ŚWIETLICOWY PROJEKT EDUKACYJNY- „ W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH” Projekt edukacyjny promujący zdrowy styl życia. Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie- świetlica.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
IV Warsztaty Przedszkolaków
Advertisements

JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Nie pal przy mnie, proszę
„W zdrowym ciele zdrowy duch”
pod hasłem Jesień pełna zdrowia
Prezentacja multimedialna dla uczniów
Turniej piłki nożnej halowej
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Gry dydaktyczne z fizyki
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
„ Sejm dzieci i młodzieży ”
Karnawał Z grą w „ chińczykOle „.
Realizacja projektu eTwinning w Gimnazjum nr 2 w Koluszkach rok szkolny 2008/2009.
TRZYMAJ FORMĘ.
Projekt „Szkoła z klasą” klasa III A
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
ROLA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ W ŻYCIU CZŁOWIEKA
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu ul
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Konkurs Czas na Zdrowie
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Przygotowujemy zdrowe kanapki na drugie śniadanie.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Każdy z nas lubi w wolnym czasie pograć w gry lub oglądać telewizje. Zamykamy się w czterech ścianach zapominając o bożym świecie. Zapominamy jak bardzo.
SPORT TO ZDROWIE Dlaczego sport jest tak ważny??
Popular sport in Poland
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
AKCJA EDUKACYJNA PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA I ZBILANSOWANE ODŻYWIANIE realizowana w Szkole Podstawowej nr 3 im. Stefana Czarnieckiego w Słubicach w dniu.
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA 8 listopada 2011 Klasa 1a Szkoła Podstawowa nr 107 im. Piotra Włostowica we Wrocławiu Opracowanie Agata Sernecka.
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNO- WYCHOWAWCZYCH REALIZOWANYCH W GMINNYM GIMNAZJUM PUBLICZNYM IM. JANA.
,,Dzień sportowy’’ Uczniowie wykonujący projekt Kl. IIa:
„ Sklepik wzorowy – smaczny i zdrowy”.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
Śniadanie daje moc! Szkoła Podstawowa w Toporowicach
ŚNIADANIE DAJE MOC 07 listopada 2014r. klasowe śniadanie przygotowali uczniowie klasy IIa ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Dolsku.
Czas na zdrowie podsumowanie działań Patronat honorowy nad projektem:
Ś NIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011 r. KLASA IIIA ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY W SĘPOPOLU.
naszą sprawność fizyczną?
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
Na deszczową nudę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Opiekunowie: Małgorzata Ceglarz-Chołody Leszek Iwaniak Uczniowie: Żaneta Wiśniewska IIb Karolina Juszczak IIb Brajan Bednarczyk IIb Magdalena Depta IIb.
WIEM, CO JEM Projekt edukacyjny realizowany w kl. III SP w Zespole Szkół im. Stanisława Wyspiańskiego w Waganowicach.
SPORT, ZABAWY NASZYCH DZIADKÓW Jagoda Kotlicka Klasa VI b.
Smacznie, zdrowo i kolorowo - twój przepis na zdrowie Prezentacja wykonana przez uczniów Publicznego Gimnazjum w Woli Dębińskiej.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
PROJEKT: „MÓJ POMYSŁ NA ORGANIZACJE DNIA SPORTU W GIMNAZJUM W JAWORZYNIE ŚLĄSKIEJ”
Szkoła Sportowych Talentów
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Kremera w Bobrówku
Zapis prezentacji:

ŚWIETLICOWY PROJEKT EDUKACYJNY- „ W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH” Projekt edukacyjny promujący zdrowy styl życia. Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie- świetlica szkolna. Prowadzący: mgr Lidia Kępińska mgr Katarzyna Wrońska mgr Anna Nowak Świetlica szkolna włącza się realizacją tego projektu w działania szkoły promujące zdrowy styl życia. Włączamy się w starania o zdobycie certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie. Rozszerzamy działania zmierzające do dbania o zdrowie dzieci powierzonych naszej opiece. Promujemy zdrowy styl życia!

