Jak opisać naszą klasę za pomocą liczb ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Popowicach
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Opis statystyczny naszej klasy.
opiekun grupy projektowej katarzyna krzymińska
Wzory ułatwiające obliczenia
Zbiórka żołędzi w naszej szkole jest już zakończona !
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Średnie i miary zmienności
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Opracowała: Joanna Wasiak
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Cel projektu Zbadanie ile osób w klasach I i III posiada cechy dominujące, a ile recesywne.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
dla klas gimnazjalnych
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
SPOSOBY PREZENTOWANIA DANYCH
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
Nasza szkoła w liczbach i procentach
Nasza SZKOŁA w liczbach i procentach.
“Szkoła w procentach”.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Prezentacja dla klasy II liceum
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.
Zapis prezentacji:

Jak opisać naszą klasę za pomocą liczb ? Projekt pod opieką p. Aliny Pieszko Wykonawcy : Adrianna Wysocka, Weronika Dubiejko, Dominika Starosta

Cele projektu : Dowiesz się, w jaki sposób za pomocą liczb, procentów, wykresów i obliczeń scharakteryzować swoją klasę. Zastosujesz wiadomości dotyczące statystyki matematycznej w praktyce (zbieranie i opracowywanie danych). Statystyka to nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących różne zjawiska.

Zadania podczas realizacji projektu: Zebranie danych dotyczących uczniów z danej klasy (waga, wzrost, rozmiar buta, waga przy urodzeniu, oceny, zachowanie, kolor oczu, zainteresowania, ilość włosów itp.). Opracowanie danych według obranego przez siebie schematu. Wykonanie wykresów, tabel, diagramów. Porównanie wyników z innymi ciekawymi wielkościami. Wykonanie prezentacji multimedialnej oraz plakatu ze zdjęciami uczniów z dzieciństwa

W świecie naszej klasy

Zdrobnienie imienia Każdy z członków naszej klasy w pakiecie z imieniem otrzymał również zdrobnienie, nadane nam przez rodziców. Dotąd każde było ściśle tajne. Dołożyłyśmy wielu starań, aby ujrzały światło dzienne. Paweł Gabrysiunia Kordzik Niunia Wera Rafałek Przemek Wojtek Klaudziusza Kryszka Julka Kubunio Robert Adusia Karolcia Dominisia Łukaszek Paula Majk Sebuś Dawid Izuś Mateusz Paffcio

Średnia ocen 1 semestr kl.2 1. Średnia arytmetyczna - Jest to iloraz sumy tych liczb przez ich ilość Jak liczymy : 5+6+6+3+4+5+5+6+4+2 10 = 46 10 = 4,6 Kto Średnia ocen 1 semestr kl.2 Paweł D 2 Gabrysia D 4,4 Kordian D 3,2 Weronika D 3,3 Rafał G 3 Weronika G 3,8 Przemek L Wojtek P 3,9 Klaudia R 4 Krzysiek R 2,5 Julita R 2,9 Kuba S 5 Robert S 4,1 Ada S 4,7 Karolina S 4,8 Dominika S Łukasz W 3,18 2,1 Ada W 4,2 Paulina Z 4,3 Sebastian Z Dawid Z Iza Ż 3,6 Mateusz Ż Paweł Ż

Ciąg dalszy Na powyższym wykresie widzimy, o ile podnieśliśmy bądź opuściliśmy się w nauce. Tu, gdzie widnieje 0, osoba uczy się tak samo.

Mediana – liczba lub wynik środkowy w serii uporządkowanych rosnąco danych; Każdemu po kolei zdejmowaliśmy buty i sprawdzaliśmy ich rozmiar. Wszystkie wypisałyśmy w kolejności niemalejącej tutaj : 35, 37, 37, 38, 38, 38, 38, 39, 39,39 , 39, 40, 41, 41, 41, 41, 41, 41, 41, 41, 43, 45, 45, 46, 46, 47 wynik środkowy = (41+41):2=41 * Największe buty świata mają długość 5,5 m i 2 m wysokości. Aby je wykonać, wykorzystano tyle skóry, ile potrzeba na zrobienie 250 par butów w normalnym rozmiarze.

Modalna – wynik, który w serii danych wystąpił najczęściej; Pod lupę wzięliśmy naszą wagę przy urodzeniu 3+3,8+5+3,5+3,2+3,8+3,2 +3,8+ 3,4+ 3,95+ 3,2+3,5+3,2+3,2+2+ 3+ 3,4+ 5 = 63,35 kg MODALNA WAGI PRZY URODZENIU W KL. IID = 3,2 KG

Rozstęp – różnica między największą i najmniejszą liczbą w serii danych; Pod lupę znowu wzięliśmy wagę przy urodzeniu 3+3,8+5+3,5+3,2+3,8+3,2 +3,8+ 3,4+ 3,95+ 3,2+3,5+3,2+3,2+2+ 3+ 3,4+ 5 = 63,35 kg Rozstęp: 5-2=3

Kolory oczu Najczęstszym kolorem oczu u ludzi jest brązowy, co można zobaczyć również w naszej klasie. Najrzadszym zaś jest zielony, z czym również się zgadzamy.

