JAK WYBRAĆ WŁAŚCIWEGO PRACOWNIKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Osobowość trenera i instruktora
Advertisements

Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Jak radzić sobie ze stresem w pracy „How To Deal With Stress At Work”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Wohnen im Grünen Mieszkanie w zieleni. Das Leben in einer Großstadt bringt mit sich viel Stress und Hektik Życie w dużym mieście przynosi ze sobą dużo.
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
MÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁO Projekt edukacji językowej Miasteczko językowe.
W poszukiwaniu legend i ciekawych ludzi… Searching for legends and interesting people…
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski. Wir spielte Lernspiele.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
John LENNON IMAGINE (Jeśli chcesz, by tekst odpowiadał piosence pozwól, aby prezentacja przebiegała automatycznie)
Music: Nightengale Serenade
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
HAIRDRESSING.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Polish language course – lesson 3 SERVICES 1. 1 jeden 2 dwa 3 trzy 4 cztery 5 pięć6 sześć 7 siedem 8 osiem 9 dziewięć 10 dziesieć 2.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Die Umwelt. der Regen, die Sonne, das Gewitter die Blume, die Insel, die Wolke, das Holz, der Berg, der See, der Fisch, der Fluss, der Brand, der Baum,
Ferien Ferien Winterurlaub. I. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania. (max. 6 pkt za zadanie) 1.Was siehst du auf dem Foto?
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
SPORT SPOTRARTEN.
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Das Bild Nr. 9 „ Blumenstraeusse” Hallo! Wir hatten vor einiger Zeit einen Gast. Frau Iwona ist Floristin – sie macht schoene Blumenstraeusse. Wir haben.
Decoupage Teil 1. Das Bild Nr. 7. eine Überraschung.
Das Bild Nr. 4 „Matematisch” Wir haben noch nie gehőrt, dass man ein Mathe-Bild schaffen kann. Aber es ist wahr ! Unsere Lehrerinnen hatten eine super.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Umwelt Der Wetterbericht. I. Podpisy nie pasują do obrazków. Uporządkuj je. Es gibt Nebel. Es regnet. Die Sonne scheint. Es gibt Gewitter. Es ist leicht.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
das bild nr5 Weinachts magie Bald gibt es Weihnachten. Die Wiehnachtsmagie kann jeden bezaubern. Überall gibt es Schmuck: zu Hause, In den Schulen und.
Informatiker - meine zukünftige Arbeit. Mit welchen Werkzeugen / Geräten werde ich arbeiten? Keine Branche ist so vom technologischen Wandel getrieben.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Najlepszy czas na działanie jest TERAZ!
Przetestuj Usability Mateusz Kaczmarek
11. Work Praca.
„Das Leben ohne Autos – wie funktioniert die Insel Wangerooge?”
Present Continuous.
Das Bild Nr. 2 Das Bild Nr. 2 „Das Abtőnen von Blumen”
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
WETTKAMPF.
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
TRANSFER MIĘDZYJĘZYKOWY
Polish L3 Learning Pack Saying your name
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

JAK WYBRAĆ WŁAŚCIWEGO PRACOWNIKA JAK WYBRAĆ WŁAŚCIWEGO PRACOWNIKA? HOW TO FIT THE JOB POSITION AND PERSONALITY? Wie die berufliche Stellung und Persönlichkeit anpassen? TEORIA OSOBOWOŚCI WIEKIEJ PIĄTKI THE BIG FIVE MODEL OF PERSONALITY DAS GROßE FÜNF MODELL DER PERSÖNLICHKEIT

PLAN SPOTKANIA| PLANS FOR TODAY| PLÄNE FÜR HEUTE Wprowadzenie teorii osobowości Wielkiej Piątki.| Introducing personality definition included in Big Five theory| Einführung von Persönlichkeitsdefinition, bezogen in „große fünf Theorie”. Diagnoza wybranych cech osobowości| Looking for chosen personality traits| Das Suchen von gewählten Persönlichkeitseigenschaften. Propozycje kombinacji cech przydatnych w trzech grupach zawodowych| Traits useful in three types of professions| Drei Arten von Eigenschaften, die in Berufen nützlich sind.

