ZB 4 Opracowanie nowej, prostszej i tańszej przekładni zębatej w miejsce skomplikowanych i drogich przekładni planetarnych Lider merytoryczny Prof.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metody numeryczne w mechanice i projektowaniu
Advertisements

Liderzy merytoryczni Dr hab. inż. Romana Śliwa - PRz
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Ludwik Antal - Numeryczna analiza pól elektromagnetycznych –W10
TERMO-SPRĘŻYSTO-PLASTYCZNY MODEL MATERIAŁU
Mastercam Design / Solids Budowa modułowa Mastercam Mill Mastercam Router Mastercam Design / Solids Mastercam Wire Mastercam Lathe Kliknij.
II KONFERENCJA Indywidualnego projektu kluczowego
Stanowisko do badania zmęczenia cieplnego metali i stopów żelaza
Instytut Odlewnictwa w Krakowie
POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA Wydział Mechaniczny
ZB3. Opracowanie technologii efektywnego projektowania i produkcji przekładni stożkowych z wykorzystaniem systemu Phoenix firmy Gleason Liderzy: dr hab.
III i IV kwartał 2013 KONFERENCJA RADY PARTNERÓW CZT AERONET i PANELE EKSPERTÓW PROJEKTU 9 – 10 Grudnia 2013 r. Nowoczesne technologie materiałowe stosowane.
ZB 6 Materiały kompozytowe o zwiększonej wytrzymałości i odporności termicznej z wykorzystaniem żywic polimerowych do zastosowań w lotnictwie Liderzy merytoryczni.
ZB 8 Plastyczne kształtowanie lotniczych stopów Al (w tym Al - Li ) oraz Ti Liderzy merytoryczni Dr hab. inż. Romana Śliwa, profesor Politechniki Rzeszowskiej.
ZB7 Plastyczne kształtowanie stopów magnezu (kucie precyzyjne, tłoczenie, wyciskanie, itd. Lider merytoryczny Prof. dr hab. inż. Eugeniusz Hadasik- lider.
Prof. dr hab. inż. Bogdan Kruszyński Instytucje partnerskie w zadaniu
„Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym”
ZB 4 Opracowanie nowej, prostszej i tańszej przekładni zębatej
ZB 9 Metaliczne materiały kompozytowe w aplikacjach lotniczych w tym materiały typu Glare Lider merytoryczny Prof. dr hab. Barbara Surowska, dr hab.
Instytucje partnerskie w zadaniu Politechnika Rzeszowska
II KONFERENCJA Indywidualnego projektu kluczowego
II KONFERENCJA Indywidualnego projektu kluczowego
Projekt EUREKA E!3065 „Incowatrans”
ALGORYTMY STEROWANIA KILKOMA RUCHOMYMI WZBUDNIKAMI W NAGRZEWANIU INDUKCYJNYM OBRACAJĄCEGO SIĘ WALCA Piotr URBANEK, Andrzej FRĄCZYK, Jacek KUCHARSKI.
Mgr inż. Dariusz Załęski Katedra Optoelektroniki i Systemów
Alessandro Fontana Pracownia Modelowania Systemów, IO PAN w Sopocie Urodzony: r. Wykształcenie: studia na kierunku Elektronika (Electronic.
Życiorys mgr inż. Katarzyna Łukasiewicz Katedra Inżynierii Oprogramowania WETI PG Urodzona: r. Wykształcenie: 2010 – obecnie studia doktoranckie.
mgr Paweł Noga Katedra Algorytmów i Modelowania Systemów. WETI PG
mgr inż. Marcin Bajorek Katedra Inżynierii Biomedycznej WETI PG
Życiorys mgr inż. Artur Zacniewski Centrum Wsparcia Teleinformatycznego i Dowodzenia Marynarki Wojennej Urodzony: r. Wykształcenie:
mgr inż. Piotr Piotrowski Katedra Inżynierii Oprogramowania WETI PG
mgr inż. Michał Joachimczak Instytut Oceanologii PAN, Sopot
Podstawy Konstrukcji Maszyn Przekładnie zębate cz. III
Prowadnice i przekładnie
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
Frezarka CNC Łukasz Kuśmierczyk Emil Duro.
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
PRACA DYPLOMOWA Projekt koncepcyjny kładki pieszo – jezdnej przez Zalew Soliński w m. Polańczyk Politechnika Rzeszowska Wydział Budownictwa i Inżynierii.
Mechanizm odbioru mocy jest przeznaczony do: mechanizm przełączający
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
ZB 3 Opracowanie technologii efektywnego projektowania i produkcji przekładni stożkowych z wykorzystaniem systemu Phoenix firmy Gleason Lider merytoryczny.
mgr inż. Janusz Cichowski Katedra Systemów Multimedialnych, WETI PG
99 % 94 % 95 %. Wpływ odkształceń cieplnych wstawek nowej konstrukcji na pracę hamulca klockowego pojazdu szynowego.
Ocena wytrzymałości zmodyfikowanej konstrukcji panelu kabiny dźwigu osobowego wykonanego z materiału bezniklowego Dr inż. Paweł Lonkwic – LWDO LIFT Service.
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Łukasz Łach Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej
TECHNIKI INFORMATYCZNE W ODLEWNICTWIE
MECHATRONIKA Profile dyplomowania Konstrukcje Mechatroniczne
ABAQUS v6.6- Przykład numeryczny- modelowanie
Koło Naukowe Mechaników „Decybel”
XVIII Konferencja Rynek Ciepła REC 2012, 17– Nałęczów
Proces deformacji koryta potoku górskiego
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
I i II kwartał 2015 KONFERENCJA RADY PARTNERÓW CZT AERONET i KONFERENCJA ROCZNA 25 – 26 Maja 2015 r. „Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle.
Tomasz Gierszewski, KSI
Oprogramowanie do symulacji systemów mechanicznych
Próba ściskania metali
Zadanie nr 3 Model numeryczny konstrukcji złożonej z kilku części Cel: Zapoznanie studentów z zasadą modelowania kontaktu mechanicznego pomiędzy współdziałającymi.
Określenie optymalnej wysokości żeber w odlewie płyty wykonanej ze stopu Al-Si ZADANIE 6-7 Cel: Zapoznanie studentów z optymalizacją konstrukcji na przykładzie.
utwierdzonych dwu i jednostronnie
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Prof. dr hab. inż. Bogdan Kruszyński Instytucje partnerskie w zadaniu
PRZEKŁADNIE ZĘBATE PKM III.2a Schemat układu przenoszenia napędu.
Uszkodzenia kół zębatych i ich przyczyny
Uchwała z 14 grudnia 2010 powołanie V grupy Roboczej - AERODYNAMIKA w ramach działalności CZT AERONET Dolina Lotnicza. Uchwala powołuje następujący podstawowy.
Zapis prezentacji:

