INTERNET W PRAKTYCE 10 zasad i nie tylko...

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Wykorzystanie linku sponsorowanego w kampanii reklamowej Militaria.pl Militaria.pl SEM.
Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
Charakterystyka i potencjał reklamowy serwisów
Agenda Teraz Onet! Sponsoringi: – sponsoring z video – nowe, niższe ceny – promocja jesienna Wzbogacone pakiety zasięgowe: – na elementach stałych – navibox.
HOT & SPORTS! Specjalny pakiet Tylko na Eurosport.pl.
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
Oferta portalu Parkiet.com
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Wysyłka obrandowanych prezentów walentynkowych do ukochanych osób na Fotka.pl. Tysiące graficznych obrazków widocznych na profilach użytkowników. Timing:
Wakacyjna oferta promocyjna
Stałe obecności dzienne i tygodniowe w sieci reklamowej
Generujemy efekty prezentacja sieci MobiAds oferta dla wydawców i developerów.
Generujemy efekty prezentacja sieci AdAction Network oferta dla witryn.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Generujemy efekty prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla developerów i wydawców.
Internauci w grupach wiekowych
BUDonline_ARCHITEKTURA - prezentacja oferty reklamowej
„Jutro to dziś tyle, że jutro”
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Kanał tematyczny w sieci reklamowej Kanał Education & School pozwala dotrzeć do najbystrzejszych internautów w Polsce:
Papilot.pl Prezentacja serwisu
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie Marcin Pery, Warszawa,
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
Od 14 lutego wszystko za 69% ceny WALENTYNKOWA CENA.
Charytatywna akcja z INTERIA.PL: WYKLIKAJ UŚMIECH WARSZAWA, r.
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
czyli jak rekrutować szybko i tanio
Twoje miejsce w internecie
W INTERNETOWEJ SIECI REKLAMOWEJ
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Search Engine Marketing w promocji eventu
Interactive Marketing Partner marketing
Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej:
Serwis internetowy tygodnika Polityka
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Witryny kulinarne dają możliwość dotarcia do osób które poszukują pomysłów kulinarnych, które kupują produkty spożywcze.
Oferta sieci AdProfile
EDI NET - badania.
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
SPORTS_ACTIVE_Wiosna/Lato2012 Rekreacyjna Oferta Specjalna.
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Witryny kulinarne dają możliwość dotarcia do osób które poszukują pomysłów kulinarnych, które kupują produkty spożywcze.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
OFERTA REGIONALNA GRUPY WP Skuteczna kampania na rynku lokalnym
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Potęga trzech opinii: Wprost, Przekrój, Polityka w sieci reklamowej IDMnet S.A.
GRUPA WIRTUALNA POLSKA
GRUPA WIRTUALNA POLSKA Lider polskiego internetu Listopad, 2014.
Afiliacja w sieci… Czy bez sieci??.
Adequate | Interactive boutique Interactive boutique 1 PROFIT-DRIVEN MARKETING OPTIMISATION volume vs. efficiency trade-off ILE POWINNIŚMY WYDAWAĆ NA KAMPANIE.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Google AdWords.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Badanie rynku mediów Wskaźniki
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
Zapis prezentacji:

INTERNET W PRAKTYCE 10 zasad i nie tylko...

Po pierwsze …. badania Na polskim rynku funkcjonują dwa podstawowe badania internetowe. To one są wykorzystywane przy planowaniu kampanii (powinny być…) NetTrack SMG/KRC Megapanel PBI/Gemius Po to, aby: Poznać upodobania internautów (kategorie tematyczne pytań) Poznać profil demograficzny i sprawdzać potencjał internautów Po to, aby: Poznać wyniki portali, witryn i serwisów (odsłony, real users, zasięg, dopasowanie AI) w grupie celu W praktyce … aby wiedzieć komu pokazywać się w internecie W praktyce … aby wiedzieć, gdzie się pokazać markę

