DOCIERAMY DO CAŁEJ POLSKI LOKALNEJ
20,1 % Liczba czytelników TL w ciągu ostatnich 30 dni (CZYTELNICTWO W CYKLU SEZONOWYM) 20,1 %
LICZBA CZYTELNIKÓW PRZECIĘTNEGO WYDANIA PŁATNYCH TYGODNIKÓW OPINIOTWÓRCZYCH Tygodnik Lokalny 12,6% 3 801 531 Angora 7,0% 2 116 102 Newsweek 4,5% 1 370 872 Polityka 4,2% 1 254 860 Wprost 2,8% 854 556 Gość Niedzielny 2,7% 804 959 Przekrój 1,7% 511 815 Forum 0,7% 217 497 Tygodnik Siedlecki 0,6% 178 215 Tygodnik Ostrołęcki 0,5% 147 411 Przewodnik Katolicki 142 492 Panorama Leszczyńska 136 381 TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,3% 78 977 Badania realizowane przez Millward Brown SMG/KRC w 2010 r.
JEDYNY PAKIET REKLAMOWY GWARANTUJĄCY DOTARCIE DO POLSKI LOKALNEJ 113 tytułów o łącznym nakładzie 912.000 egz. Nakład 49 tytułów – 460.000 egz. kontrolowany przez ZKDP
SKUTECZNE DOTARCIE DO POLSKI LOKALNEJ Pakiet „TL ZKDP” obejmuje 49 tytułów, których nakład jest kontrolowany przez ZKDP i wynosi 460.000 egz. Pakiet TL obejmuje 107 tygodników lokalnych o nakładzie 871.000 egz. i największym czytelnictwie w 300 powiatach. Gwarantuje dotarcie do ponad 6 milionów czytelników. Pakiet „TL plus dwutygodniki” obejmuje 113 tytułów o łącznym nakładzie 912.000 egz.
TO BYŁ ROK DOBRYCH WIADOMOŚCI Czytelnictwo gazet lokalnych (CCS) wzrosło o połowę i wyniosło 20,1%. Tygodnik „Gazeta Regionalna”, który ukazuje się w powiatach Żary, Żagań i Nowa Sól, miał we wrześniu 2010 r. średnie rozpowszechnianie płatne razem wynoszące 28.075 egz., co oznacza wzrost względem września 2009 r. o 5%. Tygodniki lokalne zwiększyły swoje nakłady i sprzedaż średnio o 3%. Przychody gazet lokalnych z reklam wzrosły przeciętnie o 10%. Ponad 90% reklam nadal pochodzi z lokalnego rynku. Urząd Miasta w Tarnowskich Górach wykonał badania dotyczące inwestycji unijnych. Jedno z pytań dotyczyło mediów jako źródła informacji. Okazało się, że 95% mieszkańców czerpie informacje lokalne z tygodnika "Gwarek". Natomiast "Dziennik Zachodni" z dodatkiem dla powiatu tarnogórskiego to źródło informacji lokalnych dla 18% tarnogórzan. Nakład dodatku do „DZ” wynosi 12.326 egz., a nakład „Gwarka” – 11.581 egz. Jurek Jurecki z „Tygodnika Podhalańskiego” i Krzysztof Harasimiuk z „Tygodnika Siedleckiego” otrzymali nagrody SDP, tzw. „Polskie Pulitzery”.
ROZPOWSZECHNIANIE GAZET W POLSCE PRZYPOMINA SER SZWAJCARSKI PRASA OGÓLNOPOLSKA I REGIONALNA SPRZEDAJE SIĘ GŁÓWNIE W MIASTACH WOJEWÓDZKICH. RESZTA KRAJU NALEŻY DO PRASY LOKALNEJ WYDAWCY GAZET LOKALNYCH DYSPONUJĄ WŁASNYM KOLPORTAŻEM, KTÓREGO SIEĆ LICZY PONAD 40 TYS. UNIKATOWYCH PUNKTÓW SPRZEDAŻY
INDEKS DOPASOWANIA wieś 139 miasta 10-19 tys. 167 miasta 20-49 tys. 124 miasta 50-99 tys. 117 właściciele prywatnych firm 158 rolnicy indywidualni 163 PRASA LOKALNA SKUTECZNIE DOCIERA DO PRZEDSIĘBIORCÓW I MIESZKAŃCÓW MNIEJSZYCH MIAST, GDZIE INNE MEDIA NIE SĄ TAK POPULARNE
Struktura czytelników TL
Struktura czytelników TL
Struktura czytelników TL
Struktura czytelników TL
ZREALIZOWALIŚMY KAMPANIE dla: Era Black Red White Plus Ministerstwo Rozwoju Regionalnego HEYAH Konsalnet PLAY Amino (Unilever) Orange GASPOL ENERGA Plantico TP S.A. Fundacja Wspomagania Wsi Cembrit (Eurofala) Instytut im. Piotra Skargi Bank Pocztowy PTE Skarbiec Cyfrowy Polsat Wojskowa Agencja Mieszkaniowa
EDUKACJIA EKONOMICZNA Od trzech lat na łamach wszystkich gazet prowadzimy akcję edukacji ekonomicznej adresowaną do mieszkańców mniejszych miast i wsi, współfinansowaną przez Narodowy Bank Polski - Fortuna radzi. Akcja prowadzona jest również za pośrednictwem internetu poprzez stronę www.fortunaradzi.pl
www.gazetylokalne.pl tel. 22 826 12 50 ul. Foksal 3/5 lok. 19 00-366 Warszawa tel. 52 302 09 28 ul. Sądowa 4 88-400 Żnin EWA BARLIK 601 248 450 ewabarlik@gazetylokalne.pl MAREK OLEJNIK 601 654 506 reklama@gazetylokalne.pl NATALIA CHODAŃ 600 811 359 warszawa@gazetylokalne.pl
STOWARZYSZENIE GAZET LOKALNYCH ZAPRASZA DO WSPÓŁPRACY