Debiut TAMEX Obiekty Sportowe na New Connect

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2013 Warszawa, r.
Advertisements

Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Prezentacja wyników za I kwartał 2009 r.
PREZENTACJA DLA DZIENNIKARZY 1 PAŹDZIERNIKA
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Analiza progu rentowności
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
1 Szansa dla banków Konferencja Polskie regiony w Europie – szanse rozwoju Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Przedsiębiorcy i rozwój
11 Konkurs nr RPOWZ/1.1.3/2012/1 (3 konkurs na nowe technologie w ramach RPO WZ na lata ) Wnioskodawcy: Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Konferencja SPORT – Jawor n/Soliną
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Gwarancje i poręczenia BGK w ramach programów rządowych
1 Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA Spółka Akcyjna debiut na GPW w Warszawie 30 lipca 2007 DYNAMICZNA SPÓŁKA W PERSPEKTYWICZNEJ BRANŻY DYNAMICZNA.
Stan i perspektywy rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
Grupa Kapitałowa ZPC „Otmuchów”
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny,
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, luty 2009.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA MAŁOPOLSKI
opis projektu jednym zdaniem
New Connect – Jak i w jakim celu się tam dostać ? Warszawa 7 grudnia
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Katowice, 17 kwietnia 2009 r. NewConnect wehikuł finansowania firm z perspektywami.
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
Manfaktura Łódź. Praktyczna wiedza o NewConnect – oferta prywatna versus oferta publiczna. Dostęp inwestorów do rynku pierwotnego i rynku wtórnego.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny, 2009.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, lipiec 2009.
Prezentacja skonsolidowanych wyników Grupy Sygnity za Q Warszawa, 18 maja 2010 r.
Kreowanie wartości spółki - realizacja założonej wyceny.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Analiza wykonalności przedsięwzięcia
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Zasady generalne zarządzania finansami to: 1.Skupienie uwagi nie na kwotach, ale na tendencjach i strukturach. 2.Stała znajomość długoterminowego wpływu.
Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego „PEPEES” S. A Łomża, ul
Prezentacja Grupy Impel 14 listopada 2003
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO CZTERECH KWARTAŁACH 2015 R.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. ul. Malczewskiego Radom Biuro w Warszawie ul. Nowy Świat 4a Warszawa tel. (48)
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
MINISTERSTWO SPORTU I TURYSTYKI PROGRAMY INFRASTRUKTURALNE MSIT Konwent Marszałków Województw RP
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
W ARSZAWA, 1 WRZEŚNIA 2016 PREZENTACJA W YNIKI FINANSOWE ZA I PÓŁROCZE 2016 R. G RUPA K APITAŁOWA P OLNORD S.A.
Prezentacja biznesplanu
Konferencja WallStreet 2018
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Debiut TAMEX Obiekty Sportowe na New Connect Warszawa, 26 kwietnia 2011

PLAN PREZENTACJI Wprowadzenie Działalność Rynek Strategia Wyniki i projekcje finansowe Podsumowanie

Porównanie wzrostu rynku i przychodów Spółki Wprowadzenie Lider na polskim rynku średnich i dużych obiektów sportowych Ponad 800 zrealizowanych obiektów Certyfikaty światowych federacji sportowych (FIFA, IAAF, ESTO) Znana i kojarzona z wysoką jakością marka Sprecyzowana strategia umacniania pozycji w segmencie dużych obiektów sportowych Rozwojowy rynek: średnia dynamika wzrostu 20% w okresie 2009-2013 Znacznie szybszy rozwój Spółki niż rynku: Porównanie wzrostu rynku i przychodów Spółki dynamika 120% RYNEK 57% Źródło: Spółka 2009 2013 czas

Działalność Działalność TAMEX OS koncentruje się na budowie obiektów sportowych na terenie całej Polski – od małych obiektów po duże stadiony. Działalnością poboczną jest dystrybucja nawierzchni sportowych. Kluczową kompetencją TAMEX OS jest wiedza specjalistyczna w zakresie nowych technologii wymaganych przy budowie obiektów sportów wyczynowych, amatorskich i rekreacyjnych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz współpracy z międzynarodowymi partnerami strategicznymi posiadamy dostęp do wysokojakościowych nawierzchni sportowych pochodzących od liderów światowych. Do realizowanych projektów należą głównie: Małe i średnie boiska piłkarskie Szkolne kompleksy sportowe Korty tenisowe Stadiony piłkarskie i lekkoatletyczne Bieżnie sportowe Hale sportowe Boiska naturalne z systemami podgrzewania i nawodnienia Boiska do rugby i hokeja na trawie