OSOBOWOŚĆ| PERSONALITY| PERSÖNLICHKEIT zespół cech charakteryzujących zachowanie danej osoby niezależnie od sytuacji w jakiej się ona znajduje the constellation of traits describing someone’s behaviour independently on the situation die Möglichkeit unabhängig von der Situation die Eigenschaften von jemanden zu beschreiben

NAJŁATWIEJ JEST W BAJKACH… CHECK YOUR FAIRYTALES DEINE FEEGESCHICHTEN ÜBERPRÜFEN Nieśmiałek |Bashful | Schüchtern Mędrek| Doc| Doktor

ALE RZECZYWISTOŚĆ BYWA CIEKAWSZA| REALITY MAKES THINGS EVEN BETTER| REALITÄT MACHT DINGE NOCH BESSER| …choć bardziej skomplikowana| …although it far more complicated| … obwohl es viel mehr verkomplizierte|

PODSTAWOWY PROBLEM| MAIN ISSUE| HAUPTSACHE Jak i po co opisać osobowość w jej złożoności? How and why should we describe personality if it so complex? Wie und warum sollten wir Persönlichkeit beschreiben wenn es so komplex ist?

WIELKA PIĄTKA| BIG FIVE| Großen Fünf (McCrae, Costa, 1990,1994) OCEAN Otwartość| Openess| Offenheit| Sumienność| Conscientiosness| Gewissenhaft| Ekstrawersja-Introwersja| Extraversion-Introversion| Extrovertierheit-Introvertiertheit| Ugodowość| Agreableness| Verträglichkeit| Neurotyzm| Neuroticism| Neurotisch|

OTWARTOŚĆ OPENESS Offenheit poszukiwanie aktywności i nowych doświadczeń dla nich samych, stopień tolerancji i chęci poznania tego, co nowe i nieznane searching for activities and new experiences only for fun; being tolerant and enjoying new and unknown Suche nach Aktivitäten und neuen Erfahrungen, nur zum Spaß, tolerant sein und neues und unbekanntes genießen

WYSOKIE|NISKIE HIGH|LOW HOCH|NIDRIG odważny, liczne zainteresowania, oryginalny, niekonwencjonalny, z bujną wyobraźnią konwencjonalny, pragmatyk, twardo stąpający po ziemi, wąskie horyzonty brave, with many interests, exceptional way of thinking, great imagination conventional, pragmatic, with narrow horizons and rather skeptical when new things come Mutig, mit vielen Interessen, außergewöhnliche Denkstrategien Große Imagination Traditionell, pragmatisch, Mit engen Horizonten und ziemlicher Skeptik, wenn neue Dinge auf einen zukommen

SUMIENNOŚĆ| CONSCIENTIONSNESS| GEWISSENHAFTIGKEIT| stopień zorganizowania i wytrwałości w dążeniu do celu, natężenie takich cech jak rzetelność, konsekwencja, odpowiedzialność za wykonywane zadanie the level of being well-organized, reliable, responsible and cosequent when achieving goals Ein Pegel von gutem Organisationsniveau, zuverlässig, verantwortlich und konsequent zur Erreichung von Zielen

WYSOKIE | NISKIE HIGH | LOW HOCH | NIEDRIG zorganizowany, godny zaufania, pracowity, zdyscyplinowany, punktualny, dokładny, ambitny, obowiązkowy bez sprecyzowanych celów życiowych, niegodny zaufania, nieuważny, hedonistyczny, leniwy, nieodpowiedzialny organized, reliable, hard-working, punctual, amibtious, particular without life goals, unreliable, hedonistic, lazy, irresponsible organisiert, zuverlässig, fleißig, pünktlich, ambitioniert, außergewöhnlich Ohne Ziele im Leben, unzuverlässig, hedonistisch, faul, unverantwortlich

EKSTRAWERSJA | INTROWERSJA EXTRAVERSION | INTROVERSION EXTROVERTIERT | INTROVERTIERT ta cecha opisuje liczbę i intensywność kontaktów interpersonalnych, poziom aktywności, skłonność do zabawy, potrzebę „dziania się” this trait describes the number and intensity of social relationships, disposition to have fun, the need of stimulation diese Eigenschaft beschreibt die Anzahl und Intensität der sozialen Beziehungen, Disposition, Spaß zu haben, die Notwendigkeit der Stimulation

WYSOKIE | NISKIE HIGH | LOW HOCH | NIEDRIG towarzyski, aktywny, rozmowny, zorientowany na innych ludzi, optymistyczny, skłonny do zabawy, serdeczny wycofany, zorientowany na zadanie, cichy, nieśmiały, zdystansowany sociable, active, people-oriented, optimistic, warmhearted distanced, shy, quiet, task-oriented kontaktfreudig, lebendig, menschenorientierte, optimistisch, warmherzig distanziert, zurückhaltend, ruhig, aufgabenorientiert

