PODSUMOWANIE PROJEKTU :

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty foremne i obroty.
Advertisements

Trening przed klasówką.
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Witamy wszystkich ! Rodzina Nowaków: Mama -Julia Tata -Franek
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Czytaj uważnie pytania
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PROCENTY I PROMILE.
Analiza wyników ankiety
KLASA: czwarta TEMAT: Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem pisemnego mnożenia i dzielenia przez liczby jednocyfrowe. OPRACOWAŁA: mgr Marzena Dura.
Wzory ułatwiające obliczenia
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
SPRAWDZIAN Matematyka
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
Opracowała: Justyna Piegat
Zbiórka żołędzi w naszej szkole jest już zakończona !
Działania na ułamkach zwykłych
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
RÓWNANIA JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ ?.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Opracowała: Joanna Wasiak
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
,,W otoczeniu brył” Projekt matematyczny
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
„Porównywanie ilorazowe i różnicowe”
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
PROCENTY Diagramy procentowe.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Zad. 4 str.68 Analiza zadania Droga Tomcio Palucha – 252 mil Długość buta -7 mil Ile zrobił kroków ? Rozwiązanie : == Odp: Tomcio Paluch.
Opracowała Lidia Bissinger
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
Przykładowe pytania konkursowe
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Ważę, mierzę i kupuje, bo przyjęcie urodzinowe organizuję.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Opracowanie – Joanna Grządka
AUTORZY: KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA OPIEKUN – MILENA MAKOWSKA
1. Dziennikarz Lekarz Listonosz 2 3 Lekarz  bada ludzi i określa ich stan zdrowia  bada podstawowe obszary życia i określa ich stan w liczbach 4.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Oś liczbowa Zaznaczanie liczb naturalnych na osi liczbowej
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Zadania z czekoladą.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Elementy geometryczne i relacje
smiletemplates
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
MATEMATYKA W KUCHNI Wykonały Urban Anita Wójcik Ewa.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Gdziekolwiek spojrzysz - proporcje.
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Zaangażowanie społeczne
Zapis prezentacji:

PODSUMOWANIE PROJEKTU : ADVENTNÝ KALENDÁR ÚLOH KALENDARZ ZADAŃ ADWENTOWYCH Prezentację przygotowała: Joanna Kozłowska

W projekcie wzięli udział uczniowie z klasy V A razem z panią Joanną Kozłowską

Zadania przygotowywane zostały przez uczniów z naszej szkoły oraz panią Asię – odpowiedzi udzielali uczniowie ze szkoły z Babin (Słowacja).

ZADANIE 1 Sara chce kupić mikołajkową czapkę. W sklepie „Renifer” czapka kosztuje 22 zł –a w sklepie „Choinka” 28 zł. a) W którym sklepie czapka jest tańsza i o ile? b) Ile Sara musi dopłacić do czapki (ze sklepu „Renifer”) jeśli dziadek da jej 11 zł, a rodzice 5,70 zł? c) Jaka będzie cena czapki ze sklepu „Choinka” jeśli cena zostanie obniżona o ¼ wartości? ASIA

ZADANIE 1 Ahoj, volám sa David a úlohu som vyriešil ako prvý A) Čiapka je lacnejšia v sklepe „Renifer“ o 6 zl. B) Sara musí doplatiť 5,30 zl Nova cena bude 21 zl. GRATULACJE DAVID

ZADANIE 2 Święty Mikołaj rozdał grupie 36 –nauczycieli jabłka i gruszki. Po ile owoców otrzymał każdy nauczyciel, jeżeli miał 432 jabłka i 216 gruszek ? KUBA

ZADANIE 2 Každý učiteľ dostal: Jabĺk 12 a hrušiek 6 GRATULACJE MICHAELA

ZADANIE 3 G (1900 + 1500) * 2 = O 65 * 2054 = R (600 – 240) * 680 = Ułóż wyniki działań od najmniejszej do największej. Odczytaj hasło –postać rozdająca prezenty w Wigilię Bożego Narodzenia. A 150 * 95 = Z128709 – 8 = D 81 * 1589 = I 6438 * 2 = W 2000 + 5100 = G (1900 + 1500) * 2 = O 65 * 2054 = R (600 – 240) * 680 = ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ GOSIA

ODPOVEĎ: GWIAZDOR= HVIEZDA (po slovensky) ZADANIE 3 ODPOVEĎ: GWIAZDOR= HVIEZDA (po slovensky) ŚWIETNIE

ZADANIE 4 Z okazji świąt Bożego Narodzenia rodzice uczniów klasy piątej postanowili przygotować jednakowe paczki pod choinkę dla wszystkich uczniów. W tym celu zakupiono: 120 jabłek, 90 mandarynek, 60 batonów i 150 cukierków czekoladowych. Ilu uczniów liczyła klasa? CHŁOPCY –klasa V A

ZADANIE 4 Deliteľ čísel 120, 90, 60, 150 je číslo 30 Skúška: 120:30 =4 90:30 = 3 60 :30 = 2 150:30= 5 V triede je 30 žiakov. GRATULACJE ZUZKA

