SAMOCHÓD NA PRZESTRZENI STU LAT

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza progu rentowności
Advertisements

Zarządzanie operacjami
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
i efektywność energetyczna w walce ze zmianami klimatu
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
MERCEDES Mercedes-Benz – marka samochodów produkowanych obecnie przez koncern Daimler AG (poprzednia nazwa DaimlerChrysler), zaś wcześniej przez koncern.
X* optymalna wielkość zapasu
PODSTAWA PROCENTOWA: n=500 wszyscy badani Źródło: Badania PBS dla Premio Profil Kierowców Górnego Śląska r. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NA GÓRNYM.
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
Baterie Pojemność Napięcie, natężenie, moc Prąd a woda
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Samochód XXI wieku autor: Adam Kowol.
T43 Montaż – sposoby, dokumentacja technologiczna i organizacja
HISTORIA SAMOCHODU SYRENA
Samochody Przyszłości.
JAK ZAPARKOWAĆ SIĘ ABY BYŁO DOBRZE ;)
Polski Fiat 125p Polski Fiat 125p – samochód osobowy produkowany w FSO na Żeraniu od 28 listopada 1967[2] do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej.
Chiński „smart” Reporter niemieckiego czasopisma „Autobild”, Claudius Maintz, wybrał się do chińskiego miasta Dezhou, aby odwiedzić fabrykę, w której produkowane.
Czy byłaby różnica jeżeli zamiast usługi kurierskiej byłaby usługa pocztowa? Usługa pocztowa byłaby realizowana przez: UPS, DPD, Pocztę Polską, InPost.
MŁODZI DO AKCJI Zespół Szkół Technicznych w Skwierzynie
W jakim kierunku rozwija się motoryzacja?
YARIS.
Ford Focus Daewoo Matiz Volkswagen Golf Aston Martin DB9.
Aqua Park i Muzeum Inżynierii w Krakowie klasy 5c i 6b pod opieką wychowawców: p. K. Góryjowskiej i p. A. Kukułki.
Historia telefonów komórkowych
…Historia Siatkówki… Martuśka=).
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Reklamówce mówimy NIE!.
Historia Opla Autor: Bartek Boruc.
Autor: Szczepan Zygmunt
Zespół Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Żywcu-Moszczanicy
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
Moją pasją są samochody
Jak się żyło w czasach PRL-u...
Jak pogonić wszystkie konie
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
Zmiany wprowadzone ustawą z dnia 11 maja 2012r
Raz , dwa trzy Antoninek patrzy !
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
CIĄGNIKI SAMOCHODY OSOBOWE MOTOCYKLE SAMOCHODY SAMOCHODY CIĘŻAROWE
RUSZANIE Z MIEJSCA ORAZ JAZDA PASEM RUCHU DO PRZODU I DO TYŁU
Historia Fabryki Samochodów Osobowych
Galeria Pt. „Amerykańskie Sny”. Chevrolet Chevelle.
,,Polskie motory XX wieku”
Zimna Wojna USA vs. ZSRR ( ).
Informatyka +.
Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi Poddębice 2007.
Raz, dwa, trzy Antoninek patrzy!
Radioodbiorniki.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Cacko w skrzyni? 1.
GIMNAZJUM NR 6 W TYCHACH 20 LAT WSPÓLNIE – gmina TYCHY.
Teleport Opracowanie: Michał Zych. O urządzeniu Naszym ostatnim odkryciem, które całkowicie przemieni sposób podróżowania po świecie jest ten ultra-nowoczesny.
KATEDRA INFORMACJI LOGISTYCZNEJ I INFORMATYKI PROJEKTOWANIE PROCESÓW mgr inż. Adam Koliński Ćwiczenia 2.
OLSZTYN Miasto wojewódzkie Warmii i Mazur Szymon Piątkowski.
KATEGORIA B+E PRAWA JAZDY
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
MOTOCYKL LECH. Producent - Wacław Sawicki i Spółka, Opalenica Wielkopolska. Projekt motocykla gotowy był już w 1928 roku, a prototypowe egzemplarze.
Od koła do współczesnej motoryzacji
Mikrus Powstał szybko, wraz z gomułkowską odwilżą 1956 roku Był pierwszą próbą zbudowania popularnego samochodu dla przeciętnego Polaka Produkcja 1728.
Motocykl „Lech” jako element historii Opalenicy. Motocykl „Lech”
Polskie auta PRL-u Jan Kowalski.
Profesjonalna wycena pojazdów na stacjach diagnostycznych
Proces technologiczny
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

SAMOCHÓD NA PRZESTRZENI STU LAT Samochody w polsce

Warszawa

Pierwsze Warszawy wyjechały z Fabryki Samochodów Osobowych (FSO) na Żeraniu 6 listopada 1951r. Wielkość produkcji na Żeraniu zaplanowano na 25 tys. samochodów rocznie, jednak nigdy takiego poziomu nie osiągnięto. W pierwszym roku powstało zaledwie 75 samochodów. Najlepszym rocznikiem był 1968r., kiedy to zmontowano przeszło 17 tys. egzemplarzy. Przez kilka pierwszych lat produkcji wykorzystywano podzespoły importowane z ZSRR. Dopiero we wrześniu 1953r. z taśmy montażowej zjechała pierwsza Warszawa z całkowicie polskim dolnozaworowym silnikiem M-20. Prawie rok później, w lipcu 1954r., model M-20 miał już polskie nadwozie. W 1956r. Warszawa była już samochodem wytwarzanym całkowicie w Polsce.

Syrena

W maju 1953r. rząd polski zdecydował o konieczności produkowania własnego samochodu małolitrażowego. Już po miesiącu była gotowa wstępna dokumentacja techniczna nowego auta Syrena. Ze względu na niedobór surowców i wysokie koszty przygotowania stalowych wytłoczek, wagę projektantów skupiono na wariancie drewniano – dermatoidowym. W połowie 1955r. pięć identycznych prototypów było gotowych do testów. Przystępując do projektu dwa lata wcześniej zakładano produkcję 4 tys. sztuk rocznie. Ostatecznie zdecydowano się jednak na 10 tys. samochodów na rok, co wpłynęło na zmianę projektu i zastosowanie całego stalowego nadwozia. Pierwsza Syrena opuściła linię montażową 20 marca 1954r. Syrenę w Polsce produkowano od 1957r. do 1983r. Ogólnie w Polsce wykonano 521311 różnych modeli Syreny.

Fiat 125p

Pierwsze Fiaty 125p montowano z podzespołów przywiezionych z Włoch Pierwsze Fiaty 125p montowano z podzespołów przywiezionych z Włoch. Wraz z usamodzielnieniem się polskiej fabryki w zakresie produkcji tego modelu przybywało coraz więcej elementów wykonanych już w Polsce. Wprowadzono go na rynek w 1967r. Pierwsze Fiaty 125p trafiły na eksport w 1968r. czyli zaledwie kilka tygodni po uruchomieniu linii montażowej na warszawskim Żeraniu. Były to samochody z włoskich podzespołów. Całkowicie polski Fiat 125p zjechał z taśmy montażowej 28 listopada 1968r. A ostatni w 1991r. Fiat 125p był eksportowany do ponad 80 państw na całym świecie. W 1971r. zastosowano po raz pierwszy dźwignię biegów, gdzie z kierownicy przeniesiono ją na tunel środkowy i umieszczono pomiędzy przednimi fotelami .