Dwa … kto jest kim w Internecie User, unikalny użytkownik, użytkownik cookies - jak go badamy…. Jedną z miar kampanii internetowych, jak również jakości strony www jest ZASIĘG (inna miara to potencjał reklamowy strony – liczba odsłon). Na zasięg się składa się liczba unikalnych użytkowników, których rozpoznajemy wykorzystując technologię cookies* Dzięki technologii cookies możemy określić prawdopodobną liczbę pojedynczych osób korzystających z danego serwisu/witryny (pod warunkiem, iż zakładamy, że z danego komputera nie korzysta więcej niż 1 osoba, że nie kasuje ona plików cookies, ani nie ma kilku profilów założonych w systemie operacyjnym). *cookies – to niewielki plik tekstowy wysyłany przez serwer www i zapisywany na twardym dysku komputera użytkownika.

Trzy … jak się co nazywa (wskaźniki) Strona www - na niej badamy … 1. Odsłona (ang.: Page View) – wejście przez użytkownika na stronę internetową np. odsłona strony głównej. 2. Wizyta (ang.: Visit) – wykonywany przez użytkownika ciąg następujących po sobie odsłon kolejnych stron wewnątrz jednej witryny, traktowany jako zamknięta całość. Odstęp między kolejnymi odsłonami nie może przekraczać 30 minut. 3. Zasięg (ang. Reach) - def. PBI / Gemius - stosunek liczby użytkowników, którzy dokonali przynajmniej jednej odsłony na wybranej witrynie w okresie czasu do całkowitej liczby internautów.

Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Typy stron internetowych - portale grupa celowa nazwa użytkownicy (real users) odsłony zasięg średni czas na użytkownika [godz:min:s] Populacja INTERIA.PL 7 887 718 1 156 883 413 50,03% 03:19:13 Onet.pl 10 095 061 3 558 366 476 64,03% 06:20:54 Wirtualna Polska 8 736 601 2 248 493 999 55,41% 04:53:50 o2.pl 7 584 103 1 155 199 286 48,10% 03:43:38 Gazeta.pl 7 244 184 691 114 138 45,95% 01:48:49 Portale i sekcje tematyczne

Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Witryny tematyczne (kategoria Kobiety oraz Zdrowie, dom i rodzina) Zasięg: 296 483 Zasięg: 473 206 Zasięg : 1 120 542 Zasięg: 392 532 Zasięg: 346 414 Zasięg: 168 330

Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Witryny tematyczne (kategoria Kobiety oraz Zdrowie, dom i rodzina) Zasięg : 8 468 341 Zasięg: 470 243 Zasięg: 968 004 Zasięg: 5 896 989

Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Blogosfera i fora … Fora większość portali i tematycznych … … a także firm Bloga ma każdy portal … … i osoby prywatne

Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Formy płaskie … baner, billboard, double billibord, rectangle, skyscreaper Do zrobienia…

Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Formy layerowe – brandmarki, toplayery Do zrobienia…

Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Formy interaktywne – streemingi, videoady Do zrobienia…

Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Formy bezpośrednie – mailing, newslettery Do zrobienia…

Pięć … w media planie W zależności od celu kampanii (zawsze zakładajmy jakie efekty są oczekiwane) i budżetu rekomendowane są różne modele rozliczeń… FF (Flat Fee) – stała ekspozycja reklamy w określonym miejscu i czasie CPM (Cost Per Mile), capping (dedykowana liczba odsłon na unikalnego użytkownika) CPC (Cost Per Click) – póki co nie ma możliwości rozliczenia za udane klikniecie CPM, no-capping – ZASIĘG (kampania nastawiona na dotarcie do maksymalnej liczby unikalnych użytkowników zachowując bardzo niskie (mniej niż 2 zł netto) koszty emisji za odsłonę) CPA (Cost Per Action) – rozliczenie za efekt Media plan to plan wykorzystania mediów w danej kampanii reklamowej ze szczególnym uwzględnieniem celu kampanii, sugestii Klienta oraz optymalizacji kosztowej w stosunku do oczekiwanych efektów działań.