ZADANIE 5 Dodaj do siebie wszystkie liczby podane w wierszyku. Ile wynosi ich suma?  Jeden, dwa,  jeden, dwa,  pewna pani  miała psa.  Trzy i cztery,  trzy i cztery,  pies ten dziwne  miał maniery.  Pięć i sześć,  pięć i sześć,  wcale lodów  nie chciał jeść.  Siedem, osiem,  siedem, osiem,  wciąż o kości  tylko prosił.  Dziewięć, dziesięć,  dziewięć, dziesięć,  kto z nas kości  mu przyniesie?  Może ja?  Może ty?  Licz od nowa -  raz, dwa, trzy… ALA

ZADANIE 5 WSPANIALE JULIA 1+2+1+2=6 3+4+3+4 =14 5+6+5+6=22 7+8+7+8 =30 9+10+9+10=38 1+2+3=6 6+14+22+30+38+6 = 116 Suma všetkých čísel vo verši je 116 WSPANIALE JULIA

ZADANIE 6 Do upieczenia babki świątecznej potrzeba 20 dag mąki, 10 dag tłuszczu, 4 jajka, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 4 g kakao, 150 g cukru. Odpowiedź na poniższe pytania podaj w dekagramach: a) Jaka jest masa wszystkich produktów, jeżeli wiadomo, że jajko waży średnio 55 g, zaś jedna łyżeczka proszku do pieczenia ma masę 2 g? b) Jaka jest masa poszczególnych produktów potrzebna do upieczenia podwójnej porcji tej babki?

ZADANIE 6 ŚWIETNIE ! Múka ....... 20 dag Maslo – tuk.....10 dag 4 vajcia ..... po 55 g........4*55=220g=22dag Prášok do pečiva ...... 2 g = 0,2 dag Kakao .................... 4 g = 0,4 dag Cukor .....................150 g = 15 dag ______________________________________ _ a) 20+10+22+0,2+0,4+15 = 67,6 dag Hmotnosť všetkých produktov potrebných na koláč je 67,6 dag. ŚWIETNIE !

ZADANIE 6 b)Hmotnosť dvojitej dávky: Múka ....... 2x20 dag = 40 dag Maslo – tuk.....2x10 dag= 20 dag 8 vajec ..... po 55 g........8x55=440g= 44dag Prášok do pečiva ......2x2 g =4g= 0,4 dag Kakao .................... 2x4 g =8 g= 0,8 dag Cukor ....................2x150 g =300g= 30 dag _______________________________________ 40 + 20 +44 0,4 +0,8+30 =135,2 dag Na dvojitú dávku potrebujeme 135,2 dag produktov. GRATULACJE Maroš

ZADANIE 7 KRZYŻÓWKA Litery w wyróżnionych polach czytane pionowo utworzą dodatkowe rozwiązanie. 1. Jego ściany boczne są prostokątami a podstawy wielokątami przystającymi; 2. Zapis, w którym znak dzielenia zastąpiony jest kreską; 3. Przypadek w ułamku; 4. Zamknięta lub otwarta; 5. Podstawowa jednostka miary długości; 6. Do mierzenia kątów; 7. Jego pole obliczamy ze wzoru P=a2; 8. Płaskie lub przestrzenne; 9. Przeciwieństwo odejmowania. WIKTORIA

ZADANIE 7 Heslo: G E O M E T R I A ŚWIETNIE !

ZADANIE 8 Wykreślając z tabeli liczby będące wielokrotnością 9, odczytacie województwo w której mieszkamy.   P R O S M T W A U K I E 7 9 3 27 81 91 171 162 40 198 252 128 594 385 90 98 19 315 431 ADAM

ZADANIE 8 HASŁO: P O M O R S K I E   GRATULACJE ZUZANA

ZADANIE 9 Z pośród ułamków ułóż je od największego do najmniejszego i wpisz litery do ramki. MAGDA

ZADANIE 9 HASŁO: M I K O L A J WSPANIALE !

ZADANIE 10 Jeżeli Gwiazdor na każdą osobę w Gdańsku (466 560 mieszkańców) przeznacza 5 sekund, to ile dni na to przeznaczy ? KACPER

ZADANIE 10 ŚWIETNIE 466 560 . 5 = 2332800 sekúnd 2332800 : 60 = 38880 minút 38880 : 60 = 648 hodín 648 : 24 = 27 dní Odp.: Gwiazdor potrebuje 27 dní na roznesenie darčekov. ŚWIETNIE Maroš

ZADANIE 11 Podczas Kiermaszu uczniowie wystawili na sprzedaż 210 swoich prac artystycznych. Pięć siódmych prac sprzedano. Ile prac nie znalazło nabywcy? DOMINIKA

ZADANIE 11 5/7 z 210 = 150 výrobkov 210 – 150 = 60 výrobkov Odp.: Na vianočnom trhu nepredali 60 výrobkov. GRATULACJE CHŁOPCY Maroš a Andrej

ZADANIE 12 W zakładzie pracy taty Łukasza przygotowuje się paczki na choinkę noworoczną dla dzieci pracowników. Okazało się, że razem trzeba przygotować 74 paczki. W każdej paczce będą: 3 batoniki czekoladowe, 2 jabłka, 4 paczki herbatników, 6 lizaków. Co i w jakiej ilości trzeba kupić do tych paczek?