Matematyka, Wos, Geografia, Biologia, w-f, Angielski, Plastyka Ulubiony przedmiot Pytając uczniów naszej klasy o ich ulubiony przedmiot, uzyskaliśmy następujące odpowiedzi : Matematyka, Wos, Geografia, Biologia, w-f, Angielski, Plastyka

Rywalizację w IId wygrał W-F, który uwielbiają chłopcy. Ciąg dalszy Rywalizację w IId wygrał W-F, który uwielbiają chłopcy. * Twórca teorii względności e=mc², Albert Einstein, uwielbiał geografię. Miłością do tego przedmiotu zaraził go tata.

Wzrost 15 5 7 16 2 2 3 5 5 5 5 5 5 7 7 7 8 17 0 1 2 4 5 6 18 0 0 4 8 To jest nasz wzrost przedstawiony za pomocą tabeli łodygowo-listkowej. 155+157+(2*162)+163+(6*165)+(3*167)+168+170+171+172+174+175+176+(2*180)+184+ +188= 4228 cm *Tej samej wysokości co my wszyscy, jest wieża w zamku w Książu, którą dobudowano w 1908 r.

Ciąg dalszy 4228 =169,7 cm 26 Średnia : 155,157,162,162,163,165,165,165,165,165,167,167,167,168,170,171,172,174,175,176,180,180,184,188 Modalna : 165 *Najwyższy człowiek świata ma 2,47 m wzrostu. Najmniejszy natomiast zaledwie 50 cm.

Ulubiony sport Poniżej umieszczony jest wykres, na którym przedstawiamy, jakie sporty uprawiają uczniowie w naszej klasie. Czy to piątek, czy sobota chłopak wyjmie piłkę z błota. Dziewczyny w ślicznym dresie paradują na fitnesie. A nasza pani w adidasach biega po Knyszyńskich lasach.

Według kalendarza gregoriańskiego, 81 dzień roku to Samogłoski w imionach Po podliczeniu wszystkich samogłosek w naszych imionach obliczyliśmy, że jest ich 81. Według kalendarza gregoriańskiego, 81 dzień roku to 14 luty ! Walentynki

Kolor włosów Przeciętna ilość włosów blondyna : 150 000 bruneta : 110 000 szatyna : 100 000 Łączna ilość włosów w naszej klasie : 9*150000+10*100000+6*110000 = 3010000 * Biorąc pod uwagę, że włosy co miesiąc rosną średnio o 1cm, to w czasie kiedy się znamy, urosły o 20 cm.

*Waga najgrubszego człowieka świata 564 kg. Waga obecna Waga ciała nigdy nie jest sprawiedliwa. Jeden waży za dużo, drugi za mało. Każdy uczeń naszej klasy zdradził, ile obecnie waży. 60+53+60+70+64+65+60+40+47+50+45+61+71+51+47+53+58+71+61+62+33+45+50+70+50+47=1444 kg 1444 kg to tyle samo, co waga pustego samochodu Peugot Partner. *Waga najgrubszego człowieka świata 564 kg.

Czy boisz się dentysty ? Przeprowadziliśmy w naszej klasie ankietę na temat tego, kto boi się dentysty. Wyniki przedstawiliśmy na poniższym wykresie. Dowcip: Pacjent: Panie doktorze, co mi pan radzi, mam żółte zęby? Dentysta: Radzę dobrać brązowy krawat.

Tą fotografią kończymy naszą prezentację. Prosimy o pozytywne ocenienie na wcześniej rozdanych kartach. 21.03.2010 Przegląd Młodych Talentów

Webgrafia: www.pieknewlosy.pl www.wikipedia.pl www.zapytaj.com.pl www.google.pl www.strefa54.pl/dowcipy www.forum.pclab.pl

Po długich przygotowaniach i mozolnej pracy doszliśmy do końca Po długich przygotowaniach i mozolnej pracy doszliśmy do końca. Uczniowie mieli trochę problemów z dowiedzeniem się od rodziców, ile ważyli kiedy się urodzili. Poradziliśmy sobie i bez tej informacji od niektórych osób. Oprócz tego wszystko wyszło jak należy. Miejmy nadzieję, że wszystkim się podobało i pani też będzie z nas zadowolona. Dziękujemy za uwagę