Chcemy żyć i bawić się w bezpiecznym środowisku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczni na drodze.
Advertisements

Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Autorzy: Karolina Kopka, Sabina Napierała, Patryk Dutkowski.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Zwalczanie przestępczości
BEZPIECZNE WAKACJE Okres wakacji – to czas, na który czekają nie tylko dzieci, ale i również nauczyciele. Po dziesięciu miesiącach.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
Jak moje miasto jeździ z głową?
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Jak moje miasto jeździ z głową? Projekt pt.,,Jeżdżę z głową
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Bezpieczeństwo w okresie świąteczno – noworocznym
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Sponsorzy i partnerzy Projektu :
Jak moje miasto jeździ z głową !
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ
Jak moje miasto je ź dzi z głow ą ?. PLAN 1.Wstęp 2.O programie a)Ankiety b)Deklaracje 3.Podsumowanie 4.Koniec.
III Wojewódzki Konkurs Szkolny pt. ,,Bądź bezpieczny na drodze’’
Prezentacja wyników z Ankiety
TRANSPORT A EKOLOGIA.
20 lat szkolnictwa Gmina Zespół Szkół Publicznych im. Marii Curie- Skłodowskiej w Skarżyku - Kamiennej.
Gimnazjum nr 4 im. Książąt Mazowieckich w Ciechanowie
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW PLEŚNEJ I ŁOWCZÓWKA przeprowadzonego w ramach projektu SAMORZĄD Z INICJATYWĄ PLEŚNA, 5 czerwca 2012r. Anna.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Czym dojeżdżasz do szkoły? a) Samochodem b) Autobusem c) Pociągiem.
XIX sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Transport-jak się poruszasz? Debatę przygotował SU I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Dubois.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
PODSUMOWANIE DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ CO ZROBIŁYŚMY PRZED DEBATĄ?
Pochwal się swoim pomysłem - prezentacja pomysłów uczestników projektu Lokalni liderzy aktywizacji zawodowej gminy Malczyce i Miękinia Program Operacyjny.
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
TRANSPORT NA TERENIE GMINY KĘTY
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
BEZPIECZNY PLAC ZABAW DLA DZIECI –
“Szkoła w procentach”.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
Głównym organizatorem jest: Patronat honorowy: Partner:
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Jak moje miasto jeździ z głową ?” Grupa III KL. II c.
Prezent dla naszej Planety Przygotowany przez uczniów klasy szóstej
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Edukacyjny program społeczny „Jeżdżę z głową” Jeżdżę z głową Nasza drużyna Ankiety i deklaracje Ankiety i deklaracje.
Zmiany w Tychach przez 20 lat Czy powstały nowe instytucje? Jedyne zauważalne instytucje to nowe markety i hala sportowa.
Ocena zadowolenia z przestrzeni publicznych dla młodzieży w regionie świdnickim Wykonali : Dominik Wąsowicz i Dariusz Sywała.
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
Prezentacja 1.
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Jak moje miasto jeździ bezpiecznie?. Komentarz:  Nie są zagrożeniem dla przechodni ó w.  Mogą jechać po chodniku.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
Bezpieczna droga do szkoły
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Zabawy na osiedlu  Estera Samorska kl.6 a.
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
Zapis prezentacji:

Chcemy żyć i bawić się w bezpiecznym środowisku Fordon – nasza dzielnica

Tematy projektu Grupa II: Zabawa w czasie wolnym: Piotr Zajdziński - lider Jakub Pilarczyk Kamil Drzycimski Karolina Kempińska Wiktoria Senska Magdalena Pawlikowska Remigiusz Wandziński Małgorzata Roszkowska Grupa I: Bezpieczne poruszanie się w środowisku: Piotr Muzyczuk - lider Anna Bakuła Martyna Kaczmarek Anna Janka Maria Borakiewicz Karolina Bogacz Marcin Gryszówka Kacper Ronaldowski Bartek Sokal

Uczestnicy projektu edukacyjnego

Czego chcemy się dowiedzieć? Główne cele Czego chcemy się dowiedzieć? Co chcemy osiągnąć? Gr. I Czy istnieje możliwość poprawy bezpieczeństwa poruszania się po terenie Fordonu? Czy istnieje możliwość zwiększenia miejsc rozrywki w Fordonie? Gr. II

Etapy realizacji Grupa I: Grupa II: Wyznaczenie niebezpiecznych miejsc w Fordonie Grupa II: Podanie propozycji lokalizacji miejsc rozrywki w Fordonie

Ankiety

Grupa 1 1. Bezpieczne poruszanie się w środowisku. 2. Bezpieczny dojazd do miejsc rekreacji.

