Plan napraw ulic po zimie 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
Advertisements

Poprawa bezpieczeństwa skrzyżowania ulic Solec /Borowa
DROGA HAMOWANIA.
1.
Wyniki wstępnych badań unieszkodliwiania i odzysku popiołów lotnych i pyłów z kotłów pochodzących ze spalarni odpadów w technologii ENVIROMIX®
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Metodologia wyliczania pomocy publicznej Wrocław, 24 kwiecień 2008 Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy.
Zastosowanie systemów geokomórkowych w budowie i modernizacji infrastruktury drogowej, kolejowej oraz lotniskowej w aspekcie poprawy bezpieczeństwa ruchu.
ZSChiPS w Lublinie Zebrał w całość: K. Olszewski
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
Czyli o tym czym jest azbest i co zrobić, aby nie był dla nas groźny?
Kontrakty typu „zaprojektuj i wybuduj” – prawa i obowiązki Stron
Kucie metali Kucie - proces technologiczny, rodzaj obróbki plastycznej, polegający na odkształcaniu materiału za pomocą uderzeń lub nacisku narzędzi. Narzędzia.
Prezentuje: Ewa Bednarz
Aktywna wieś Wieś W ojnowice w 2013r po raz trzeci przystąpiła do konkursu Aktywna Wieś z projektem pod tytułem Ciągi komunikacyjne w Centrum Rekreacyjno-Sportowym.
„Bezpieczne Place Zabaw” Analiza danych z miasta Łodzi, Maj 2013 r.
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Photo report – szlifowanie powierzchni
Inżynieria zarządzania
Masa uszczelniająca SKD
WŁĄCZANIE SIĘ DO RUCHU.
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
Elementy składowe komputera
Produkty Firmy Haller SA to:
Nasi klienci: SKF EDAG Kuka VW Poznań VW Wolfsburg Beiersdorf
Gospodarka odpadami w Polsce stan przed przyjęciem KPGO Dr hab. inż. Janusz Mikuła.
Kriogenika.
NAWIERZCHNIE TWARDE ULEPSZONE STABILIZOWANE
POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
Styropian budowlany i problemy jego recyklingu
Na półmetku Program Rewitalizacji Łazienek Królewskich plus 80 mln pln Konferencja Prasowa 5 grudnia 2013 r. godz Pałac na Wyspie.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY DZIELNICY WOLA NA ROK 2015
1 INWESTYCJE W INNOWACYJNE PRZEDSIĘBIORSTWA FUNDUSZ KREDYTU TECHNOLOGICZNEGO Piła, maj 2007 r.
Trwała, szybka i tania naprawa ubytku
Plan napraw ulic po zimie 2014
PRODUCENT MASZYN DO BUDOWY I REMONTU DRÓG
451.Woda o masie m=1kg o temperaturze t o =10 o C została zamieniona w parę. Na jaką wysokość można podnieść masę M=10ton za pomocą energii dostarczonej.
Zastosowanie mieszanek na zimno w nawierzchniach drogowych
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMIA EKOLOGIA ASFALTY MODYFIKOWANE GUMĄ
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
Asfalt modyfikowany polimerami “POLYGUM”
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
JAK POWSTAJE CZEKOLADA?
KOORDYNATOR Instytut Badawczy Dróg i Mostów POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO PROPOZYCJA OBSZARU BADAWCZEGO NR 7.3 DO KRAJOWEGO PROGRAMU.
Przebudowa mostu nad śluzą w ciągu ulicy powiatowej Nr 3029N Adama Mickiewicza w Ostródzie km Zadanie dofinansowane z rezerwy subwencji ogólnej z.
DEBATA: „Jakie miejsca w Pile są atrakcyjne a jakie powinny zostać zrewitalizowane?” Termin: rok godz. 8:00 Gimnazjum nr 4 w Pile.
TEMAT : Kompresja i Archiwizacja danych Informatyka Zakres rozszerzony
Zakaz ruchu w obu kierunkach.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
OBRÓBKA SKRAWANIEM Opracował dr inż. Tomasz Dyl
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Zarząd Powiatu Węgrowskiego informuje, że w 2012 roku zostało zrealizowane zadanie p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej 4224W Węgrów – Krypy od km
LABORATORIUM BUDOWLANE Oferowane badania : » Badania kruszyw » Badania cementów » Badania betonów » Badania prefabrykatów » Obsługa budowy » Badania geotechniczne.
Inwestycje i remonty w 2015 roku Starostwo Powiatowe w Wołominie.
OŚRODEK DOSKONALENIA TECHNIKI JAZDY Rzeszów, 29 marca 2012.
1.
HAMUCLE.
Koncepcja zagospodarowania terenu rekreacyjno-sportowego przy ul
UMOWA SPEDYCJI Literatura:
NAPRAWY GŁÓWNE POJAZDÓW
Lekcja 2 Temat: Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
TECHNOLOGIA ROBÓT BUDOWLANYCH
WŁÓKNA ARAMIDOWE DO PRZESTRZENNEGO ZBROJENIA WSZYSTKICH TYPÓW
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Plan napraw ulic po zimie 2013

Ekipy remontowe codziennie wylewają na łódzkie drogi średnio ok Ekipy remontowe codziennie wylewają na łódzkie drogi średnio ok. 30 ton masy. Od początku stycznia br. do dnia 31.03.2013 r. ZDiT zlecił wbudowanie ok. 1910 ton masy asfaltowej.

