Wstęp do programowania urządzeń z systemem. Windows Phone 7 Wstęp do programowania urządzeń z systemem Windows Phone 7 Mikołaj Ślefarski mikolaj.slefarski@gmail.com
Krótka historia Windows Phone 7 Konkurent dla iOS i Android Sukcesor Windows 6.5 (brak kompatybilności) Premiera: 2-ga połowa 2010 roku Premiera w Azjii: Początek 2011 roku Wersja Mango – lipiec 2011
Cechy WP7 Kafelki Styl „Metro” Huby Wielozadaniowość Obsługa socketów API dla sensora ruchu
Silverlight i XNA
WP7 wykorzystuje Silverlight w wersji trzeciej Wersja zmodyfikowana pod kątem urzadzeń mobilnych Główne zastosowanie: aplikacje Możliwość programowania gier (przeważnie 2D) Język programowania: C#
WP7 obsługuje XNA w wersji czwartej Przeznaczenie: programowanie gier Szybkie algorytmy przetwarzania tekstur Sprzętowe wsparcie obliczeń związanych z grafiką 2D i 3D Brak wbudowanego GUI Content Pipeline Jezyk programowania: C#
Charakterystyka urządzeń z WP7
Charakterystyka urządzeń z WP7 Ekran w rozdzielczości 800x480 (WVGA) Przyciski Start, Search, Back Pojemnościowy, 4-punktowy dotykowy ekran Obsługa Wi-Fi Conajmniej 256 MB RAM Conajmniej 8 GB pamieci flash GPS Akcelerometr
Cechy opcjonalne Kompas Żyroskop Kamera Kamera frontowa
Aplikacje a Sandbox Aplikacje nie mają dostępu do pozostałych plików zapisanych w telefonie Aplikacje nie mają dostępu do listy kontaktów Aplikacje nie mają dostępu do wiadomości Aplikacje nie mogą uruchamiać żadnych innych aplikacji
Launchers & Choosers
Launcher Uruchamia jedną z wbudowanych aplikacji Do aplikacji wywołującej nie są zwracane informacje Przykład: rozmowa telefoniczna
Chooser Uruchamia jedną z wbudowanych aplikacji Zwraca informacje do aplikacji wywołującej Gdy wywołana aplikacje zakonczy działanie – sterowanie powraca do aplikacji macierzystej Przykład: wybór zdjecia z albumu
SDK 7.1 - Wymagania systemowe: Systemy operacyjne: Windows Vista, Windows 7 Miejsce na dysku: 4 GB Pamięć operacyjna: 3 GB (? dane Microsoftu) Karta graficzna z obsługą DirectX 10 Windows Phone SDK 7.1 współpracuje z Visual Studio 2010 SP 1
Pivot i Panorama
Pivot Application Kontener, funkcjonalnie podobny do panelu z zakładkami Pomiędzy panelami można się przemieszczać wykonując gest poziomo Zawartość panelu możemy przewijać wykonując gest pionowo
Panorama Application Kontener, który umożliwia horyzontalną, panoramiczną nawigację po aplikacji Większość hubów wbudowanych w system wykorzystuje ten komponent
Pierwszy projekt Windows Phone OS 7.1
Obowiązkowe „Hello World” <!--Panorama control--> <controls:Panorama Title="Hello World">
Programujemy Launcher (wysyłanie SMS)
Programujemy Chooser
Programujemy Chooser (c.d.)
Accelerometer Demo
Pobieranie danych z Akcelerometru
Podsumowanie
Pytania?