POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
WIELKOPOLSKIE NA TLE REGIONÓW W POLSCE
Znaki informacyjne.
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Społeczności w Internecie
Walne Zgromadzenie Leaseurope
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Rozwój kogeneracji w Polsce w świetle badania analizy
Polska – kraj na rozdrożu Andrzej Kassenberg Instytut na rzecz Ekorozwoju.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Katowice, 15 maja 2012.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
Wyniki branży leasingowej po III kwartale 2008 roku Źródło: ZPL Warszawa, październik 2008.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
Ekojazda.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
PAKIET KLIMATYCZNY UE SZANSA CZY ZAGROŻENIE
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
OPONY.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Rozproszenie uwagi kierowcy
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
7. Edycja konkursu Raporty Społeczne 2013 (podstawowe dane)
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Bezpieczeństwo w Krakowie na tle dużych miast
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
Designed for growing results. Efektywność pracy i obniżanie kosztów w produkcji rolniczej Dobór ogumienia i ciśnienia Łysomice 19/11/2014 Bartłomiej Krak.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Elementy geometryczne i relacje
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO Konferencja prasowa POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO Warszawa, 14 listopada 2013 

Misja i cele wspieranie, pomoc i upowszechnianie wkładu firm członkowskich na rzecz wszystkich ważnych aspektów życia społecznego, takich jak transport, bezpieczeństwo drogowe i zrównoważony rozwój prezentowanie opinii branży (gospodarka, środowisko i klimat, energia, bezpieczeństwo drogowe, standardy techniczne, ochrona konsumentów oraz bezpieczeństwo pracy) współpraca z instytucjami europejskimi oraz krajowymi we wdrażaniu inicjatyw wzmacniających przemysł prowadzenie badań, kampanii popularyzujących wiedzę branżową i przemysłową 2

Członkowie 3

Organizacje oponiarskie w UE Źródło: PZPO 4

Przemysł oponiarski w Polsce 8 głównych producentów Apollo Vredestein Bridgestone Continental Goodyear / Dębica Hankook Michelin Pirelli Trelleborg 4 fabryki Dębica Olsztyn Poznań Stargard Bezpośrednie zatrudnienie ok. 10.000 osób Dzienna produkcja opon ok. 100.000 sztuk Bezpośrednie inwestycje ok. 6,8 mld PLN (od 1990) Annual sales ok. 7,7 mld PLN (w 2012) 5

Przemysł oponiarski w UE 11 producentów Apollo / Vredestein Bridgestone Continental Goodyear / Dębica Hankook Michelin Mitas Nokian Pirelli Trelleborg 86 fabryk: Bezpośrednie zatrudnienie ok. 360.000 osób Roczna produkcja opon ok. 4,6 milionów ton 6

Przemysł oponiarski w UE Źródło: ETRMA 7

Polski i europejski rynek opon (2012) Popyt na opony osobowe (*) Polska na tle UE Polska reprezentuje ok. 5% rynku opon osobowych w UE Segment “ekonomiczny” opon to w PL ok. 46% popytu, w UE to mniej niż 16%. (*) szacunki Europol 8

Polski i europejski rynek opon (2012) Opony ciężarowe (*) Polska na tle UE Polska reprezentuje ok. 9% rynku na opony ciężarowe w UE Segment “premium” opon to w PL ok. 40% popytu, w UE to 62% (*) Europol estimates 9

Polski i europejski rynek opon (2012) Rynek opon zimowych (*) Polska na tle UE Polska reprezentuje ok. 8% rynku na opony zimowe w UE Polska jest rynkiem zimowym. Ten segment to 52% rynku wobec mniej niż 37% UE (*) szacunki Europol 10

Obowiązek opon zimowych w UE FI NO SW EST LAT LIT PL GE CR SK FR AU SZ RO SL HR SP IT Żródło: PZPO 11

RAPORT Badanie świadomości znaczenia opon dla bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska Październik 2013