Pięć … media plan Wykorzystane formaty ze wstępną specyfikacją Miejsca emisji reklamy (kupowanych odsłon, kliknięć innych) i ich charakter (specyficzne opisy) Koszty kampanii – ceny CMP, CPC, CPA RC (rate card), net net i rabaty Timing kampanii i zaznaczenie poszczególnych emisji Podsumowanie kosztów: koszty mediowe, badań trakujących, agencyjne

Sześć … badamy wszystko Na rynku polskim istnieje wiele narzędzi do badania efektywności kampanii prowadzonych w Internecie. Badanie gemiusEffect dostarcza najbardziej kompleksowych danych o skuteczności prowadzonej w Internecie kampanii reklamowej. Za pomocą Google Analytics można sprawdzić, które słowa kluczowe przyciągają najbardziej pożądanych potencjalnych klientów, która reklama cieszy się największym powodzeniem, i które strony docelowe i treści przynoszą największe dochody.

Siedem … kreacje w kampanii Przekaz reklamowy wykorzystywany w Internecie powinien być dostosowany do oczekiwań użytkowników i specyfiki tego medium. Internauci mówią: Nie irytuj Nie nudź Informuj Wyróżnij się Mów jasno Zainteresuj mnie Do zrobienia…

Siedem … kreacje w kampanii Zasada / Nie-zasada Użytkownik na banerze / w mailingu nie chce szukać informacji – chce ją mieć podaną na talerzu Reklama internetowa - zasady: Wzbudzenie zainteresowania – gimmnik, eye catcher – masz mnie … Zwięzłość komunikatu – to jest mój czas, mam go niewiele, mów szybko Prostota komunikatu – czego ode mnie chcesz? CALL TO ACTION - co i jak mam zrobić? Do zrobienia… Najważniejsze – złota zasada TEST AND LEARN!

Siedem … kreacje w kampanii Ważne…. Dopasowanie kolorystyki i agresywności reklamy do grupy celu Grafika czy tekst? Do zrobienia…

Osiem … trwa kampania Optymalizacja … Ustalenie celów kampanii Stworzenie pierwszej wersji reklamy Podpięcie narzędzi webanalytics Stworzenie drugiej wersji reklamy Start kampanii testowej Wybór najlepszej wersji kreacji Analiza wyników Optymalizacja … Nie tylko reklam, ale też wykorzystywanych placementów i modeli rozliczeń

Dziewięć … jak czytać wyniki Liczba emisji reklam – liczba kreacji wyświetlonych w trakcie kampanii reklamowej (w podanym okresie czasu). Zasięg kampanii – liczba unikalnych użytkowników, którzy mieli kontakt z kampanią internetową. Częstotliwość (OTS) - średnia liczba wyświetleń reklam przypadająca na jednego użytkownika (cookie) w czasie trwania kampanii. Liczba kliknięć – liczba klinięć na emitowaną kreację reklamową Liczba udanych kliknięć – liczba kliknięć, po których została dokonana odsłona strony reklamowanej.

Dziewięć … jak czytać wyniki CTR CR Akcja – dokonanie przez użytkownika zamierzonej przez reklamodawcę odsłony np. wypełnienie formularza. CTR (Click Through Rate) – procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby emisji reklamy. Współoglądalność - informacje o tym, ilu użytkowników miało wyświetloną kreację reklamową zarówno na witrynach z kategorii A, jak i z kategorii B (np. Onet i WP) Konwersja (CR) – sposób określania procentu pożądanych zachowań internatów w określonej sytuacji

Dziesięć … jak ocenić skuteczność W zależności od założonego celu kampanii patrzymy na wartości różnych wskaźników mediowych: Kampania WIZERUNKOWA Kampania INFORMACYJNA Kampania ZASIĘGOWA Kampania SKIEROWANA NA WYKONANIE AKCJI CTR Zasięg kampanii CPU (Cost Per Unique) CPC (Cost Per Click) CPM (Cost Per Mile) OTS CR CPA (Cost Per Action)

Co jeszcze powinniśmy wiedzieć… 1 . Potrzeby userów net vs inne media