Fiat 126p

Polskie Fiaty 126p z pierwszej serii montowano z części dostarczonych z Włoch. Pierwszy maluch opuścił linię montażową 6 czerwca 1973r. Początkowo produkowany był w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku Białej, a następnie w nowo otwartej hali produkcyjnej w Tychach. Polski Fiat 126p był pierwszym samochodem eksportowanym z kraju, w ciągu 27 lat produkcji wyeksportowano prawie 900 tys. egzemplarzy. Głównymi odbiorcami były: Jugosławia, RFN, Węgry, Francja, a także Kuba. Ostatni maluch opuścił fabrykę 22 września 2000r.

Polonez

Pierwszy Polonez zjechał z taśmy montażowej 2 maja 1978r Pierwszy Polonez zjechał z taśmy montażowej 2 maja 1978r. Na jego nazwę ogłoszono plebiscyt wśród czytelników „Życia Warszawy’’. Polonez został bardzo dobrze przyjęty na rynku . Cechował się nowoczesnym i przestronnym wnętrzem oraz wysokim standardem wyposażenia . Do Poloneza seryjnie montowano już światła przeciwmgielne, obrotomierz, regulowaną kolumnę kierownicy, a także przednie bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Samochód ten cieszył się dużym zainteresowaniem na całym świecie. Łącznie za granicę Polski wyjechało ponad 500 tys. polonezów. Pierwszą znaczną modernizację nadwozia wprowadzono w 1986r. Produkowano go również jako samochody policyjne i karetki. Produkowany był przez 24 lata dokładnie do 22 kwietnia 2002r. Łącznie powstało ponad milion egzemplarzy ostatniego polskiego samochodu osobowego.

Nysa

W połowie lat 50 powstało zapotrzebowanie na samochód dostawczy o niewielkiej ładowności. W 1957r. skonstruowano mikrobus z ośmioma miejscami siedzącymi . Pierwszym polskim ambulansem –mikrobusem buła Nysa N59, na bazie której zbudowano sanitarkę mieszczącą dwóch leżących pacjentów. Nysy były jednymi z pierwszych samochodów specjalistycznych.

Żuk

Pierwsze Żuki wykonano w ramach serii informacyjnej jeszcze w roku ich publicznej prezentacji. Do grudnia 1958r. powstało około 50 samochodów. Ogółem wyprodukowano ok. 700 000 egzemplarzy Żuka. Nazwa Żuk wywodzi się od charakterystycznych pasów na nadwoziu.

Tarpan

Seryjne Tarpany pojawiły się w 1972r. Ich odbiorcami mieli być rolnicy Seryjne Tarpany pojawiły się w 1972r. Ich odbiorcami mieli być rolnicy. Zgodnie z założeniami był to samochód prosty, wytrzymały, nieźle radzący sobie w terenie, a jednocześnie umożliwiający przewożenie mniejszych i większych ładunków. Do końca 1972r. wykonano 25 pierwszych egzemplarzy. Wiosną następnego roku producent Tarpana został włączony w struktury Lubelskiej Fabryki Samochodów Ciężarowych i nosił nazwę Zakład Samochodów Rolniczych.

SpinCar

SpinCar to idea elektrycznych miejskich pojazdów zbudowanych na podwoziu nowej generacji. Samochody te cechuje niespotykana nigdy dotąd zwrotność: kierowca ma pełną swobodę poruszania się od jazdy na wprost, przez dowolnie ciasne skręty, aż do obrotu w miejscu. Okrągłe nadwozie umożliwia obrócenie SpinCara w każdym miejscu, w które wjechał. Manewr cofania i zawracania można dzięki temu zastąpić obrotem i jazdą do przodu. Obrót po zaparkowaniu zapewnia też najdogodniejszy dostęp do drzwi lub bagażnika. A to tylko początek długiej listy nowych możliwości, jakie oferuje poruszanie się tym pojazdem.

Samochody wyprodukowane w XX wieku w przeważającej części są już tylko w rękach kolekcjonerów motoryzacji. ŚWIAT CZEKA NA NOWE POMYSŁY, KTÓRYCH CIĄGLE JEST NIEWYCZERPANE ŹRÓDŁÓ !