UGODOWOŚĆ | AGREEABLENESS | Liebenswürdigkeit | skłonność do współczucia lub bycia wrogim w relacjach z innymi, walczenia o swoje lub ulegania innym i dążenia do zgody a disposition to be sympathetic or hostile, fighting for one’s rights or aiming at agreement eine Disposition sympathisch oder feindlich zu sein, für die eigenen Rechte zu kämpfen oder eine Vereinbarung zu erzielen

WYSOKIE | NISKIE HIGH | LOW HOCH | NIEDRIG sympatyczny, ufny, pomocny, przebaczający, prostolinijny cyniczny, wulgarny, wrogi, podejrzliwy, niechętny do współpracy, oschły, poirytowany, skłonny do manipulacji lovable, easy-going, ready to forgive, straightforward cynical, agressive, hostile, hcrude, unwilling to cooperate, irritated, manipulating liebenswert, unbeschwert, bereit zu verzeihen, unkompliziert zynisch, aggressiv, feindselig, grob, nicht bereit zu kooperieren, gereizt, zu manipulieren

NEUROTYZM | NEUROTICISM | NEUROTISCH | zrównoważenie lub niestabilność, chwiejność emocjonalna, podatność na stres, przesadne pragnienia, irracjonalne pomysły, niewłaściwe sposoby radzenia sobie emotional stability or unstability, readiness to feel stress, exegerated aspiration, irrational ideas, improper ways of resolving one’s problems emotionale Stabilität oder Instabilität, die Bereitschaft Stress zu empfinden, übertriebenes Streben, irrationale Vorstellungen, falsche Wege zur Lösung seiner Probleme

WYSOKIE | NISKIE HIGH | LOW HOCH | NIEDRIG zamartwiający się, nerwowy, bez poczucia bezpieczeństwa, skłonności hipochondryczne, emocjonujący się spokojny, zrelaksowany, nie ulegający emocjom, zadowolony z siebie worrying, feeling unsafe, hypochondric, ready to react with emotions calm, relaxed, balanced, satisfied with oneself Sorgen, unsicheres Gefühl, Hypochonder, bereit, mit Emotionen zu reagieren ruhig, entspannt, ausgeglichen, zufrieden mit sich selbst

PRZYKŁADY PYTAŃ DIAGNOSTYCZNYCH EXAMPLES OF QUESTIONS INDICATING TRAITS Beispiele für Fragen um Eigenschaften auf zu zeigen O: czy lubisz próbować nowych potraw? O: do you like tasting new food? O: magst du neue Nahrung probieren? C: co planujesz zrobić w najbliższym tygodniu? C: what are your plans for the next week? C: was sind deine Pläne für die nächste Woche? E: jak często spotykasz się ze znajomymi? E: how often do you meet your friends? E: wie oft triffst du deine Freunde? A: wolisz współpracować, czy rywalizować? A: do you prefer cooperation or rivalization? A: bevorzugst du Kooperation oder Rivalität? N: kiedy ostatnio czułeś się zestresowany? N: do you remember last time you felt stressed? N: erinnerst du dich wann du dich das letzte Mal gestresst fühltest?

JAK PYTAĆ? | WHAT TO ASK ABOUT? | Was soll man Fragen? Wykorzystując podane definicje cech, spróbujcie napisać po 1-2 pytania, które pozwoliłyby sprawdzić, czy rozmówca posiada taką cechę. Using the definitions, try to create 1-2 qeuestions which would help you to decide, whether somebody has particular trait. Mit den Definitionen wäre es zu schaffen, durch 1-2 helfende Fragen, zu entscheiden, ob jemand besondere Eigenschaft hat.

JAKI JESTEM?| WHO AM I?| WER BIN ICH?| Spróbujmy opisać siebie z wykorzystaniem podanych cech (sposób uproszczony)| Let’s try to describe ourselves, using introduced traits (simplified way)| Lassen Sie uns versuchen die aufgeführten Merkmale zu beschreiben (in vereinfachter Art) Wysoka sumienność, introwertyk| high conscientionsness, introvertic| hohe Gewissenhaftigkeit, introvertiert.