ZB 4 Opracowanie nowej, prostszej i tańszej przekładni zębatej w miejsce skomplikowanych i drogich przekładni planetarnych Lider merytoryczny Prof. dr hab. inż Piotr Kula, PŁ dr inż Bogdan Kozik, PRz Instytucje partnerskie w zadaniu Politechnika Rzeszowska Politechnika Łódzka

Główne wyniki zrealizowanych prac badawczych Opracowanie rozwiązań konstrukcyjnych kół zębatych pierwszego i drugiego stopnia przekładni dwudrożnej o zmniejszonej masie i wymiarach gabarytowych. Modyfikacja powierzchni zęba w celu uzyskania maksymalnych naprężeń kontaktowych i zdefiniowanie kształtu narzędzia. Opracowanie rozwiązań konstrukcyjnych łożyskowania wałów przekładni dwudrożnej. Opracowanie metodologii modelowania łożysk w zastosowaniu do globalnego modelu analizy kontaktu kół przekładni dwudrożnej. Rys. 1. Układ kół zębatych przekładni dwudrożnej

Główne wyniki zrealizowanych prac badawczych Analiza równomierności przekazywania ruchu w przekładni dwudrożnej Rys. 2. Etapy zmian przyporu w rozważanym zazębieniu Rys. 3. Zmiany sumarycznej długości odcinka styku na dwu stopniach przekładni (kolor zielony – I stopień, kolor czerwony – II stopień), linia ciągła – koła przesunięte w fazie o pół podziałki, linia przerywana – koła w tej samej fazie, t1 – obrót o podziałkę na pierwszym stopniu, t2 – obrót o podziałkę na drugim stopniu

Główne wyniki zrealizowanych prac badawczych Analiza MES konstrukcji korpusu przekładni dwudrożnej do badań stanowiskowych Rys. 4. Wyniki analizy MES – rozkład naprężeń

Główne wyniki zrealizowanych prac badawczych Uniwersalne stanowisko do badań demonstratorów wielodrożnych przekładni lotniczych Rys. 5. Model stanowiska badawczego: 1- silnik elektryczny, 2 – sprzęgło kłowe, 3 – momentomierz, 4 – sprzęgło przesuwne, 5 – badana przekładnia, 6 – podpora łożyska, 7 – hamulec proszkowy, 8 – skrzynka sterownicza, 9 – stół stanowiskowy

Dane do wskaźników realizacji celów projektu Dane do wskaźników realizacji celów projektu (produktu i rezultatu) uzyskanych w pierwszym i drugim kwartale 2012 Publikacje w czasopismach (pełne dane bibliograficzne), które ukazały się w I półroczu 2012 r. Budzik G., Kozik B., Oleksy M., Grzelka M., Dobrowolska A.: The Application of GOM Measurements for the Determination of Accuracy of Gear Casts Manufactured in The RT/RP Process. ANNALS OF FACULTY ENGINEERING HUNEDOARA - INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING, Tome X (Year 2012), Romania 2012, str. 89-92. Budzik G., Bernaczek J., Dziubek T., Cieplak M., Magniszewski M., Tutak M.: Analiza wybranych bezdotykowych metod pomiarowych wspomaganych komputerowo. Stal - Metale & Nowe Technologie, 3-4/2012, str. 42-44, Budzik G., Bernaczek J., Cieplak M., Magniszewski M.: Przygotowywanie danych do procesów szybkiego prototypowania CAD/RP. Stal - Metale & Nowe Technologie, 3-4/2012, s.57-59, Kozik B., Budzik G., Sobolak M., Dziubek T., Sobolewski B., Bernaczek J., Grzelka M.: Accuracy Analysis of Demonstrative Prototype of FDM Model of Aeronautical Dual-Power Path Gear Unit, MOTSP Conference Proceedings 2012, str. 308-313, Budzik G., Kozik B., Sobolewski B., Sobolak M., Bernaczek J., Oleksy M., Grzelka M., Dobrowolska A.: Integrations of Cad and RP Systems for Aeronautical Planetary Gear Demonstrator Manufacturing, MOTSP Conference Proceedings 2012, str. 303-307.

