Eksperymenty trzecioklasistów, czyli…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I zasada termodynamiki
Advertisements

Wady postawy.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Hydro- i aerostatyka : Co wpycha balon do butelki ?
Właściwości cieczy i złudzenia optyczne
Rafał Fic, Łukasz Gierlach, Krzysztof Kocot, Marcin Lubera.
Koło „80 dni dookoła świata” PSSP,
Opady deszczu.
Woda – Najpopularniejszy związek chemiczny
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
PROJEKT EDUKACYJNY „Lżejszy tornister na wagę zdrowia”
KLUB PYTALSKICH I WODA Od atomu po ocean!.
Prawo Archimedesa Dlaczego kaczka pływa, a kamień tonie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Fizyka Relatywistyczna
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
1.
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Blok WWER-440. Matematyczny model procesów cieplno-przepływowych w obudowie bezpieczeństwa reaktora jądrowego.
Laddomat 21 System akumulacyjny współpracujący z kotłem opalanym drewnem Rys.1 Kocioł opalany drewnem podłączony jest do... …zbiornika akumulacyjnego z.
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Zjawiska pogodowe w Twojej filiżance
Konwekcja grzegorz Flis
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Otacza nas woda i powietrze
Drabina Jacoba.
Mali odkrywcy Dokonania podczas pracy nad realizacją projektu w roku szkolnym 2012/2013.
TEST INTELIGENCJI Sprawdzisz tu poziom swojej wiedzy. Myślisz że jesteś inteligentny? My ci udowodnimy, że się mylisz  START.
Niezwykłe zamarzanie wody
Mały Einstein 2006.
Kinga Majda Magdalena Stolarek Izabela Prośniak
OBIEG WODY W PRZYRODZIE
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
1.
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Eksperymenty naukowe Anatol Karski
Doświadczenie z atramentem
płytka Petriego termometr ciepła woda 1. Połóż termometr na płytce Petriego. Zanotuj jaką wskazuje temperaturę i zamknij wieczko.
Rozkład Maxwella i Boltzmana
Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–
Czym jest to co zwiemy nauką A. Chalmers, rozdziały I-III
Cztery żywioły – czym są i co nam dają?
Julia, Leon i Adam O..  Czy ciężkie przedmioty spadają najszybciej?
CO TO JEST CIŚNIENIE? Ciśnienie – wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na.
Konwekcja. Definicja  Konwekcja – proces przekazywania ciepła związany z makroskopowym ruchem materii w płynie; gazie, cieczy bądź plazmie, np. powietrzu,
510.n moli gazu o  =c p /c v, ogrzano izochorycznie od temperatury T 1 do T 2. Ile ciepła pobrał gaz, jeśli stała gazowa jest R?
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Badanie satysfakcji użytkowników centralnej ciepłej wody użytkowej © TNS 5 maja 2014 Badanie satysfakcji użytkowników centralnej ciepłej wody użytkowej.
TEMAT 10: Podstawy fizykochemii spalania
Jak zapalić zapałkę w stanie nieważkości?
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
1.
E-learning GEOGRAFIA Opracowanie: Arkadiusz Dera
458.Pęcherzyk powietrza unosi się z dna jeziora o głębokości h=35m, gdzie jest temperatura T1=7oC ku powierzchni, gdzie jest T=27oC i ciśnienie p=0,1MPa.
3.
1.
Autor: Tomasz Krawczyk
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
O lataniu.
Zapis prezentacji:

Eksperymenty trzecioklasistów, czyli… To i owo o powietrzu

Rozmawiając o powietrzu doszliśmy do wniosku, że trzeba parę rzeczy sprawdzić. Tak więc zbadaliśmy następujące zagadnienia: Gdzie jest powietrze? W co można je złapać?

Co to jest wiatr?

Co jest cięższe: zimne czy ciepłe powietrze? Aby rozwiązać ten problem sprawdziliśmy, w którym miejscu powietrze w naszej klasie jest najcieplejsze. Okazało się, że im bliżej sufitu, tym cieplej (czyli lżejsze, ciepłe powietrze unosi się nad naszymi głowami, a nieco zimniejsze chłodzi nam stopy).

Jaką objętość ma ciepłe powietrze? Na butelkę nałożyliśmy balon. Za pomocą gorącej wody ogrzaliśmy powietrze w butelce. Po chwili balon… ożył? Ciepłe powietrze zwiększyło swoją objętość i wypełniło balonik.

Ile waży powietrze? Sprawdziliśmy to za pomocą samodzielnie skonstruowanej wagi. To doświadczenie rozwiało wszelkie wątpliwości.

Co łączy ogień i powietrze? Bez dostępu powietrza, świeca zgasła. Ale co stało się z wodą???

Czy można sprężyć powietrze? Mati, używając nadludzkiej siły, udowodnił, że tak!

Wszyscy wytrwale pracowali, opisując swoje spostrzeżenia.

Powietrze nie ma już przed nami żadnych tajemnic!