UCZESTNIK PRAKTYK/AN APPRENTICE/ein Lehrling otwarty| tolerancja, gotowość do zmiany miejsca, otoczenia, ciekawość| opened: tolerant, ready to change the environment, curious| tolerant, bereit, die Umwelt zu verändern, neugierig; sumienny; obowiązkowy, punktualny, zdyscyplinowany, chęć rozszerzania kompetencji (ale – duża ambicja może utrudniać rolę uczącego się!)| conscient:punctual, disciplined, ready to gather new skills (but – much ambition makes being apprentice complicated)| bewusst: pünktlich, diszipliniert, bereit, neue Fähigkeiten einzubringen(aber - viel Ehrgeiz macht es für einen Lehrling kompliziert); umiarkowany ekstrawertyk: towarzyski, aktywny, przyjazny (przy zmianie miejsca ekstrawertycy mają zarazem trudniej – duże potrzeby – i łatwiej)| moderately extravertic: sociable, active, friendly (when moving, extravertics are at the same time at worse and better starting point)| mäßig extrovertiert: kontaktfreudig, aktiv, freundlich (bei Veränderungen haben extrovertierte Menschen zur gleichen Zeit schlechtere und bessere Startpunkte); ugodowy| skromny, prostolinijny, ufny| agreeable: modest, simple, easy-going| angenehm: bescheiden, einfach, locker; niski neurotyzm: stabilny emocjonalnie, nieneurotyczny| not neurotic: low neuroticism, high emotional stability| nicht neurotisch: ein wenig neurotisch, hohe emotionale Stabilität;

2. FRYZJER| A HAIRDRESSER| EIN FRISEUR wysoka otwartość: wyobraźnia (umiarkowana), duże wyczucie estetyki, wyrozumiałość, ale (zdolność pohamowania się od niepożądanych eksperymentów, konieczność dostosowania się do wymagań klienta)| high openess: imagination (to a certain extend), esthetic, tolerant, but at the same time ready to stop, when very brave, too innovative ideas appear| Hoher Grad an Offenheit: Fantasie (bis zu einem gewissen Grad), ästhetische, tolerant, aber gleichzeitig bereit zu stoppen, wenn sie sehr mutig, zu innovativen Ideen erscheinen niski neurotyzm: nie odczuwający lęku, optymistyczny, zrównoważony, umiarkowana nieśmiałość może być pożądana| low neurotism: not feeling apprehension, optimistic, emotionally stabile, however being a little shy can work sometimes| niedrig neurotisch: nicht das Gefühl Angst, optimistisch, emotional stabil, jedoch wirkt ein wenig schüchtern manchmal bei der Arbeit umiarkowana/wysoka ekstrawersja: towarzyski, serdeczny, umiarkowanie aktywny i poszukujący doznań (praca wymaga umiejętności skupienia się i konsekwencji)| moderately extravertic (to high); sociable, warmhearted, moderatly active and senstaion seeker (the job requires concentration and consequence)| mäßig extrovertiert (zu hoch); gesellig, warmherzig, mäßig aktiv und ein Sensationssucher (der Job erfordert Konzentration und Konsequenz. umiarkowana ugodowość: prostolinijny i dobry, skromny, ale gotowy do przedstawienia i obrony swojej wizji| moderatley agreeable: good, modest, but ready to defend his opinion| mäßig angenehm: gut, bescheiden, aber bereit, seine Meinung zu verteidigen umiarkowana/ wysoka sumienność: chętnie poszerza kompetencje, samodyscyplina, ale: zbyt duża obowiązkowośc i skrupulatność mogą hamować wyobraźnię| moderate to high conscientionsness: ready to gather new skills, disciplined, but if very exact, can loose some points on imagination| mittleren bis hohen Gewissenhaftigkeit: bereit, neue Fähigkeiten zu sammeln, diszipliniert aber wenn sehr genau, können einige Punkte im Bereich der Fantasie verlieren.

