przedszkolna Grupa : Dzieci 5 i 6-letnie Formy: zbiorowa, indywidualna Metody: słowna, zabawowa, ćwiczeń praktycznych Pomoce: zabawki z sali, piramida żywienia - puzzle, owoce, deseczka, nożyk, miska, cukier, fartuszki Rodzaj aktywności: zabawowa, językowa, praktyczna PRZEBIEG ZAJĘCIA 1. Piosenka „Witaminki”. 2. Opowieść nauczycielki „Wioska”. Nauczycielka kładzie na dywanie przed dziećmi domek z klocków i ludzika.
Myjemy ręce, myjemy owoce
Tworzymy bombę witaminową już ją jemy !!!
Zabawa „Wizyta u lekarza „
Wizyta w gabinecie stomatologicznym „Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć…”
Słuchamy bajki „ Raptuś, Wieprzuś i ociupinka, co to ból zęba.”
Uczymy się dbać o higienę.
Żyjemy zdrowo na sportowo !!!