Multiagent Simulator Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe „Glider” Kraków, 14.05.2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
Zadanie z dekompozycji
Algorytm Dijkstry (przykład)
Koło Naukowe SCR-RTS Wydział EAiIE Kraków, 6 maja 2010 r.
Wykład 28 Włodzisław Duch Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Istota i przesłanki badań marketingowych
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Agenda Wizualizacja agentów (MarketSpace)
Skalowalny algorytm estymacji ruchu dla systemów rozproszonych
WSZYSCY uczący się mają prawo do pedagogiki o charakterze włączającym skoncentrowanej na preferencjach i potrzebach studentów.
Test zgodności Joanna Tomanek i Piotr Nowak.
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Agenda Wizualizacja 3D diagramu MarketSpace.
Programy do analizy statyczno-ekonometrycznej
Wykład nr 1: Wprowadzenie. Pojęcia podstawowe
Inteligencja Obliczeniowa Klasteryzacja i uczenie bez nadzoru.
Od gier mniejszościowych do prawdziwych rynków From Minority Games to real markets D. Challet, A. Chessa, M. Marsili, Y-C. Zhang Wojciech Dzikowski 26.
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
wykonał Jarosław Orski promotor pracy: mgr Szymon Smaga
Autor: Michał GAWRYLUK
WSTĘP DO GEOGRAFII FIZYCZNEJ SYSTEMOWY OBRAZ PRZYRODY - MODELE
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
Piotr Rybiński. 1. Wstęp 2. Opis systemu i narzędzi 3. Algorytm 4. Przykłady działania 5. Porównanie z rzeczywistym systemem rozwoju 6. Rozszerzenia systemu,
Struktura jonosferycznego rezonansu Alfvéna w obserwacjach naturalnego pola magnetycznego Dwerniczek, Czerwiec 2004.
Model przestrzenny Diagramu Obiegu Dokumentów
Nauki ścisłe vs. złożoność świata przyrody
Twitter – potencjał i potrzeby
KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ.
Systemy kognitywne jako nowy wymiar informatyki ekonomicznej
Wykorzystanie mechanizmu delegata do emulacji struktury i zachowania widżetów w architekturze Model/Widok biblioteki Qt4 Wytłumaczyc temat: Ja: W bibliotekach.
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Ćwiczenia 3: System kolejkowy
z języka angielskiego – czas Present Simple
INSTYTUT FIZYKI I ASTRONOMII TORUŃ 2003 UNIWERSYTET MIKOŁAJA KOPERNIKA.
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Opracowała: Joanna Kozieł
Wydział Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska Koło Naukowe Grafiki Komputerowej i Geomatyki Kierunki zastosowania technik wizualizacji do prezentacji.
TECHNIKA 2008/09. AT-AT WALKER AT-AT Walker - Uniwersalny Lądowy Transporter Opancerzony (E V) Potężne machiny kroczące użyte podczas ataku na tajną bazę
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
Model inteligentnego agenta wspomagającego decyzje zakupu komputerów.
Networking Klub Integracji Europejskiej 26.02
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
Systemy zarządzania treścią Wykład 5
SYSTEMY EKSPERTOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
Bronie W Orcs Must Die!.
METODY PODEJMOWANIA DECYZJI
Systemy Business Intelligence – warunki użytkowania Halina Tańska Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytet Warmińsko-Mazurski „e-commerce” Olsztyn.
Zagadnienia AI wykład 5.
Autor: Grzegorz Flor THIS IS WAR! CEL GRY: Zdobycie 8 terytoriów ŻÓŁTY - 2 FIOLETOWY - 3 FIOLETOWY - 8.
OKNO Eksploracja danych: kolokwium I VIII EKSPLORACJA DANYCH 1234 Spójrz gdzie siedzisz. Zadania oznaczone tym numerem są przeznaczone dla Ciebie. DRZWI.
Wybrane zagadnienia inteligencji obliczeniowej Zakład Układów i Systemów Nieliniowych I-12 oraz Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych proponują.
Wprowadzenie do golo Carcare go offline, live online.
Piotr Babiak. made in Poland Platan prezentacja marki digitex®
Formatowanie tekstu Sabina Charasim. Informacje podstawowe HTML posiada bardzo wiele znaczników służących do formatowania tekstu. Jedne używa się bardzo.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Interfejs użytkownika „No matter how cool your interface is, less of it would be better”
Studia II stopnia. KIM BĘDZIESZ? Analitykiem biznesowym – specjalistą w zakresie stosowania profesjonalnych narzędzi matematyczno-statystycznych oraz.
Wstawiamy quiz do filmu. zaczynam od rejestracji.
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.
1.problem próbkowania (sampling problem) dobór charakterystycznych punktów powierzchni w celu uzyskania najlepszego efektu przy minimalizacji ilości danych.
Schemat blokowy komputera
Transformatory w Eksploatacji - Kołobrzeg, IV.2013
Słowniczek Piłka nieoczekiwana – gdy piłka rusza w kierunku zawodnika nieoczekiwanie dla niego (np. gdy zawodnik walczy o piłkę lub gdy zawodnik bierze.
Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU
Sztuczna Inteligencja Gry i programy oparte na szukaniu
Zapis prezentacji:

Multiagent Simulator Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe „Glider” Kraków, 14.05.2009

Plan wykładu Przyświecające nam cele Konstrukcja programu Algorytmy Podsumowanie

PRZYŚWIECAJĄCE NAM CELE

Przyświecające nam cele Inspiracja – czyli „how hard can it be” Wsadzić wyciętego screena z LOTR’a 4

Przyświecające nam cele Uniwersalne narzędzie Proste metody umożliwiające konstruowanie złożonych zachowań Badania socjologiczne Wsadzić wyciętego screena z LOTR’a 5

KONSTRUKCJA PROGRAMU

Model MVC - wizualizacja odłączona od obliczeń Java3D Przestrzenni, wymienni agenci Wielopoziomowy teren Model MVC - wizualizacja odłączona od obliczeń Możliwość zmiany metody wyświetlania W planach możliwość renderowania w narzędziach zewnętrznych

Dwa słowa o Agentach Cechy: „inteligencja” , podejmowanie decyzji Cel Zasięg widzenia Zasięg walki Wielkość obrażeń Ilość życia Kolor Pamięć Stan

Idzie Ucieka Stoi Walczy Duch Śpi Siedzi Diagram stanów Rozróżniane stany: Idzie Ucieka Stoi Walczy Duch Śpi Siedzi

Poruszanie się Algorytm przemieszczania odporny na „zacinanie się” Agentów. Dyskretyzacja przestrzeni w której znajdują się agenci

ALGORYTMY

Algorytm 1 - śledzenie Wybieramy jednego z sąsiadów i staramy się do niego podejść.

Algorytm 1 – śledzenie

Algorytm 2 - tłum Sprawdzamy ilu Agentów w moim otoczeniu jest w tej samej drużynie, na tej podstawie decydujemy o ucieczce lub ataku.

Algorytm 2 – tłum

Algorytm 3 - ewakuacja Staram się przemieszczać w kierunku wyjścia.

Algorytm 3 - ewakuacja

Algorytm 4 - walka Jeżeli jestem w stanie „atakuj” i w zasięgu mojej broni znajduje się przeciwnik to zaczynam zadawać obrażenia. Możliwość zróżnicowania jednostek: Wielkość obrażeń ( rodzaj broni ) Zasięg ( łucznicy i piechurzy ) Ilość życia ( rodzaj zbroi )

Algorytm 4 - walka

Algorytm 4 - walka

PODSUMOWANIE

Podsumowanie Prosty i łatwy w obsłudze symulator Duża konfigurowalność Szerokie spektrum zastosowań Wbudowane podstawowe funkcje takie jak: Chodzenie po ziemi Przemieszczanie się Znajdywanie sąsiadów

Prosty i łatwy w obsłudze symulator Duża konfigurowalność Szerokie spektrum zastosowań Wbudowane podstawowe funkcje takie jak: Chodzenie po ziemi Przemieszczanie się Znajdywanie sąsiadów

Pytania