3. KUCHARZ/A COOK/ EIN KOCH wysoka otwartość: wyobraźnia, gotowośc do poznawania nowych rzeczy, miejsc, smaków| high openess: imagination, readiness to seek new things, solutions, tastes| Hohe Offenheit: Fantasie, die Bereitschaft, neue Dinge zu versuchen, Lösungen zu probieren niski neurotyzm: optymistyczny, zrównoważony, ale: osoby neurotyczne mogą się sprawdzić, bo kontakt z ludźmi ograniczony| low neurotism: not feeling apprehension, optimistic, emotionally stabilized, however even neurotics could do that for the contact with other people is limited| gering neurotisch: nicht das Gefühl der Angst, optimistisch, emotional stabilisiert, aber auch Neurotiker können ihren Wunsch nach Kontakten mit anderen Menschen eine Begrenzung erfahren umiarkowana ekstrawersja/ introwersja: aktywny, poszukujący nowych doznań, towarzyski (jeśli stanowisko wymaga współpracy z innymi, w przeciwnym wypadku – gotowy do samodzielnej pracy, indywidualista) moderately extravertic|introvertic?: active, sensation seeker, sociable if needed (when the position requires it, must be ready to be self-efficient and work individually| mäßig extrovertiert | introvertiert: aktiv, Sensation Sucher, gesellig, wenn nötig (wenn die Position es erfordert, muss der Mensch bereit sein, zur effizienten und individuellen Arbeit) umiarkowana ugodowość: dobry, gotowy do działania na rzecz innych, niekoniecznie skromny,| moderatley agreeable: good, altruistic, ready to defend one’s attitude when required| moderat angenehm: gut, altruistisch, bereit, seine Haltung zu verteidigen, wenn erforderlich umiarkowana/ wysoka sumienność: chętnie poszerza kompetencje, samodyscyplina, ale: zbyt duża obowiązkowośc i skrupulatność mogą hamować wyobraźnię| moderate to high conscientionsness: ready to gather new skills, disciplined, but if very exact, can loose some points on imagination| mittleren bis hohen Gewissenhaftigkeit: bereit zu neue Fähigkeiten zu sammeln, diszipliniert aber wenn sehr genau, können diese Menschen einige Punkte an Fantasie verlieren

4. MURARZ| A BRICKLAYER| EIN MAURER umiarkowana/niska otwartość: gotowy do podjęcia monotonnej pracy, schematyczny, ceniący pacę jako wartość, zadowolony, gdy porusza się w znanej sobie sytuacji| low/moderate openess: schematic, ready to do a repetitious job, enjoying using known, checked structures| niedrige / moderate Offenheit: schematisch, bereit, eine sich wiederholende Arbeit zu tun, sich über Bekanntes freuen, überprüfte Strukturen niski neurotyzm: optymistyczny, zrównoważony, ale: osoby neurotyczne mogą się sprawdzić, bo kontakt z ludźmi ograniczony| low neurotism: not feeling apprehension, optimistic, emotionally stabilized, however even neurotics could do that for the contact with other people is limited| gering neurotisch: nicht das Gefühl der Angst, optimistisch, emotional stabilisiert, aber auch Neurotiker könnten nur begrenzt in Kontakt treten mit anderen Menschen umiarkowana ekstrawersja/ introwersja: aktywny, umiarkowanie towarzyski (jeśli stanowisko wymaga współpracy z innymi, w przeciwnym wypadku – gotowy do samodzielnej pracy, indywidualista) moderately extravertic/ introvertic?: active, sociable if needed (when the position requires it, must be ready to be self-efficient and work individually| mäßig extrovertiert / introvertiert: aktiv, gesellig, wenn nötig (wenn die Position es erfordert, muss bereit sein, selbst effizient zu sein und individuell arbeiten ugodowy: dobry, gotowy do działania na rzecz innych, uległy, posłuszny,| moderatley agreeable: good, altruistic, submissive, obedient| moderat, angenehm: gut, altruistisch, unterwürfig, gehorsam wysoka sumienność: samodyscyplina, obowiązkowość, skrupulatność, zorganizowany| high conscientionsness: disciplined, dutiful, strict, detailed| hohe Gewissenhaftigkeit: diszipliniert, pflichtbewusst, strenge, detaillierte

CZY ISTNIEJE FRYZJER DOSKONAŁY. | IS THERE A PERFECT HAIR-DRESSER CZY ISTNIEJE FRYZJER DOSKONAŁY?| IS THERE A PERFECT HAIR-DRESSER?| IST ER EIN PERFEKTER FRISEUR? w tym samym zawodzie mogą być przydatne różne cechy| different traits necessary in the same profession| unterschiedliche Merkmale sind erforderlich für den gleichen Beruf kontekst środowiskowy i interakcja z otoczeniem| enviromental context and interaction| ökologischer Kontext und Interaktion zmiany w czasie| changes in time| Veränderungen in der Zeit wpływ innych czynników: zdolności poznawczych, intelektualnych, społecznych| influence of other factors (cognition, intelletual skills, social skills)| Einfluss anderer Faktoren (Kognition, intellektuelle Fähigkeiten, Sozialkompetenz) poszukując najlepszych cech możemy „pogubić” talenty| we can easily loose true talents when looking for defined traits| können wir leicht erkennen die wahren Talente bei der Suche nach definierten Eigenschaften

DZIĘKUJĘ! THANK YOU! HERZLICHEN DANK! Pytania? Questions? Fragen? akmyslinska@gmail.com