Przedszkolak Pełen Zdrowia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Przedszkolak pełen zdrowia
„ PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA”
Akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka Zboża zjadamy, energię z nich mamy w Przedszkolu nr 57, w grupie V Akcja rozpoczęła się w połowie września 2013 W.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Przedszkole Sióstr Boromeuszek w Kępnie
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
Sprawozdanie z akcji PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA
TRZYMAJ FORMĘ.
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
TRZYMAJ FORMĘ.
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
Przedszkole Miś w Pniewach Grupa 4-latków Czas realizacji: r. ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY !
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
Realizacja projektu „Czysta małopolska” w oddziale zerowym
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Publiczne Przedszkole Słoneczko w Kotlinie
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
Miejskie Przedszkole nr 90 im. Wróbelka Elemelka w Katowicach
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
„Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy”.
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
Sprawozdanie z akcji ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY przeprowadzonej w GR. II w Przedszkolu w Trzebownisku.
Sprawozdanie z przebiegu zimowej akcji Akademii Zdrowego Przedszkolaka pt.: ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY W naszym przedszkolu.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji programu „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
S PRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „P RZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ” Gminne Przedszkole w Brudzewie.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Śniadanie daje moc PREZENTACJA DZIAŁAŃ Doświadczenie z jajkiem
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
ODPORNOŚC WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Realizacja w grupie 5-latków Termin realizacji: r.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
AKADEMIA AQUAFRESH Dzieci z Przedszkola Publicznego im. Bł. Edmunda Bojanowskiego ustanawiają Rekord Guinnessa w myciu ząbków.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

Przedszkolak Pełen Zdrowia SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 34 W TARNOWIE

Program „Przedszkolak pełen zdrowia” realizowany był w grupie dzieci 3-letnich. Z tego powodu wybrane zostało kilka zagadnień, treści odpowiednich do wieku i możliwości najmłodszych przedszkolaków. Realizacja programu polegała głównie na czytaniu dzieciom bajek edukacyjnych, opowiadaniu o zasadach higieny oraz wykonywaniu prac plastycznych wg własnych pomysłów oraz z wykorzystaniem gotowych materiałów. Część I – ZDROWIE KONTRA CHOROBA Wprowadzeniem do realizacji tego zagadnienia była „burza mózgów”, podczas której dzieci próbowały definiować pojęcia zdrowia i choroby. Następnie wspólnie z nauczycielką tworzyły plakat pt. „Zdrowie i choroba”. Ze względu na wiek dzieci pusty plakat i obrazki zostały wcześniej przygotowane przez nauczyciela. Zadaniem przedszkolaków było rozpoznanie, który obrazek przedstawia zdrowie, a który chorobę. Po dokonaniu selekcji dzieci przyklejały poszczególne ilustracje pod odpowiednim hasłem i kolorowały je wg własnego pomysłu. Dodatkowo dzieci wraz z nauczycielem przygotowały plakat z sylwetką jednego z kolegów. Celem tego ćwiczenia było wyszukiwanie i zaznaczanie części ciała, które narażone są na działanie chorób.

W wyniku przeprowadzonych działań dzieci: Znają pojęcie zdrowia i choroby Rozumieją konieczność korzystania z pomocy lekarza Znają schemat własnego ciała i rozumieją sygnały płynące z organizmu Ponadto : Rozwijały twórcze myślenie, wyobraźnię Doskonaliły sprawność manualną Zgodnie współdziałały z rówieśnikami podczas wykonywania poszczególnych zadań

Część II – WIRUSY I BAKTERIE Aby przybliżyć dzieciom pojęcia wirusów i bakterii odczytana została bajka edukacyjna pt. „ Zwierzątka ze zdrowego zakątka”. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały utworu, swobodnie wypowiadały się na temat jego treści. Nowym doświadczeniem było sprawdzenie przez dzieci za pomocą szkła powiększając ego czy na ich rękach znajdują się wirusy i bakterie. Ćwiczenie to uświadomiło dzieciom, że chociaż bakterie i wirusy są niewidoczne, mogą być bardzo niebezpieczne. Dopełnieniem tego zagadnienia było kolorowanie ilustracji przedstawiających wirusy i bakterie ( załącznik Bakterie 2) oraz pokaz prawidłowego mycia rąk. Rezultatem powyższych działań jest: Znajomość pojęć wirusów i bakterii Wyrobienie nawyku mycia rąk przed spożywaniem posiłków oraz mycia warzyw i owoców przed ich spożywaniem

CZĘŚĆ III – ODPORNOŚĆ ORGANIZMU Wstępem do realizacji tego zagadnienia było przypomnienie wprowadzonych wcześniej pojęć- zdrowie, choroba, wirusy, bakterie. Po krótkim utrwaleniu zaprezentowana została bajka edukacyjna „ Zwierzątka ze zdrowego zakątka”, a następnie przeprowadzenie zabaw proponowanych przez organizatorów akcji. Podsumowaniem zajęć była wspólna nauka piosenki pt. „Witaminki” Wynikiem przeprowadzonych działań jest: Znajomość pojęcia odporności organizmu Rozumienie konieczności spożywania produktów wzmacniających odporność Ponadto dzieci: - Rozwijały umiejętność zgodnego współdziałania w grupie - Doskonaliły koncentrację

CZĘŚĆ III – RUCH, HIGIENA I MĄDRE ŻYWIENIE TO ZDROWIE Wstępem do realizacji nowego zagadnienia było utrwalenie wcześniej wprowadzonych pojęć. Następnie zaprezentowana została kolejna bajka z serii „Zwierzątka ze zdrowego zakątka”. Dzieci wspólnie z nauczycielem uczyły się piosenki pt. „ Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda” oraz układały do niej własny układ taneczno- ruchowy. Kolejnym etapem była prezentacja prawidłowego mycia zębów. Wykorzystane zostały również kolorowanki zaproponowane przez organizatorów (Bakterie 1). Ponadto w ramach wdrażania dzieci do zdrowego trybu życia codziennie w przedszkolu prowadzone są zajęcia i zabawy ruchowe. Wyniki działań- dziecko: Rozumie potrzebę ruchu dla zdrowia Wie jak odpowiednio się ubierać, by nie zachorować Zna pory roku, w których występuje największa zachorowalność Ponadto: - Rozwijało wyobraźnię, koncentrację uwagi, twórcze myślenie, sprawność ruchową

PODSUMOWANIE Dzięki zaproponowanym przez organizatorów akcji działaniom dzieci mogły poszerzyć wiedzę dotyczącą zdrowego trybu życia oraz konsekwencji nie przestrzegania zasad higieny.