Ważniejsze realizacje Stadion Narodowy Rugby - Gdynia FIFA 2 STAR / IRB - ekstraklasa Centrum Pobytowe w Sulejówku – FIFA 2 STAR Stadion „Zawisza” – Bydgoszcz – IAAF Class 1 Stadion COS – Spała – IAAF Class 2

Model biznesowy – kompleksowość i jakość TAMEX OS oferuje kompleksowość wykonawstwa obiektów sportowych przy zachowaniu wysokiej jakości wykonania każdego etapu budowy: od koncepcji, poprzez wykonanie projektu, do realizacji "pod klucz" wraz z ich wyposażeniem. Rys. Model biznesowy TAMEX OS – Kompleksowość i jakość Podwykonawcy i własne zasoby Współpraca z architektami Usługi konserwacyjne Prace montażowe i wykończeniowe Instalacja nawierzchni Prace ogólno - budowlane Projektowanie obiektów sportowych Własne specjalistyczne brygady Podwykonawcy i własne brygady Własne brygady TAMEX OS oferuje również wysoką jakość realizacji – potwierdzają to liczne certyfikaty światowych federacji sportowych oraz ponad 800 zrealizowanych obiektów.

Klienci - charakterystyka Klientów TAMEX OS można podzielić na trzy grupy: Klienci TAMEX OS Instytucje publiczne Klienci prywatni Firmy budowlane Samorządy lokalne realizujące projekty dotyczące rozwoju infrastruktury sportowej finansowane m.in. przez Totalizator Sportowy, FIFA, UEFA, Unia Europejska Prywatne kluby sportowe Ośrodki rekreacyjno-sportowe Hotele Osoby fizyczne Firmy budowlane, dla których TAMEX OS świadczy usługi podwykonawcze np. wykonanie obiektu sportowego przy budowanej przez inną firmę szkole. Struktura przychodów ze względu na rodzaj klientów jest stała zarówno w okresie historycznym jak i w prognozowanym: Główną grupę klientów TAMEX OS stanowią instytucje publiczne. Związane jest to z rozpoczętą w ostatnich latach strategią rządu dotyczącą rozwoju infrastruktury sportowej. Strategia Spółki zakłada przejmowanie tego typu projektów nie jako podwykonawca ale jako lider konsorcjum z firmami budowlanymi.

PODZIAŁ PRZYCHODÓW TAMEX OS ze względu na realizowane obiekty (2009) Struktura przychodów Główną grupę przychodów Spółki stanowią obiekty duże (51% łącznie): Boiska piłkarskie duże (25%), Obiekty wielofunkcyjne duże (16%), Stadiony (10%). Drugą istotną grupą przychodów są obiekty wielofunkcyjne małe. Grupa ta będzie stanowiła coraz mniejszy udział w całości przychodów Spółki ze względu na przyjętą strategię. Grupa „inne” obejmuje projekty o mniejszej skali jak np. korty tenisowe, bieżnie oraz coraz silniej wchodzące na nasz rynek boiska do hokeja. PODZIAŁ PRZYCHODÓW TAMEX OS ze względu na realizowane obiekty (2009)

Rynek obiektów sportowych* Rynek TAMEX OS można podzielić na dwa segmenty: Rys. Wartościowy udział poszczególnych segmentów rynku obiektów sportowych* (2010) Segment B: średnie i duże obiekty sportowe Podstawowy segment TAMEX OS Najbardziej rozwojowy segment rynku obiektów sportowych, umożliwiający uzyskanie zadowalającego poziomu rentowności. Pozyskiwanie kontraktów w tym segmencie zależy nie tylko od ceny, lecz liczy się także jakość oferowanych nawierzchni sportowych i usług wykonawczych. Kluczowy segment Spółki w perspektywie długoterminowej - Spółka planuje zwiększać udział w tym segmencie. Łączna wartość rynku A+B w 2010 roku 1,2 mld zł 2010 2013 22% 42% Segment A: Małe obiekty Segment uzupełniający TAMEX OS Segment zdominowany przez małych, okazjonalnych graczy, często realizujących jednorazowe kontrakty. Udział TAMEX OS w rynku – łącznie w segmencie A i B (2010): Spółka posiada 10-procentowy udział w rynku obiektów sportowych*: * Nie uwzględnia projektów związanych z EURO 2012 (stadionów i centrów pobytowych)