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! CELE PROJEKTU: W wyniku realizowania zadań wynikających z projektu, uczniowie poszerzą swoją wiedzę na temat zdrowego odżywiania się, roli warzyw i owoców w codziennej diecie. Poznają szkodliwość popularnych przekąsek oraz napojów zawierających niezdrowe składniki oraz cukier. Częściej niż dotychczas, w sytuacji wyboru sięgną po zdrowe produkty. Poznają zalety wynikające z aktywnego stylu życia, uprawiania różnych sportów.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! „JEDZ ZDROWO” Burza mózgów oraz rozmowa kierowana na temat: co kojarzy wam się ze słowem „zdrowie”?, Co to znaczy że ktoś jest zdrowy? Co możemy zrobić, aby być zdrowym?, Czy odżywianie ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie? Układanie rozsypanek wyrazowych- odczytanie dobrych rad. Tworzenie przez uczniów plakatów: „Talerz zdrowej żywności” oraz „Śmietnik niezdrowych produktów”. Wymyślanie przepisów na zdrowe produkty.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH!

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! UPRAWIAMY SPORT. „Ruch i podskok to zabawa, sport dla dzieci ważna sprawa. Ręce w górę, w przód i bok, skłon do przodu, przysiad, skok. Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana , pięty, kolana, pięty. Głowa, ramiona, kolana, piety, oczy, uszy, usta, nos”. Promowanie ruchu jako ważnego składnika zdrowego stylu życia. Integracja grupy świetlicowej. Kształtowanie koordynacji ruchowej ucznia, jego zręczności, wytrzymałości, szybkości, wytrwałości i celności.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! KONKURENCJA: „SKAKANKA” Wyjaśnienie zasad konkurencji- skoki rozpoczynamy na słowo prowadzącego- start- technika skoków jest dowolna, czas mierzy się do „skucia” się zawodnika. Skoki odbywają się w 5 osobowych grupach. Wygrywa ta osoba, która będzie miała najdłuższy czas. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa. WYNIKI: I MIEJSCE- PAULINA KRZESAK IIIB ( CZAS 2min15’) MONIKA TABAK IIIB ( CZAS 1 min 55’) II MIEJSCE- OLA SAWIK IA ( CZAS 1 min 20’) III MIEJSCE- KAMILA WINIARSKA IIA ( CZAS 1 min 15’)

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! KONKURENCJA: „KLOCKI” Wyjaśnienie zasad konkurencji- uczestnicy na słowo prowadzącego- start- stają na klocku na jednej nodze. Konkurencja odbywa się w grupach 5 osobowych. Wygrywa osoba, która jak najdłużej utrzyma równowagę na drewnianym klocku. Przypomnienie zasad. bezpieczeństwa. Wyniki: I MIEJSCE- JULIA GOETEL IIIA- 4m30’ II MIEJSCE- PAULINA GAJDA IA - 3 min 45’ III MIEJSCE- LINDA ALEKSANIAN IIC- 3min III MIEJSCE- MARIA WASZCZYSZYN IIIA- 3 min

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! KONKURENCJA: „BIEG” Wyjaśnienie zasad konkurencji- uczestnicy na słowo prowadzącego- start- biegną jak najszybciej do wyznaczonej linii, dotykają ją ręką i wracają na miejsce startu. Wygrywa osoba, która najszybciej dobiegnie do linii mety. Konkurencja odbywa się w grupach 6 osobowych, według wieku. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa. WYNIKI: KLASY O- I MIEJSCE- KAROLINA TABAK KLASY I- I MIEJSCE- JAKUB JUSZCZAK, DAREK SOŁTYK KLASY II- I MIEJSCE- FILIP BULIŃSKI KLASY III- I MIEJSCE- WERONIKA ZAJĄCZKOWSKA