Wyniki ankiety - Grupa I: Bezpieczne poruszanie się w środowisku W ankiecie wzięły udział 24 osoby w różnym wieku

© by Piotr Muzyczuk

Wnioski W pobliżu naszej szkoły wiele osób czuje się bezpiecznie. Uważają jednak, że młodzież ma dostęp do używek, najczęściej papierosów i alkoholu. Ankietowani najbardziej boją się dresiarzy i złych ludzi (pedofili itp.). Twierdzą jednak, że w większości nie obawiają się pobicia lub kradzieży. Można powiedzieć, że wiedzą o istnieniu zagrożenia, ale nie wydaje im się, by ich mogło to dotyczyć. Wiedzą też, do kogo w niebezpiecznej sytuacji udać się najpierw i prawie wszystkie odpowiedzi są rozsądne. Nasz projekt skupia się na zapewnieniu bezpiecznego dojazdu do szkoły. Niestety drogi, którymi uczniowie zmierzają do Collegium Salesianum są nieoświetlone, a czasem nawet nie mają chodnika. Chcielibyśmy to zmienić. Również zwróciliśmy się do rodziców z prośbą o zapewnienie nam bezpiecznego dojazdu na zajęcia.

Bezpieczny dojazd do miejsc rekreacji Stajnia jarużyn

1. Jakim środkiem transportu dojeżdżasz do Stajni Jarużyn na ul 1. Jakim środkiem transportu dojeżdżasz do Stajni Jarużyn na ul. Wyzwolenia 139 w Bydgoszczy?

2. Czy czujesz się bezpiecznie na drodze od Posterunku Policji w Fordonie do Stajni Jarużyn idąc lub jadąc rowerem?

3. Czy uważasz, że zrobienie pobocza polepszyłoby bezpieczeństwo osób chodzących tamtą drogą?

4. Czy twoim zdaniem powinna tą drogą jeździć komunikacja miejska (bus)?

5. Czy sądzisz, że oświetlenie zwiększyłoby bezpieczeństwo osób poruszających się pieszo, bądź rowerem na tej drodze?

6. Jakie są twoje pomysły na polepszenie bezpieczeństwa dla poruszających się na tej drodze?

7. Czy twoim zdaniem postawienie znaku ograniczającego prędkość lub znaku ostrzegawczego może wpłynąć na bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów?

8. Czy uważasz, że zrobienie ścieżki rowerowej i pieszej w lasku obok byłoby dobrym pomysłem?

Wnioski Na podstawie ankiety możemy stwierdzić, iż osoby poruszające się drogą od Posterunku Policji w Fordonie do Stajni Jarużyn nie czują się bezpiecznie. Wiele osób dojeżdża tam samochodem lub rowerem, lecz zdecydowana większość chodzi pieszo. Większość ankietowanych stwierdziło, że oświetlenie i zrobienie pobocza byłoby dobrym pomysłem. Jednak na pytanie dotyczące postawienia znaku ostrzegawczego, odpowiedzi były zróżnicowane. Z ankiety wynikło również, że w lasku obok przydałaby się ścieżka, ale pod warunkiem, że byłaby oświetlona. Wszyscy ankietowani stwierdzili, iż tą drogą powinna jeździć komunikacja miejska. Rozwiązałoby to wszystkie problemy z bezpiecznym dojazdem do stajni. W czasie przeprowadzania ankiety padło wiele propozycji dotyczących dalszej trasy busa, np. dojazd do Strzelc Dolnych i Strzelc Górnych, gdyż wiele osób chodzi pieszo również z tamtych miejscowości.

Grupa 2 Zabawa w czasie wolnym.

Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 50 osób w wieku od 9 do 50 lat

Czy w Fordonie jest wystarczająca ilość placów zabaw?

Czy budowanie kolejnych placów zabaw to dobry pomysł?

Czy ten plac zabaw powinien być otoczony płotem?

Jaka powinna być nawierzchnia placu zabaw?

Co według Ciebie powinno się znajdywać na placu zabaw?

WNIOSKI Wyniki ankiety pokazały, że większość osób chce, by w Fordonie było więcej miejsc do zabawy. Dzieci oraz młodzież nie mają gdzie spędzać wolnego czasu. Mieszkańcy chcą, aby w naszej dzielnicy było więcej placów zabaw. Każdy z nich ma inną wizję tego miejsca. Jednak większość chce, aby znajdował się na nim piasek lub trawa i było wiele atrakcji, a między innymi huśtawki, figloraj, ściana wspinaczkowa i piaskownice. Ma to być również idealne miejsce do odpoczynku, więc niezbędne są ławki. Dla bezpieczeństwa plac można ogrodzić płotem. Takie miejsce do zabawy umożliwiłoby młodzieży spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu. Plac zabaw ma się znajdować w pobliżu „Orlika”. Dzięki temu, gdy starsze rodzeństwo spędza tam czas, to małe dzieci mogą się bawić bez żadnego zagrożenia. Z tego miejsca jest również bardzo blisko do szkół, w których uczą się mieszkańcy Fordonu.

Nasze propozycje

Chcemy, aby w naszej dzielnicy powstało więcej ścieżek rowerowych. 1 2 3 4 Chcemy, aby w naszej dzielnicy powstało więcej ścieżek rowerowych. Oto projekt ich rozmieszczenia w okolicy naszej szkoły. Projektowana ścieżka rowerowa 1 – Collegium Salesianum 2 – Sz. Podst. Tow. Salezjańskiego 3 – Orlik 4 – Projektowany plac zabaw

Grupa I: Film oraz propozycja poprawy bezpieczeństwa na drodze do Stajni Jarużyn Film dostępny pod adresem: http://www.youtube.com/watch?v=9tpmqx53Kp4&feature=channel_video_title

Droga do Stajni Jarużyn

Stajnia Jarużyn Przystanek autobusowy linii 65 Posterunek Policji Pętla (przystanek autobusowy i busów) Collegium Salesianum

A TAK CHCIELIBYŚMY ŻEBY BYŁO BUS OŚWIETLONA DROGA CHODNIK (POBOCZE)

Grupa II: Nasz wymarzony plac zabaw

Wizualizacja wymarzonego placu zabaw Wizualizacje możesz zobaczyć w 3D, pobierając program do jej otworzenia, klikając tutaj i pobierz po przejściu na stronę. Wizualizację możesz pobrać tutaj.

LEGENDA W I kwadracie: W III kwadracie: Miejsce wszpinaczki dla dzieci Duża plansza szachowa Fontanna Figloraj z mostkami, zjeżdżalniami, przejściami, huśtawkami 3 Piaskownice Figloraje z mostkami, zjeżdżalniami, przejściami, huśtawkami Małe stoliki szachowe Ławka z parasolem W IV kwadracie: Stoły do tenisa stołowego Skatepark cz. 2 W II kwadracie: Schodki z siatkami dla dzieci Mostek dla małych dzieci Figloraj - zamek Skatepark cz. 1 Ciuchcia 2 karuzele Bujawka Ławki z parasolami Zwykła ławka obok chodnika

Prezentacja na zebraniu rodziców

Prezentacja przed władzami lokalnymi Spotkanie z przedstawicielem Rady Osiedla

Prezentacja przed przedstawicielem straży miejskiej Spotkanie z przedstawicielem Straży Miejskiej

Dziękujemy za uwagę! Uczestnicy projektu Mamy nadzieję, że nasz projekt pomógł w bliższym zapoznaniu się z pragnieniami mieszkańców i uczniów Fordonu. Zwracamy się także z uprzejmą prośbą o poczynienie stosownych kroków w celu poprawy życia w obrębie naszej dzielnicy. Uczestnicy projektu