Perspektywy rynku TAMEX OS Wysoki wzrost rynku Spółki w najbliższych latach wynikać będzie głównie z projektów rządowych Ministerstwa Sportu i Turystyki wspierających rozwój infrastruktury sportowej. Będą to m.in.: „Strategia Rozwoju Sportu w Polsce do roku 2015” Ciągły program budowy obiektów sportowych z środków Totalizatora Sportowego Program rozwoju bazy lekkoatletycznej w Polsce Rozbudowa bazy nowatorskich dyscyplin sportowych Środki przekazywane przez Totalizator Sportowy Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej Fundusz Rozwoju Kultury 80% 20% 67% 33% Dofinansowanie budowy obiektów sportowych pozostałe Dodać o ogromnej różnicy pomiędzy Europą Zachodnią a Polską pod względem rozwoju infrastruktury sportowej – jesteśmy 30 lat wstecz !!! Średnia dynamika wzrostu rynku TAMEX OS wynosi ok. 20% w okresie 2009-2013: mln zł 57 %

wzrost rynku oraz przychodów skon. spółki TAMEX OS na tle rynku Spółka planuje w prognozowanym okresie rozwijać się znacznie szybciej niż rynek, zwiększając swoje przychody w ciągu 5 lat o 120%, podczas gdy rynek wzrośnie o 57%. Ponadto Spółka zakłada w najbliższych latach sukcesywnie zwiększać swój udział w rynku. wzrost rynku oraz przychodów skon. spółki Udział Spółki w rynku Udział w % 120% 57% 2009 2013 2009 2010 2011 2012 2013 Powyższe wzrosty będą możliwe dzięki: Wykorzystaniu przewag konkurencyjnych związanych z posiadanymi zasobami i doświadczeniem Przechodzeniu do bardziej rentownego segmentu większych inwestycji

Konkurencja MAŁE OBIEKTY DUŻE OBIEKTY Rynek skonsolidowany – kilku większych graczy Spółki w tym segmencie stanowią bezpośrednią konkurencję dla TAMEX OS W przetargach wygrywa się nie tylko ceną, ale przede wszystkim jakością, co powoduje uzyskanie większej rentowności DUŻE BARIERY WEJŚCIA Bardzo rozdrobniony rynek Duża konkurencja doprowadza do systematycznego zmniejszania stawek wykonawców oraz do malejącej rentowności projektów Bardzo niskie barier wejścia Spółki nie są wstanie realizować większych projektów i w długim okresie nie stanowią bezpośredniej konkurencji TAMEX OS Trudny dostęp do produktów – specjalistycznych nawierzchni sportowych.; Konieczność posiadania doświadczenia, specjalistycznego know-how i udokumentowania bezusterkowych realizacji, niezbędnych aby startować w przetargach publicznych (certyfikaty FIFA, IAAF); Posiadanie specjalistycznych maszyn do instalacji nawierzchni oraz dostępu do wysokojakościowych technologii budowy obiektów sportowych Posiadanie dogłębnej i praktycznej wiedzy z zakresu prawa zamówień publicznych Ze względu na posiadane zasoby i doświadczenie TAMEX OS wyróżnia się od konkurencji zdolnością realizacji większych obiektów. Strategia TAMEX OS zakłada przerzucenie realizacji małych obiektów do spółek celowych tworzonych w drodze akwizycji i skupieniu się na dużych projektach, nie tracąc przy tym rynku małych obiektów sportowych.

Strategia – cele strategiczne Systematyczne poszerzanie oferty o kolejne produkty - zarówno w zakresie nawierzchni sportowych, jak i wyposażenia obiektów sportowych, a także o kolejne usługi uzupełniające podstawową ofertę. Wykonywanie prac ogólnobudowlanych na wybranych inwestycjach we własnym zakresie – zamiast za pośrednictwem podwykonawców jak do niedawna Skupienie działalności na większych projektach, przenosząc mniejsze do spółek zależnych o określonym profilu działalności Spółki zależne małe OS duże OS Kapitały własne Kredyty Emisja AKWIZYCJE Kompleksowość w zakresie realizacji obiektów sportowych Możliwość uczestnictwa w dużych przetargach jako konsorcjant Umocnienie pozycji Spółki w segmencie większych inwestycji Zwiększenie pozycji konkurencyjnej Zwiększenie udziału w rynku Ekspansja do segmentu dużych inwestycji sportowych, gdzie wymagany jest dostęp do szerokiej gamy nawierzchni sportowych, elementów wyposażenia, w tym oświetlenia, systemy monitorujące, systemy biletów elektronicznych; CELE Przykładem realizacji tej strategii jest przejęcie w lipcu 2010 roku 100% udziałów spółki NOVA SPORT Sp. z o.o