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! KONKURENCJA: „KOSZYKÓWKA” Wyjaśnienie zasad konkurencji- każdy z uczestników ma za zadanie oddać jak najwięcej celnych rzutów do kosza. Każdy ma do dyspozycji 10 rzutów, nie ma ograniczeń czasowych. Wygrywa ta osoba, która odda jak najwięcej celnych rzutów. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa. WYNIKI: I MIEJSCE- PAULINA GAJDA IA- 8 II MIEJSCE- DOMINIKA SZAJNA IIA- 5, JULIA GOETEL IIIA- 5 III MIEJSCE- MICHAŁ DYRDA IC- 4, JAKUB NOWAKOWSKI IIC- 4

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! KONKURENCJA: „PIŁKA NOŻNA” Wyjaśnienie zasad konkurencji- każdy z uczestników ma za zadanie oddać jak najwięcej celnych strzałów do bramki. Każdy ma do dyspozycji 5 strzałów, nie ma ograniczeń czasowych. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa. WYNIKI: I MIEJSCE- JAKUB KUSNIERZ IIC – 4 II MIEJSCE- DAMIAN SEWERYN IIC - 2

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! KONKURENCJA: „ PING- PONG” Wyjaśnienie zasad konkurencji- każdy z uczestników ma za zadanie odbić piłeczkę ping- pongową, jak najwięcej razy. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa. WYNIKI: I MIEJSCE- FILIP BULIŃSKI IIC- 431 II MIEJSCE- PAULINA GAJDA IA- 124 III MIEJSCE- JAKUB KUŚNIERZ IIC- 104

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! KONKURENCJA: „KONKURS DRÓŻYNOWY” Wyjaśnienie zasad- do konkursu mogły zgłaszać się drużyny 3 osobowe. Uczniowie wcześniej nie wiedzieli w jakich konkurencjach będą startować. Suma punktów z każdej konkurencji stanowiła o wyniku. Konkurencje: Skoki kangura (z butelką miedzy kolanami). Sztafeta szybkościowa z maskotką. Skok z miejsca. Rzut do celu (maskotką). Przypomnienie zasad bezpieczeństwa. WYNIKI: I MIEJSCE- MARIA WASZCZYSZYN, JULIA GOETEL, WERONIKA ZAJĄCZKOWSKA. II MIEJSCE- NINA DUDEK, KASIA CHODŹBA, MARTA PRZYBYLSKA. III MIEJSCE- MATEUSZ MAYER, JAKUB KUSNIERZ, MACIEJ DRÓŻDŻ.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! „ Kanapka dla ucznia” Pogadanka na temat prawidłowego odżywiania się dzieci. Wspólne ustalanie zdrowych produktów na kanapki dla uczniów i zapamiętywanie ich. Wykonanie plakatu- „Zdrowa kanapka dla ucznia”.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! „WYPRAWA DO KRAINY ZDROWOLANDII” ZAPRASZAMY WSZYSTKIE DZIECI DO KRAINY ZDROWOLANDII- TO MIEJSCE, W KTÓRYM WSZYSCY SĄ ZDROWI I SZCZĘŚLIWI. NIKT TU NIE CHORUJE! NIKT NIE LENIUCHUJE! KAŻDY DOBRZE SIĘ ODŻYWIA I DUŻO RUCHU NA ŚWIEŻYM POWIETRZU UŻYWA! GRA PLANSZOWA- GRUPOWA. CEL GRY: PRZYPOMNIENIE I UTRWALENIE DZIECIOM PRAWIDŁOWYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH ORAZ WDRAŻANIE POJĘCIA- RUCH TO ZDROWIE!

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH! ZASADY GRY- Dzielimy dzieci na dwie drużyny z których wybieramy osoby, które będą próbowały jak najszybciej dla swojej drużyny dojść do mety (Krainy Zdrowolandii). Grę rozpoczyna ta drużyna, która wyrzuci największą liczbę oczek. Podczas wyprawy dzieci mogą trafić na kolorowe pola, które oznaczają pułapki lub premie. Pola czarne i czerwone oznaczają nieprawidłowe nawyki i stanie na nich jest karą. Pola zielone i żółte są premiowane, ponieważ oznaczają zdrowy styl życia. Pola białe pozwalają poruszać się swobodnie. Drużyna, która pierwsza dojdzie na metę zostaje odznaczona medalem „jabłuszko”- logo Zdrowolandii.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH!