WYCIĄG Z WARUNKÓW DOŻYWOTNIEJ GWARANCJI SATA
1. Idea producenta Danaher Tool Group USA Założeniem korporacji DANAHER TOOL GROUP USA było stworzenie marki narzędzi ręcznych o wysokiej jakości i przystępnej cenie, które użytkowane będą każdego dnia na całym świecie przez profesjonalistów branży automotive, przemysł jak i hobbystów. Efektem prac było stworzenie marki SATA – narzędzi ręcznych produkowanych zgodnie z nomami DIN i ANSI gwarantującymi ich wysoką jakość. O jakości narzędzi świadczy fakt, iż producent oficjalnie stosuje dożywotnią gwarancję na większość narzędzi ręcznych SATA. DANAHER TOOL GROUP spełnia normy ISO 9001. Już ponad 70 milionów kluczy płasko-oczkowych z grzechotką każdego dnia spełnia oczekiwania swych użytkowników na całym świecie.
2. Co oznacza dożywotnia gwarancja Wszystkie produkty SATA (o ile nie zaznaczono inaczej) posiadają dożywotnią gwarancję na wady produkcyjne, w tym wadliwe materiały i wykonanie, zależną od używania produktów zgodnie z ich przeznaczeniem oraz dopuszczającą ich zużycie. Dożywotnia gwarancja nie obejmuje produktów, które zostały niewłaściwie użytkowane, zmienione, złamane lub naprawiane przez osoby trzecie. Korozja na skutek złej konserwacji narzędzia, starta powierzchnia oraz uchwyt z tworzywa sztucznego nie podlegają gwarancji. Gwarancji nie podlegają narzędzia użytkowane niezgodnie z ich przeznaczeniem lub uszkodzone mechanicznie. Dożywotnia gwarancja nie jest udzielana na zużycie materiału. W razie uznania gwarancji narzędzie zostanie wymienione na egzemplarz tego samego typu lub narzędzie o zbliżonych właściwościach, jeśli do asortymentu wprowadzono narzędzie udoskonalone lub nastąpi zwrot gotówki.
3. Podstawowa konserwacja Dokonując zakupu profesjonalnych narzędzi ręcznych SATA chcemy cieszyć się ich długoletnią żywotnością. Należy pamiętać, iż zasadniczą kwestią poprawnej i długoletniej pracy narzędziem jest jego właściwe użytkowanie (zgodne z przeznaczeniem), właściwa konserwacja i przechowywanie: Po zakończeniu pracy należy zawsze oczyścić narzędzie z zabrudzeń, a jeśli jest to konieczne przesmarować i zapewnić odpowiednie miejsce przechowywania, np.: klucze dynamometryczne. Nigdy nie należy używać narzędzi do prac niezgodnych z jego przeznaczeniem. Jeżeli będziemy świadomie używali narzędzi możemy wcielić w życie hasło: SATA – PARTNER NA LATA.
4. Dożywotnią gwarancją objęte są narzędzia: Klucze płasko-oczkowe SATA Klucze płasko-oczkowe z grzechotką SATA Nasadki SATA Nasadki udarowe SATA Grzechotki szybkomocujące Rękojeści, pokrętła, przedłużki Szczypce SATA Wkrętaki SATA Klucze trzpieniowe Wybijaki Młotki
5. Dożywotnią gwarancją nie są objęte narzędzia: Nasadki typu BIT SATA Pilniki, wykrętaki, szczelinomierze SATA Adaptery /w tym udarowe SATA/ Przedłużki elastyczne SATA Uchwyty magnetyczne teleskopowe SATA Przeguby /w tym udarowe SATA/ Szczypce tnące boczne do plastiku SATA Nożyce do cięcia blachy i śrub, przyrządy do obcinania rur, taśmy miernicze, pistolet do przedmuchiwania, piłki do metalu, ostrza do ww., automatyczne szczypce do zdejmowania izolacji SATA Końcówki zaciskowe do smarownic, przewody giętkie do smarownic SATA Opaski do pierścieni tłokowych SATA Wkrętak z wymiennymi końcówkami SATA Próbniki/testery SATA Klucz krzyżowy do kół SATA Młotek z wymiennym końcówkami SATA Mechanizmy zapadkowe w grzechotkach i kluczach dynamometrycznych SATA Części zamienne SATA
6. Narzędzia objęte roczną gwarancją: Klucze dynamometryczne SATA Prosimy pamiętać o wykonywaniu kalibracji kluczy dynamometrycznych celem utrzymania poprawności wskazań. Podnośniki SATA Smarownice ręczne SATA Hydrauliczne rozpieraki blacharskie UWAGA: w wypadku zgłaszania reklamacji należy zawsze przedstawić poprawnie wypełnioną kartę gwarancyjną.