Dane do wskaźników realizacji celów projektu Dane do wskaźników realizacji celów projektu (produktu i rezultatu) uzyskanych w pierwszym i drugim kwartale 2012 Publikacje w czasopismach (pełne dane bibliograficzne), które ukazały się w I półroczu 2012 r. Kula P., Pietrasik R., Dybowski K., Klimek L., Wołowiec E The Precipitation and Dissolution of Alloy Iron Carbides In Vacuum Carburization Processes for Automotive and Aircraft Applications-Part II ; 2012 International Conference on Nanotechnology and Advanced Materials (ICNTAM 2012) April 12-13 2012 Hong Kong ; Advanced Materials Research Vol.486 (2012) str. 303-308 Kula P., Pietrasik R., Dybowski K., Klimek L., Wołowiec E. The Precipitation and Dissolution of Alloy Iron Carbides In Vacuum Carburization Processes for Automotive and Aircraft Applications-Part I ; 2012 International Conference on Nanotechnology and Advanced Materials (ICNTAM 2012) April 12-13 2012 Hong Kong ; Advanced Materials Research Vol.486 (2012) str. 297-302 Kula P., Pietrasik R., Dybowski K., Pawenta S., Wołowiec E., Properties of Surface Layers Processed By a New, High–temperature Vacuum Carburizing Technology with Prenitriding - PreNitLPC® ; 2011 International Conference on Management, Manufacturing and Materials Engineering (ICMMM2011) Nov. 11-13, 2011 Zhengzhou, China; Advanced Materials Research Vols.452-453 (2012) str. 401-406

Dane do wskaźników realizacji celów projektu Dane do wskaźników realizacji celów projektu (produktu i rezultatu) uzyskanych w pierwszym i drugim kwartale 2012 Prace mgr, dr, hab. – obronione w I półroczu 2012 r inżynierskie obronione Władysław Radzik: Analiza wytrzymałościowa przekładni dwudrożnej z zastosowaniem MES. Promotor: dr inż. Jacek Pacana, luty 2012 doktorskie planowane na 2013 r. Robert Busz: Analiza zastosowania przekładni wielodrożnej jako zamiennika stopnia planetarnego w napędach lotniczych. Promotor: prof. dr hab. inż. Tadeusz Markowski Rafał Niewiedzielski: Model materiału gradientowego dla symulacji odkształceń hartowniczych. Promotor: prof. dr hab. inż. Piotr Kula habilitacyjne planowane na 2013 r. Robert Pietrasik: Fizykochemiczne podstawy procesu nawęglania próżniowego Udział studentów / doktorantów / innych wykonawców (liczbowo) w danym ZB (aktualnie) : 5 / 2 / 13

Główne wnioski Analiza równomierności przekazywania ruchu w przekładni dwudrożnej wykazała, że w przypadku niewłaściwego kroku symulacji obróbki dochodzi do zakłóceń wyników (nieciągłość parametryczna zarysu zęba). Konsekwencją wahania wskaźnika zazębienia jest nierównomierność rozdziału mocy na dwie drogi w przekładni. Analiza MES konstrukcji korpusu przekładni dwudrożnej przeznaczonej do badań stanowiskowych wykazała, że konstrukcja była prawidłowa. Niemniej jednak pozwoliła na wprowadzenie modyfikacji zmniejszających wartości naprężeń i odkształceń. Badania na stanowisku pozwalają na uzyskanie stabilnych parametrów pracy i tym samym na otrzymanie niezakłóconych, dokładnych wyników z pracy demonstratora. Zmiana przekładni na stanowisku odbywa się w krótkim czasie, tak jak przystosowanie do innego typu demonstratora. Uzyskanie wytrzymałości trwałej kół zębatych na wszystkich zakresach pracy przekładni umożliwia wprowadzenie okresów międzynaprawczych (TBO), np. 2000 h eksploatacji do pierwszej i kolejnych napraw głównych (remontów). W efekcie nastąpi wydłużenie całkowitej żywotności przekładni. Trwałość zastosowanych w przekładni dwudrożnej łożysk została obliczona na podstawie zaleceń uznanych producentów łożysk (SKF i NSK) zapewni poprawną pracę przekładni w przyjętym okresie 2000 h, co umożliwia wprowadzenie okresów międzynaprawczych TBO = 2000 h eksploatacji do pierwszej i kolejnych napraw głównych.

Dziękuję za uwagę