Finanse – Wyniki i projekcje PRZYCHODY 120% wzrost przychodów w okresie 2009-2013 Wysoka dynamika wzrostu przychodów w poszczególnych latach prognozowanego okresu (24% w roku 2010) EBITDA i ZYSK NETTO 60% wzrostu EBITDA w okresie 2010 - 2013 Wysoka dynamika wzrostu EBITDA i Zysku netto w prognozowanym okresie (38% i 22% wzrost u w roku 2011 odpowiednio Zysku netto i EBITDA) 120% tys zł tys zł 14% 15% 60% 22% 24% Przejęcie NOVA SPORT Sp z o.o. Wyniki skonsolidowane TAMEX OS oraz projekcje 2010-2013 (tys zł)   2009 2010 2011P 2012P 2013P Przychody 87 356 108 715 146 571 168 556 192 124 EBITDA 1 667 10 187 12 610 14 442 16 428 Zysk netto 371 6 541 9 295 10 829 12 496

Zmiana struktury przychodów w związku z realizowaną strategią Główną grupą przychodów w prognozowanym okresie będą duże projekty o wysokiej marży, czyli stadiony i duże obiekty wielofunkcyjne, realizowane w związku z programami rządowymi rozwoju bazy sportowej. Struktura skonsolidowanych przychodów TAMEX OS 9% 20% 60% Małe obiekty sportowe będą wykonywane w ramach przyjętej strategii przez spółki celowe – obecnie jest to NOVA SPORT Sp. z o.o. W jednostkowych przychodach TAMEX OS nie będzie tego rodzaju przychodów. Strategia Spółki ma na celu skupienie działalności TAMEX OS na dużych obiektach, co widać w dynamicznym zwiększeniu przychodów z budowy stadionów w 2011 i 2012 roku. Grupa „inne” obejmuje projekty o mniejszej skali jak np. korty tenisowe, niszowe boiska do hokeja, bieżnie oraz małe obiekty wielofunkcyjne oraz usługi konserwacyjne.

Umocnienie pozycji lidera w segmencie dużych obiektów sportowych Podsumowanie PRODUKT KOMPLEKSOWOŚĆ wykonywanych obiektów SZEROKA i systematycznie rozszerzana OFERTA WYSOKA JAKOŚĆ realizowanych obiektów CERTYFIKATY światowych federacji sportowych CEL STRATEGICZNY: Umocnienie pozycji lidera w segmencie dużych obiektów sportowych SPÓŁKA LIDER na rynku Znana MARKA kojarzona z wysoką JAKOŚCIĄ Wieloletnie DOŚWIADCZENIE na rynku Ponad 800 zrealizowanych obiektów Dostęp do WYSOKIEJ JAKOŚCI TECHNOLOGII budowy obiektów sportowych Wartość Spółki STRATEGIA Akwizycje Ekspansja do segmentu dużych, wysokomarżowych obiektów Czas

TAMEX Obiekty Sportowe S. A. Dom Inwestycyjny Investors S.A. Dane teleadresowe Spółka Autoryzowany Doradca TAMEX Obiekty Sportowe S. A. Ul. Tamka 38 00-355 Warszawa Tel. +48 22 556 24 23 biuro@tamex.com.pl www.tamex.com.pl Dom Inwestycyjny Investors S.A. Ul. Mokotowska 1 00-640 Warszawa Tel. + 48 22 378 91 90 di@investors.pl www.di.invstors.pl 17

Zastrzeżenia Niniejsza prezentacja ma charakter wyłącznie informacyjny i jej celem jest przedstawienie wyselekcjonowanych informacji dotyczących spółki TAMEX Obiekty Sportowe Spółka Akcyjna (“TAMEX OS”). Nie stanowi reklamy ani oferowania papierów wartościowych w publicznym obrocie. W niniejszej prezentacji zostały wykorzystane źródła informacji, które TAMEX OS uznaje za wiarygodne i dokładne, jednak nie ma gwarancji, że są one wyczerpujące i w pełni odzwierciedlają stan faktyczny. Opracowanie może zawierać stwierdzenia dotyczące przyszłości, które stanowią ryzyko inwestycyjne lub źródło niepewności i mogą istotnie różnić się od faktycznych rezultatów. TAMEX OS nie ponoszą odpowiedzialności za efekty decyzji, które zostały podjęte na podstawie niniejszego opracowania. Odpowiedzialność spoczywa wyłącznie na korzystającym z opracowania. Opracowanie podlega ochronie wynikającej z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Powielanie, publikowanie lub jego rozpowszechnianie wymaga pisemnej zgody TAMEX OS.