Technologia wykonania Przyjęta technologia naprawiania ubytków uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych Podstawowe sposoby naprawiania uszkodzeń nawierzchni: Masa na zimno. Asfalt lany (AL). Asfaltobeton (BA) wraz z cięciem lub kuciem nawierzchni. Asfaltobeton (BA) wraz z frezowaniem nawierzchni.

Masa na zimno Stosowana najczęściej w zakresie temperatur od 0oC do -45oC w celu szybkiego zabezpieczenia ubytku miejscowego (technologia kosztowna i nietrwała, stosowana doraźnie). Oczyszczenie ubytku przy pomocy miotełek lub łopat. Przygotowanie masy do wbudowania (masa przechowywana jest w workach). Wysypanie z worka masy w ilości niezbędnej do odpowiedniego zabezpieczenia/ wypełnienia ubytku (z uwagi na właściwości fizyczne masy wskazane jest tylko wypłycenie zabezpieczanego wyboju). Zagęszczenie masy przy pomocy ręcznego ubijaka, wraz z usunięciem nadmiaru masy.

Asfalt lany (AL) Stosowany w zakresie temperatur od -5oC do +30oC w celu szybkiego zabezpieczenia ubytku miejscowego (tania i trwała metoda) po wcześniejszym oczyszczeniu. Przy temperaturze masy od 140 do 250oC uzależnionej od rodzaju mieszanki i sposobu układania nie jest konieczne osuszanie podłoża. Oczyszczenie ubytku przy pomocy miotełek lub łopat. Podczas powyższej czynności, masa przeznaczona do wbudowania oczekuje w termosie. Masę o właściwej temperaturze przelewa się z kotła na taczkę, w celu bezpiecznego dostarczenia w okolicę naprawianego ubytku. Zalany wybój wyrównuje się do poziomu naprawianej jezdni szuflami i zabezpiecza drobnym kruszywem drogowym (np. piaskiem). Po około 30 – 40 minutach można dopuścić naprawiany fragment do ruchu samochodowego.

Asfaltobeton (BA) Stosowany gdy temperatury średniodobowe przekroczą +5oC po wcześniejszym sfrezowaniu lub cięciu i kuciu nawierzchni położonej w bliskim sąsiedztwie ubytku. Niektóre rodzaje mieszanek używanych w celu dokonania miejscowych napraw, przy wbudowywaniu w uszkodzone miejsce wymagają średniodobowych temperatur powyżej +10oC (SMA, MMA itp.)

Cięcie lub kucie i uzupełnianie ubytku (AB) Ręczne cięcie nawierzchni jezdni (piła tarczowa, młot pneumatyczny) wyrównanie krawędzi, usunięcie spękanych fragmentów nawierzchni w bezpośrednim sąsiedztwie ubytku, wraz z niezbędnym technologicznie powiększeniem obszaru dokonywanej naprawy. W przypadku uszkodzenia niższej warstwy konstrukcyjnej, konieczna jest pogłębienie naprawianego uszkodzenia. Doczyszczenie ręczne lub mechaniczne miejsca dokonywanej naprawy. Wbudowanie przygotowanej wcześniej mieszanki, dostarczonej w specjalistycznych termosach. Zagęszczenie (wałowanie) wbudowanej mieszanki walcami samobieżnymi (początek stygnięcia masy). Dopuszczenie do ruchu możliwe po okresie 30-40 minut od zagęszczenia.

Frezowanie i uzupełnianie ubytku (BA) Mechaniczne frezowanie nawierzchni jezdni (frezarka samobieżna), wyrównanie krawędzi, usunięcie spękanych fragmentów nawierzchni w bezpośrednim sąsiedztwie ubytku, wraz z niezbędnym technologicznie powiększeniem obszaru dokonywanej naprawy. W przypadku uszkodzenia niższej warstwy konstrukcyjnej, konieczna jest pogłębienie naprawianego uszkodzenia. Doczyszczenie ręczne lub mechaniczne miejsca dokonywanej naprawy. Wbudowanie przygotowanej wcześniej mieszanki, dostarczonej w specjalistycznych termosach. Zagęszczenie (wałowanie) wbudowanej mieszanki walcami samobieżnymi (początek stygnięcia masy). Dopuszczenie do ruchu możliwe po okresie 30-40 minut od zagęszczenia.

Zagęszczanie (wałowanie)

Oczyszczenie usunięcie wszystkich skrawków i drobin kory asfaltowej, które powstały na skutek frezowania lub cięcia i kucia wywiezienie odpadów asfaltowych na składowisko usunięcie wody z oczyszczanego obszaru ubytku przy pomocy szufli, szczotki lub palnika.

Finansowanie Do 31 marca 2013 r. na naprawy ubytków w nawierzchniach jezdni ZDiT wydał już ok. 1 430 000 zł W 2013 r. kwota środków zarezerwowanych w budżecie na naprawy dróg o nawierzchniach twardych wynosi 6 612 031 zł. Remonty dróg będą wykonywać: Zakład Remontowo Drogowy Barbara Wiśniewska, Łódź, Przedsiębiorstwo Drogowe Lambdar Sp. z o.o., Łódź, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych sp. z o.o., Sieradz, WIDROG Jan Wiśniewski, Łódź.