Metodologia Technika badawcza: Badanie telefoniczne z zastosowaniem techniki CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) Próba badawcza: N=1000 Polaków w wieku 18+, w tym podpróba kierowców do osobnych analiz o wielkości N=548 (osoby posiadające prawo jazdy i użytkujące samochód minimum raz w miesiącu) Podczas realizacji wykorzystano losowo wygenerowane numery stacjonarne i komórkowe w stosunku 50/50 Odpowiednie warstwowanie próby wg cech demograficznych respondentów i ich miejsca zamieszkania (na podstawie danych GUS), gwarantuje reprezentatywność uzyskanych wyników Średni efektywny czas wywiadu: 7,8 minuty Termin realizacji: Badanie przeprowadzono w dniach 27 września – 9 października 2013 roku 13

Wnioski szczegółowe 32% respondentów wymienia opony jako element pojazdu wpływający na bezpieczeństwo jazdy, opony są wymieniane na trzecim miejscu. Znaczenie opon jest jeszcze wyższe wśród kierowców (39% wskazań) który wymieniają opony już na drugim miejscu w kolejności. 92% zmienia opony sezonowo, kolejne 6% używa opon całorocznych. Niezmienianie opon (wskazywane sporadycznie) motywowano najczęściej rzadkim użytkowaniem samochodu zimą. Tylko co czwarty badany ma świadomość, że opony trzeba zmieniać na zimowe, gdy temperatura spadnie poniżej 7 stopni. Jedynie 39% sprawdza ciśnienie przy okazji tankowania, ewentualnie wizyt w serwisie lub podczas wymiany opon. Informacji o prawidłowym ciśnieniu w oponach respondenci szukają przede wszystkim w miejscu wymiany opon, serwisie, punkcie wulkanizacyjnym, ale aż co czwarty badany ma z tym kłopot. Sprawdzanie ciśnienia najczęściej ma miejsce przy okazji tankowania (39%), ewentualnie wizyt w serwisie lub wymiany opon. 14

Wnioski szczegółowe II Informacji o prawidłowym ciśnieniu w oponach respondenci szukają przede wszystkim w miejscu wymiany opon, serwisie, punkcie wulkanizacyjnym, ale 25% ma z tym kłopot. 41% wie, że zbyt niskie ciśnienie w oponach skutkuje gorszą kontrolą kierowcy nad pojazdem, 21% szybszym zużyciem opon, 17% większym zużyciem paliwa. 72% badanych zdaje sobie sprawę, że opona nie nadaje się do dalszego użytkowania, kiedy ma zbyt płytki bieżnik. Zużyte opony kierowcy zostawiają najczęściej w serwisie, rzadziej oddają do utylizacji lub zostawiają w sklepie tam gdzie kupili nowe. Jednocześnie tylko 3% wyrzuca opony do zwykłego śmietnika. 10% badanych słyszało o nowym obowiązku umieszczania, dodatkowych informacji na oponach (etykiety), większość jednak nie potrafiła powiedzieć jakie to muszą być informacje. 15

Status pojazdu 16

Elementy pojazdu odpowiedzialne za bezpieczeństwo 17

Zmiana opon 18

Powody nie zmieniania opon 19

Pora zmiany opon na zimowe 20

Częstotliwość sprawdzania ciśnienia 21

Prawidłowe ciśnienie 22

Kiedy ciśnienie jest zbyt niskie 23

Zużycie opon N=1000 N=548 24

Postępowanie ze zużytymi oponami 25

Etykiety informacyjne na oponach 26

Cechy opony podawane na etykietach 27

Wniosek Polacy nie doceniają codziennego znaczenia opon i mają małą świadomość prawidłowego ich użytkowania oraz wpływu na bezpieczeństwo jazdy i koszty 28

Dziękujemy za uwagę biuro@pzpo.org.pl www.pzpo.org.pl 29