Rozwiązanie Zadania nr 4 Związku Czystej Wody. Przedstawienie grupy : Spotkaliśmy się dn.12.03 br. w składzie : Katarzyna Bis, Katarzyna Barlik, Joanna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykład 21 Mechanika płynów 9.1 Prawo Archimedesa
Advertisements

Wykład 20 Mechanika płynów 9.1 Prawo Archimedesa
Kinetyczno-molekularna teoria budowy gazów i cieczy
Mechanika płynów.
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 9 Mechanika płynów
Płyny Płyn to substancja zdolna do przepływu.
SŁAWNI FIZYCY.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Płyny – to substancje zdolne do przepływu, a więc są to ciecze i gazy
DYNAMIKA.
Wykład IX CIECZE.
Siły Statyka. Warunki równowagi.
Woda i Życie dawniej i dziś.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 3
Lekcja fizyki Równia pochyła.
Lekcja fizyki w kl.I gimnazjum Opracował mgr Zenon Kubat
PODSTAWY MINERALURGII Separacja grawitacyjna w cieczach ciężkich
Elektryczność i Magnetyzm
Napory na ściany proste i zakrzywione
Fizyka – Powtórzenie materiału z kl. I gimnazjum „W świecie materii”
Prawo Archimedesa Dlaczego kaczka pływa, a kamień tonie
1 1.
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ W LINI
1.
Zespół Szkół w Miasteczku Krajeńskim
1.
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
DANE INFORMACYJNE im. Ks. Jana Twardowskiego Nazwa szkoły:
Jak pietruszka pije wodę?
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Optyka Joanna Sado Tomasz Stanek
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Fizyka Elementy mechaniki klasycznej. Hydromechanika.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Temat: Gęstość materii
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Dane INFORMACYJNE Prawo Archimedesa Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Zależność siły ciężkości od masy Do sprężyny doczepiane są masy, sprężyny rozciąga się w jednakowych odstępach pod działaniem siły ciężkości.
Podstawy mechaniki płynów - biofizyka układu krążenia
277. Kulka o gęstości d 1 =0,8g/cm 3 spada z wysokości H=0,2m do wody o gęstości d 2 =1g/cm 3. Jak głęboko się zanurzy?
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
siła cz.I W części I prezentacji: definicja siły jednostka siły
WŁAŚCIWOŚCI MATERII Zdjęcie w tle każdego slajdu pochodzi ze strony:
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Siły, zasady dynamiki Newtona
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
393.Kulka metalowa wisi na sprężynie. Po zanurzeniu kulki w wodzie o gęstości d 1 =103kg/m 3, sprężyna skróciła się o  h 1 =2cm, a po zanurzeniu w nieznanej.
419.Areometr o masie m=0,1kg i średnicy walcowatej części d=1cm zanurzony w cieczy drga z okresem T=2,3s. Oblicz gęstość cieczy, jeśli drgania nie są.
Doświadczenie z atramentem
CIŚNIENIE Justyna M. Kamińska Tomasz Rogowski
1.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia.
Paragraf 1.3 Gęstość substancji.
Zadania z drugiej zasady dynamiki. Zadania z drugiej zasady dynamiki.
Siły ciężkości i sprężystości.. Badanie zależności wydłużenia sprężyny od działającej na nią siły. Badanie zależności wydłużenia sprężyny od działającej.
Siła jako miara oddziaływania pomiędzy ciałami.
PODSTAWY MECHANIKI PŁYNÓW
1.
1.
Grecki fizyk i matematyk
Zapis prezentacji:

Rozwiązanie Zadania nr 4 Związku Czystej Wody

Przedstawienie grupy : Spotkaliśmy się dn br. w składzie : Katarzyna Bis, Katarzyna Barlik, Joanna Szczepanowska, Grzegorz Kuczek, Tomasz Słówko, Jakub Gramatyka pod opieką p.mgr Anieli Szostak w celu rozwiązania słynnego zadania.

Wiadomości wstępne : Po wykonaniu i przeanalizowaniu doświadczenia doszliśmy do następujących wniosków : Aby odpowiedzieć na pytania należy skorzystać z prawa Archimedesa.

Archimedes - ok ok. 212 r. p.n.e., pochodził z Grecji. Jest autorem prawa nazwanego od jego nazwiska. Prawo Archimedesa: Na każde ciało zanurzone w cieczy działa siła wyporu skierowana do góry, a jej wartość jest równa wartości ciężaru cieczy wypartego przez to ciało. F W = q C * g * V C gdzie: F W -siła wyporu q C -gęstość cieczy g-przyspieszenie ziemskie V C –objętość wypartej cieczy

Wartość siły ciężkości jest większa od wartości siły wyporu (Fc > Fw) – wówczas ciało tonie. Siła ciężkości i siła wyporu równoważą się (Fc = Fw) – wtedy ciało pozostaje w stanie równowagi i może całkowicie zanurzone pływać na dowolnej głębokości. Wartość siły ciężkości jest mniejsza od wartości siły wyporu (Fc < Fw) – ciało wynurza się z cieczy dotąd aż zmniejszona siła wyporu zrównoważy jego ciężar.

Odpowiedź na pytanie nr 1: 1a) Obniżenie poziomu wody w szklance w pierwszym doświadczeniu można uzasadnić następująco : Kiedy monety znajdują się w nakrętce to wypierają wodę o objętości, której masa równa się ich masie. Ponieważ gęstość substancji, z której są monety jest większa od gęstości wody, to objętość wypartej wody jest większa od objętości monet. Kiedy monety zostaną wyrzucone z nakrętki do wody, będą leżeć na jej dnie, to wtedy wypierają wodę o objętości równej swojej objętości. Dlatego kiedy monety wyrzucamy z nakrętki do wody, to objętość wypartej wody przez nakrętkę zmniejszy się i poziom wody w szklance obniży się. W identyczny sposób wyjaśniamy obniżenie się wody w basenie, gdy z łódki zostanie wyrzucony kamień do wody w basenie: kamień to monety, nakrętka to łódka.

1b) Niezmienność poziomu wody w drugim doświadczeniu można uzasadnić następująco: Wiosła o masie równej kamieniowi obciążają łódkę w podobny sposób jak kamień. Po wyrzuceniu za burtę zanurzone w wodzie, wypierają niemal taką samą jej ilość, jak wówczas gdy znajdują się w łódce, ponieważ gęstość wody (1,0 g/cm 3) i drewna (0,8 g/cm 3) jest porównywalna – dlatego różnica poziomu wody będzie niezmieniona bądź minimalna.

Odpowiedź na pytanie nr 2: Gdy jednego z mężczyzn zastąpimy kamieniem o takiej samej masie poziom wody nie ulegnie zmianie, gdyż ciężar wtedy wypieranej w pierwszym przypadku wody jest równy ciężarowi wody wypartej w drugim przypadku.

Bibliografia: Podręcznik do fizyki: Fizyka w gimnazjum część druga Maria i Ryszard Rozenbajger