Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Longhorn Academy - AD Warszawa, 12 kwietnia 2007
Advertisements

Śląska Biblioteka Cyfrowa
i z jakich korzysta narzędzi
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Nauczyciel prawie doskonały
Cyfrowość bibliotek i archiwów
Microsoft Office System w praktyce wdrożenie w COMARCH-CDN
Jarosław Sokolnicki Zbigniew Szcześniewski Microsoft
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Open AGH i inne platformy Otwartych Zasobów Akademickich
Internet w pracy bibliotekarza
Inteligentny System Aktualności
Opracował: Patryk Kołakowski(s1715)
„Społeczna klasyfikacja w chmurze”
Eclipse jako IDE III a.
jako źródło informacji
WEBLOG jako źródło informacji. Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno,
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Pakiety usług (1/2) Wyszukiwarki użytkownicy końcowi -dostarczanie i prezentacja wyników wyszukiwań -usługi dodatkowe (katalog stron, najpopularniejsze.
Systemy zarządzania treścią CMS
Michał Dyrda Dobre praktyki – przykład firmy działającej w sieci i świadczącej e-usługę.
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2007
Autor: Artur Lewandowski Promotor: mgr inż. Dariusz Olczyk
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Trendy WEB 2.0 w e-learningu
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Konferencja „Biblioteka w społeczeństwie informacyjnym”
Trendy i technologie internetowe
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
ABC e-learningu.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
Ewolucja stron WWW Historia Informatyki.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
EDI NET - badania.
Polska Organizacja Turystyczna
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
E-learning: moda, szansa czy konieczność?
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nauka przenosi się do sieci
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
` Czym się zajmujemy: ZadajPytanie.pl – Portal Wymiany Wiedzy Ultimat er – marketingowy system komunikacji bezpośredniej Odpowiedz.pl – Serwis Pytań.
Obowiązki uczelni w zakresie dostępności serwisów internetowych Piotr Witek Utilitia.pl Ten utwór jest dostępny na licencji Creative.
Opracowała Edyta Drabek Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy W Katowicach Filia w Chorzowie.
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
Z Lotusem łatwiej: Lotus może więcej Lotus Notes jako przyjazne środowisko do tworzenia baz danych i aplikacji - z przykładami.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Konferencja metodyczna dla nauczycieli informatyki i technologii informacyjnej. Warszawa, Wyszukiwarki... nie tylko stron. Jakub Kacprzak NetSprint.pl.
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Katarzyna Panasiewicz Modele otwartego dostępu.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Panel dyskusyjny - nowoczesne zarządzanie urzędem – wprowadzenie Dariusz Woźniak.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzia wspierające i aktywizujące nauczycieli bibliotekarzy Maria Anna Szuba r.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Serwis umożliwiający organizowanie turniejów rozgrywek oraz lig (e)sportowych wraz z dostępem mobilnym Grupa: Jarosław Zima , Karol Pieniążek ,
Edukacja Medialna Otwarte zasoby w Internecie
Statystyki serwera www Serwer proxy Cash .....
Zapis prezentacji:

Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning dr Zbigniew Zieliński zzielinski@wsh-kielce.edu.pl Wyższa Szkoła Handlowa w Kielcach

Web 2.0 to: Ewolucja od stron statycznych do dynamicznych, Określenie serwisów powstałych po 2001 roku (Flickr, FaceBook, MySpace, YouTube, Last.fm, Grono.net, Nasza-klasa.pl), Elementy techniczne: blog, wiki, fora dyskusyjne, bazy danych – integracja. Technologie – xHTML, AJAX, SOAP, Ruby on Rails, XML, RSS.

Cechy Web 2.0 Aktywna rola użytkowników – komentarze, dzielenie się wiedzą, zasobami, opiniami, Wykorzystanie otwartych licencji (Creative Commons, GNU GFDL), Dane statystyczne – wg firmy Hitwise (www.hitwise.com) tylko niewielki procent użytkowników wnosi do serwisów 2.0 własne treści (badania z 2007 roku mówią o 0,16 % dla YouTube i 0,2% dla Flickr).

Elementy Web 2.0 kształtujące e-learning Kreowanie własnej wiedzy w różnych formach i łatwiejszy dostęp do niej, Nowe zasoby treści edukacyjnej (blogi, wiki), ich integracja i dostępność do zasobów współtworzonych przez wielu autorów (agregacja w czytnikach RSS), Powstanie serwisów społecznościowych – komentowanie, ocenianie i „konsumowanie” treści,

Elementy Web 2.0 kształtujące e-learning (2) Kreatywność (Second Life, pytamy.pl, odpowiedz.pl), Folksonomia – kategoryzacja treści za pomocą słów kluczowych (tagi; chmura tagów). Odnoszenie się do różnych źródeł.

Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Wiki (MediaWiki), RSS (Really Simple Sindication), Blogi (Weblog), Serwisy społecznościowe (Elgg), Systemy pracy grupowej (phpGroupWare), Zarządzanie projektami (drproject), Podcasty, webcasty, screencasty.

Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Wiki (MediaWiki)

Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning RSS (Really Simple Sindication)

Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Blogi (Weblog)

Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Serwisy społecznościowe (Elgg)

Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Systemy pracy grupowej (phpGroupWare)

Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Zarządzanie projektami (drproject)

Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Podcasty, webcasty, screencasty

Wady i zalety zastosowania Web 2.0 Zalety: „otwarcie” procesu edukacyjnego na każdego użytkownika internetu – potencjał edukacyjny, Wady: jakość i weryfikacja przygotowanych treści edukacyjnych, Brak kontroli jakości treści, Powstawanie treści w sposób „chaotyczny” i rozproszony w porównaniu do jednostek edukacyjnych, Wrażliwość na ataki hakerskie.

Na zakończenie… E-learning bez względu na to jaki numer będzie go opisywał (1.0, 2.0) charakteryzuje się: elastycznością, łatwością użycia, dostępnością, otwartością, przejrzystością.