ZADANIE 12 WSPANIALE ZUZANA 3 . 74 = 222 čokolád 2 . 74 = 148 jabĺk 4 . 74 = 296 čajových sušienok 6 . 74 = 444 lízaniek Spolu 222+148+296+444=1110 Do balíkov treba kúpiť 222 čokolád, 148 jabĺk, 296 sušienok, 444 lízaniek. WSPANIALE ZUZANA

ZADANIE 13 a) Piotrek robi papierowe pudełka na prezenty dla swoich 17 kolegów. Na jedno pudełko chłopiec zużywa 3 kartki papieru i dwie wstążki. Ile kartek papieru i ile wstążek będzie musiał kupić Piotrek aby zrobić pudełka dla wszystkich swoich kolegów ? b) Jedna kartka kosztuje 1zł a jedna wstążka 50 gr. Ile musi zapłacić Piotrek aby kupić wszystkie potrzebne materiały. KAROL

ZADANIE 13 a) 17 * 3 =51 17 * 2 =34 b) 51 * 1 =51zł 34 * 50 = 1700gr =17zł 51 + 17 = 68zł Odp. Peter kúpil 51 paper a 34 stuhy Chlapec sa bude platiť za to všetkých 68 zł. GRATULACJE MILAN

ZADANIE 14 Mama kupiła na święta 1,75 kg schabu, 1,3 kg cielęciny, 1,2 kg wołowiny oraz 0,85 kg szynki, 0,75 kg baleronu, 0,45 kg kabanosów, 0,5 kg polędwicy, 0,35 kg salami. Oblicz, ile kg mięsa i wędlin kupiła mama na święta. Czego kupiła więcej: mięsa czy wędlin i o ile? KLASA V A

ŚWIETNIE Patrícia i Adriana ZADANIE 14 MIESO: Schab..................1,75 kg Cielecina.............. 1,3 kg Wolowina.............. 1,2 kg Poledvina.............. 0,5 kg 4,75 kg Odp. Mama kúpila 4,75 kg mäsa. ŚWIETNIE Patrícia i Adriana

GRATULACJE Patrícia i Adriana ZADANIE 14 WEDLINY: Szynka.................... 0,85 kg Baleron ................. 0,75 kg Kabanos.................. 0,45 kg Salama ................... 0,35 kg Spolu....................... 2,40 kg Odp.: mama kúpila 2,40 kg wedlin. 4,75 – 2,4 = 2,35 kg Obp: Mama kúpila 4,75 kg mäsa, 2,40 kg wedlin. Mäsa kúpila viac o 2,35 kg. GRATULACJE Patrícia i Adriana

ZADANIE 15 Przed świętami Bożego Narodzenia Ania robiła zakupy na bazarze. Kupiła jabłka i mandarynki, razem 8 kg owoców. Gdyby mandarynek było o 1 kg mniej, a jabłek o 1 kg więcej, to Ania kupiłaby tyle samo jabłek i mandarynek. Ile kg mandarynek kupiła? Pani ASIA

ZADANIE 15 - 1 = 4 kg = 5kg Odp. Mama kúpila 5 kg mandariniek. GRATULACJE JOSEF

SZANOWNI NAUCZYCIELE, DRODZY UCZNIOWIE Cieszymy się ogromnie, że mogliśmy wziąć udział w projekcie, który zaproponowaliście. Każdy dzień to było ogromne wyzwanie, ale najtrudniejszy moment przed nami to niemoc przetłumaczenia jednego zadania. Wspólnymi siłami –udało się ;-) Jesteśmy wdzięczni Paniom Gabrieli Baláková i Tatianie Múdra za podjęty trud i chęci w realizacji projektu. Dziękujemy za współpracę i otwarcie nowego spojrzenia na matematykę. Jak dostrzegliśmy nie zawsze trzeba znać język by porozumieć się –wystarczą chęci i zaangażowanie. Zależałoby nam, aby powtórzyć w przyszłości podobny projekt z Waszą szkołą. Dziękujemy Joanna Kozłowska z klasą V A

„Udział w programie eTwinning to świetna zabawa, połączona z nauką” „Projekt bardzo mi się podobał. Chciałabym to powtórzyć bardzo fajny pomysł, że samemu przygotowaliśmy zadania i prezentacje o szkole.” Magda „Uważam, że był to bardzo udany projekt. Z radością tworzyłam zadania i wykonywałam je. Byłam ciekawa jak koledzy ze Słowacji odpowiedzą na nasze zadania i jakie będą nam przysyłać. Bardzo ucieszyłabym się z kolejnego takiego projektu.” Gosia „Udział w programie eTwinning to świetna zabawa, połączona z nauką” pani Asia