7. Tryb uznania dożywotniej gwarancji Zwrot kompletnego narzędzia /wraz z jego wszystkimi uszkodzonymi elementami /do dealera wraz z dowodem zakupu oraz karty gwarancyjnej /jeśli jest wymagana/. Wstępna ocena dealera zasadności dokonywanego zwrotu. Ocena dokonywana jest na podstawie oględzin narzędzia oraz rzetelnej opinii dealera kierującego się doświadczeniem i obiektywizmem. Nowe narzędzie z wadami typu: pęknięcie, łuszczenie chromowej powierzchni, nieprawidłowa budowa nie powinno budzić wątpliwości co do zasadności reklamacji. W razie wątpliwości wysyłka narzędzia do S-A-M na koszt dealera wraz z poprawnie wypełnioną kartą zgłoszenia reklamacyjnego. S-A-M dokonuje ostatecznej weryfikacji zasadności złożonej reklamacji. W wyniku uznania reklamacji zwrot następuje na koszt S-A-M.
8. Wzór zgłoszenia reklamacyjnego
9. Wady materiałowe i jakościowe GWARANCJE UZNANE 9. Wady materiałowe i jakościowe Wady materiałowe lub wady powstałe podczas produkcji narzędzia powinny ujawnić się przy pierwszych próbach jego użycia. Problem ten występuje bardzo rzadko, ale bez wątpienia należy go uwzględnić jako uzasadnienie przyjęcia reklamacji. Powierzchnię pęknięcia można obejrzeć gołym okiem lub pod lupą. Dwukolorowe przebarwienia lub niejednolita struktura krystaliczna w miejscu pęknięcia wskazują na wadę materiału.
10. Nadmierne obciążenie narzędzi przy dokręcaniu GWARANCJE UZNANE 10. Nadmierne obciążenie narzędzi przy dokręcaniu Należy zawsze pamiętać, iż jednym z czynników gwarantujących prawidłową pracę jest moment obrotowy. Przykład: przy składaniu reklamacji z powodu pęknięcia standardowego 17 mm narzędzia nasadowego, należy wziąć pod uwagę, że narzędzie to zostało zaprojektowane do dokręcenia i odkręcenia nakrętek, śrub typu M-10 .
11. Standardowe gniazda / nasadki GWARANCJE NIE UZNANE 11. Standardowe gniazda / nasadki Wszystkie nasadki SATA, do filtrów oleju, typu BIT/z kwadratowymi gniazdami wykazującymi zaokrąglenia, odpryski, rysy wokół prowadnicy wskazują na zastosowanie z narzędziem pneumatycznym. Gwarancja nie będzie uznana w momencie użycia narzędzia pneumatycznego, co łatwo jest ocenić na podstawie oględzin, natomiast będzie uznana w przypadku użycia grzechotki lub pokrętła ręcznego.
12. Nasadki do narzędzi udarowych Istnieją dwa rodzaje nasadek udarowych: - nasadki standardowe i długie ( nasadki do zastosowań specjalnych) Wszystkie nasadki udarowe pękają na skutek zużycia. Jeżeli nasadka pęka po kilku dniach używania w punkcie wymiany opon: jest to jasna podstawa do reklamacji! Pęknięcie po kilku miesiącach codziennego używania: - brak podstaw do reklamacji – zmęczenie materiału
13. Nasadki typu BIT Nasadki typu BIT nie podlegają dożywotniej gwarancji Bity i nasadki bitowe są produktami, które ulegają zużyciu nawet podczas ich zgodnego z przeznaczeniem stosowania. Z uwagi na ich mały rozmiar i wytrzymałość produkty te są bardziej narażone na szybsze zużywanie się w porównaniu z innymi produktami. Dział Jakości SATA przeprowadził serię testów i zdefiniował najczęstsze przyczyny uszkodzeń bitów i nasadek bitowych: - zbyt duże przeciążenie - użycie złej nakrętki złe dopasowanie narzędzia Siła ludzkiej ręki ma średnią wartość 5.1 Kg-M podczas użycia grzechotki szybkomocującej na ¼ cala. Przy zastosowaniu takiej siły większość bitów może ulec zużyciu. Należy pamiętać, iż siła będzie się zwiększała wraz z większymi rozmiarami użytych grzechotek. Niemożliwe jest udzielnie dożywotniej gwarancji na tego typu produkty. W związku z tym, gwarancja na bity i nasadki bitowe udzielana jest tylko na wady materiałowe. Żadne inne uszkodzenia nie są rozpatrywane.
14. Wkrętaki GWARANCJE NIE UZNANE Gwarancji nie będą podlegały wkrętaki: w których stwierdzono uszkodzenie końcówek wskazujące na użycie z niewłaściwym łbem śruby w których stwierdzono wykrzywione trzony co jest wyraźnym efektem ich niewłaściwego użytkowania np. jako dźwigni, pobijaków itp.