Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kreacja i promocja nowej marki regionu
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: DANE INFORMACYJNE Kompetencja: ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Czym zajmuje się geografia?
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt Edukacyjny Gimnazjalny
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Uczniowie pierwszej klasy gimnazjum z Zespołu Szkół Gimnazjalnych im. ks.Piotra Sosnowskiego w Bysławiu kompetencja matematyczno – przyrodnicza 96_50_mp_g2.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania ( ) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych.
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wycieczka odbyła się 4 października 2016 roku do lasu oliwskiego na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Celem wycieczki było poznanie form morfologicznych.
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Zapis prezentacji:

Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Dane Projektu Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne w Dywitach ID grupy: 96/73_MP_G2 Opiekun: Teresa Rukowicz Kompetencja: matematyczno – przyrodnicza Temat Projektowy: Badanie wpływu przemysłu na składniki biosfery - powietrze, wodę, glebę. Rok Szkolny: 2011/2012 Dane Projektu

Zajęcia Organizacyjne Dni 6 września odbyły się nasze pierwsze zajęcia w nowym semestrze. Dokonaliśmy Wyboru tematu projektowego oraz omówiliśmy zadania do realizacji. Tego dnia wypełnialiśmy również testy na wejściu do wybranego tematu. Zajęcia Organizacyjne

Dnia 16 września na zajęciach opracowywaliśmy notatki o stanie środowiska w naszym regionie. Szukaliśmy informacji o skutkach zanieczyszczeń litosfery, hydrosfery, pedosfery, atmosfery. Uwzględniliśmy wpływ przemysłu. Korzystaliśmy z Internetu oraz czasopism takich jak: „Aura”, „Eko-świat”, „Przyroda Polska”. Stan środowiska

Dnia 22 września pojechaliśmy na wycieczkę do Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Były to zajęcia warsztatowe „Metodyka Badań Hydrobiologicznych”. Określaliśmy m.in. przejrzystość wody, analizowaliśmy gatunki w warstwie przybrzeżnej i dennej jeziora. Wycieczka na UWM

Stopień zanieczyszczenia powietrza Dnia 27 września wykonywaliśmy mapy przedstawiające stopień zanieczyszczenia powietrza w województwie warmińsko-mazurskim i w Polsce. Opracowywaliśmy również wycieczkę do zakładu, której celem było określenie stanu zanieczyszczenia powietrza, gleby oraz przyzakładowych wód powierzchniowych. Podzieliliśmy się na dwie grupy: Aneta, Anita, Natalia, Natalia, Szymon – pierwsza grupa (mapa zanieczyszczeń w Polsce) Patryk, Dominika, Alan, Sara, Natalia – druga grupa (mapa zanieczyszczeń w woj. warmińsko – mazurskim. Stopień zanieczyszczenia powietrza

Między naszymi zajęciami projektowymi odbyły się wykłady dotyczące między innymi badania gleb. Na wykładzie rozmawialiśmy również o układach wewnętrznych człowieka, np. układzie pokarmowym. Wykład był naprawdę ciekawy. Wykłady

Analiza wody - Przygotowanie Dnia 25 października przygotowywaliśmy się do analizy wody. Szukaliśmy informacji o bioindykatorach jezior oraz innych zbiorników, standardowych metodach analizy chemicznej wody. Po tych zajęciach byliśmy bardzo dobrze przygotowani do zajęć praktycznych, które miały się odbyć na następnych zajęciach. Analiza wody - Przygotowanie

Dnia 8 listopada odbyły się zajęcia warsztatowe na których analizowaliśmy biologicznie i chemicznie wodę. Analiza biologiczna polegała na obserwacji makroskopowej i mikroskopowej prób z wodą jeziorną. Do analizy chemicznej wykorzystaliśmy wcześniej kupiony sprzęt. Analiza wody

Wpływ przemysłu na zbiorniki wodne Dnia 15 listopada odbyły się zajęcia teoretyczne dotyczące wpływu zanieczyszczeń przemysłowych na pobliskie zbiorniki wodne {jeziora, rzeki, stawy} oraz na różnorodność flory i fauny żyjącej w pobliżu tych zbiorników. Dyskusja była interesująca każdy mógł wykazać się własną wiedzą. Wpływ przemysłu na zbiorniki wodne

Wpływ przemysłu na gleby Podzieliliśmy się na dwie grupy zadaniowe : Patryk, Natalia, Sara, Dominika, Alan – pierwsza grupa (działka szkolna) Natalia, Anita, Natalia, Paweł, Aneta – druga grupa (pobliże zakładu) Dnia 22 Listopada badaliśmy kondycję gleb w Olsztynie oraz w Dywitach. W badaniach wykorzystywaliśmy kilka prób gleby z różnych stanowisk (działki szkolnej w Dywitach, próbę z pobocza drogi w pobliżu zakładu Michellin w Olsztynie). Okazało się, że kondycja gleb w Dywitach jest zdecydowanie lepsza. Wpływ przemysłu na gleby

Był to już nasz drugi wykład w tym semestrze Był to już nasz drugi wykład w tym semestrze. Wykonywaliśmy naprawdę interesujące doświadczenia fizyczne oraz analizowaliśmy prezentację. Według nas był to najciekawszy wykład. Wykłady

Dwutlenek siarki w powietrzu Dnia 29 listopada odbyły się zajęcia dotyczące stopnia zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem siarki. Były to zajęcia w terenie, sprawdzaliśmy obecność i gatunki porostów na drzewach przy drodze i w lesie. Dwutlenek siarki w powietrzu

Zajęcia doświadczalne Dnia 6 grudnia badaliśmy pH i stężenie różnych zanieczyszczeń w roztworach z tkanek roślin, rosnących w okolicach Olsztyna. Doświadczenie polegało na zbadaniu ph, określeniu stężenia metali ciężkich , jonów amonowych, azotynowych, fosforowych w próbach z roztworem z czerwonej kapusty. Podzieliliśmy się na dwie grupy: *Pierwsza grupa – Natalia, Dominika, Patryk, Sara, Alan. Natalia – zapisywała wynik doświadczenia. Patryk, Sara – badanie ph. Dominika – pomagała Natalii w zapisach. Alan – określał stężenia jonów amonowych *Druga grupa – Anita, Aneta, Natalia, Natalia, Szymon Anita, Szymon – zapisywali wyniki doświadczenia. *Aneta, Natalia, Natalia – badanie ph i określanie stężenia jonów amonowych. Zajęcia doświadczalne

Dnia 13 grudnia odbyły się zajęcia na platformie eduportalu Dnia 13 grudnia odbyły się zajęcia na platformie eduportalu. Wypełnialiśmy ankiety ewaluacyjne i testy na wyjściu z tematu projektowego. Uzupełnialiśmy również braki w przypisanych materiałach e-learningowych z biologii. Eduportal

Dnia 20 Grudnia dokonaliśmy podsumowania projektu i zaprosiliśmy na te zajęcia dyr. ds. gimnazjum Ewę Romanowską. Za część wizualną i wybór slajdów odpowiadali: Patryk Nowosielski, Alan Sobótka, Dominika Wilińska i Natalia Gugała. Natomiast za opisy do slajdów odpowiadali: A. Krystkiewicz, N. Krystkiewicz, N. Korchut i A. Olejnik. Sara Plichtowska wraz z Szymonem podsumowali projekt w kontekście przyrostu wiedzy i umiejętności. Podsumowanie

Dziękujemy za obejrzenie prezentacji Dziękujemy za obejrzenie prezentacji. Prezentację zrealizowano przy współudziale wszystkich uczestników grupy projektowej. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA