Pole prostokąta i kwadratu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pole i obwód figury – przypomnienie i utrwalenie wiadomości
Advertisements

Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
FIGURY PRZESTRZENNE.
Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
W królestwie czworokątów
Figury geometryczne PRZESTRZENNE – wykorzystanie w życiu codziennym
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
POLA FIGUR PŁASKICH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Obliczanie ułamka danej liczby.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Matematyka w przyrodzie.
Pola i obwody figur płaskich
MATEMATYKA.
Pola trójkątów i czworokątów
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
TROJKĄTY Trójkąty dzielimy na: Trójkąt równoboczny Trójkąt prostokątny
CZWOROKĄTY ZADANIA.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Jakie jest pole kwadratu?
POLA WIELOKĄTÓW.
ZASTOSOWANIE GRANIASTOSŁUPÓW NA CO DZIEŃ
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
Prostokąt i kwadrat.
Graniastosłupy proste i nie tylko
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Graniastosłupy.
Pola figur.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
Twierdzenie Pitagorasa
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 – rozwiązywanie zadań tekstowych Anna Gadomska.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Zadania związane z obliczaniem procentów
POLA FIGUR PŁASKICH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Jednostki pola powierzchni.
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Ułamki zwykłe – zadania kl. IV
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Pola figur.
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Skala i plan.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
GEOMETRIA.
MATEMATYKA Figury płaskie mgr inż. Ireneusz Tkocz.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
„Opole matematycznie”
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Bryły Obrotowe.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Przekątne w prostokącie przecinają się w połowie i są tej samej długości. a b.... b a.
Zamiana jednostek długości i pola
P=ab Pole prostokąta jest równe iloczynowi długości dwóch sąsiednich boków.
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
Projekt na lekcji matematyki „Od drzewa do makulatury w liczbach i wykresach”
Zamiana jednostek pola i objętości.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Zadania prowadzące do rozwiązania równania kwadratowego
Jednostki pola powierzchni.
Zapis prezentacji:

Pole prostokąta i kwadratu Figury płaskie w przyrodzie Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź

Oblicz w cm2 pole prostokąta o bokach [ T ] 5,5 cm i 8 cm [ E ] 8,5 cm i 2 dm [ Y ] 0,3 dm i 2 cm [ I ] 1,2 dm i 2 cm [ Z ] 9 cm i 0,9 dm [ R ] 1,6 cm i 2 dm [ E ] 50 mm i 2 cm [ E ] 1,5 dm i 1,2 dm [ N ] 0,5 m i 20 cm [ N ] 4,8 cm i 3 dm [ O ] 8 cm i 3 dm [ E ] 15 cm i 4 dm [ L ] 9 mm i 1 dm 44 10 32 170 1000 6 81 24 180 9 240 144 600 T I L E N R Z O Y

Tereny zielone to większe obszary, które mierzymy w arach, hektarach, a nawet w kilometrach kwadratowych, do których zaliczamy ogrody, działki rolne, parki oraz lasy.

Jednostki powierzchni Uzupełnij zapis Jednostki powierzchni 1 a = m2 100 1 ha = a 100 = m2 10 000 1 km2 = ha 100 = a 10 000 = m2 1 000 000

Uzupełnij tabelkę 20 m 20 m 1 a 4 m 40 m 25 m 10 m 2 a 8 a Długość prostokątnego terenu zielonego 4 m 40 m Szerokość 25 m 10 m Pole powierzchni w arach 2 a 8 a 20 m 20 m 1 a

Uzupełnij tabelkę 200 m 100 m 1 ha 40 m 200 m 250 m 300 m 2 ha 6 ha Długość prostokątnego terenu zielonego 40 m 200 m Szerokość 250 m 300 m Pole powierzchni w hektarach 2 ha 6 ha 200 m 100 m 1 ha

Zad. 1. Na boisku szkolnym obszar o polu 1,2 ara to prostokątny teren zielony, na którym rosną ozdobne krzewy. Ile metrów kwadratowych ma ten teren? Odp.: Teren zielony ma 120 m2. 1,2 a Rozwiązanie

Odp.: Wydzielonego tlenu wystarczy dla 60 osób. Zad. 2. Tereny zielone o powierzchni 30 m2 wydzielają w ciągu roku tyle tlenu, ile w tym czasie wystarcza do oddychania dla jednej osoby. Oblicz, dla ilu osób wystarczy tlenu wydzielonego w ciągu roku przez obszar w kształcie prostokąta o wymiarach 50 m i 36 m. Odp.: Wydzielonego tlenu wystarczy dla 60 osób. Rozwiązanie

Odp.: Szkółka leśna ma powierzchnię 625 arów czyli 6,25 hektarów. Zad. 3. Szkółka leśna jest kwadratem o boku 250 m. oblicz pole powierzchni tej szkółki w arach i hektarach. Odp.: Szkółka leśna ma powierzchnię 625 arów czyli 6,25 hektarów. 250 m Rozwiązanie 250 m

Zad. 4. Każdej minuty ulega zniszczeniu 21 hektarów lasów tropikalnych. Oblicz ile to arów i ile to metrów kwadratowych. Korzystając z zadania 2 oblicz, dla ilu osób starczyłoby tlenu wydzielonego w ciągu roku przez las o takiej powierzchni. Odp.: Każdej minuty ulega zniszczeniu 2100 arów czyli 210000 m2 lasów tropikalnych, czyli tyle ile wyprodukowałoby tlenu dla 7000 osób. Rozwiązanie

Zad. 5. Las sosnowy ma kształt prostokąta o powierzchni 7,2 ha. Sosny rosną w odległości 8 m jedna od drugiej. Czy wiesz, że drzewa te wytwarzają substancje bakteriobójcze i mają leczniczy wpływ na nasze płuca? Wzdłuż tego lasu w jednym rzędzie rośnie 46 sosen. Oblicz długość i szerokość lasu. Odp.: Długość lasu wynosi 360 m, a szerokość 200 m. 1,2 a Rozwiązanie

Zad. 6. Prostokątna działka ogrodnicza ma wymiary 150 m i 80 m. Ile arów ma ta działka? Odp.: Działka ma 120 arów. 80 m Rozwiązanie 150 m

Opracowano na podstawie materiałów Wydawnictwa Dialog – Edukacja ekologiczna inspiracje – pomysły – materiały

Czy wiesz, że... Rośliny zielone wytwarzają tlen. W świetle dziennym rośliny pobierają z powietrza dwutlenek węgla potrzebny im do budowy i do odżywiania, a wydzielają tlen. Człowiek tylko wtedy czuje się dobrze, gdy w powietrzu, którym oddycha znajduje się dostateczna ilość tlenu.

Czy wiesz, że... Tereny zielone wydzielają nie tylko tlen, ale również zatrzymują kurz i pył oraz utrzymują wilgoć środowiska. Z tego powodu terenów zielonych powinno być jak najwięcej, aby człowiek czuł się dobrze.

1,2 a 1 a = 100 m2 czyli 1,2 a to... 1,2 • 100m2 = = 120 m2 Zad. 1. Na boisku szkolnym obszar o polu 1,2 ara to prostokątny teren zielony, na którym rosną ozdobne krzewy. Ile metrów kwadratowych ma ten teren? 1 a = 100 m2 czyli 1,2 a to... 1,2 • 100m2 = = 120 m2 1,2 a

1,2 a 1 a = 100 m2 czyli 1,2 a, to... 1,2 • 100m2 = = 120 m2 Zad. 1. Na boisku szkolnym obszar o polu 1,2 ara to prostokątny teren zielony, na którym rosną ozdobne krzewy. Ile metrów kwadratowych ma ten teren? 1 a = 100 m2 czyli 1,2 a, to... 1,2 • 100m2 = = 120 m2 1,2 a

powierzchnia terenu zielonego Zad. 2. Tereny zielone o powierzchni 30 m2 wydzielają w ciągu roku tyle tlenu, ile w tym czasie wystarcza do oddychania dla jednej osoby. Oblicz, dla ilu osób wystarczy tlenu wydzielonego w ciągu roku przez obszar w kształcie prostokąta o wymiarach 50 m i 36 m. 60 ( ) : 30 = 50 • 36 powierzchnia terenu zielonego

powierzchnia terenu zielonego Zad. 2. Tereny zielone o powierzchni 30 m2 wydzielają w ciągu roku tyle tlenu, ile w tym czasie wystarcza do oddychania dla jednej osoby. Oblicz, dla ilu osób wystarczy tlenu wydzielonego w ciągu roku przez obszar w kształcie prostokąta o wymiarach 50 m i 36 m. ( ) : 30 = 60 50 • 36 powierzchnia terenu zielonego

Zad. 3. Szkółka leśna jest kwadratem o boku 250 m. oblicz pole powierzchni tej szkółki w arach i hektarach. 250 • 250 = 62500 (m2) 250 m 62500 m2 = 625 a 62500 m2 = 6,25 ha 250 m

Zad. 3. Szkółka leśna jest kwadratem o boku 250 m. oblicz pole powierzchni tej szkółki w arach i hektarach. 250 • 250 = 62500 (m2) 250 m 62500 m2 = 625 a 62500 m2 = 6,25 ha 250 m

Zad. 4. Każdej minuty ulega zniszczeniu 21 hektarów lasów tropikalnych. Oblicz ile to arów i ile to metrów kwadratowych. Korzystając z zadania 2 oblicz, dla ilu osób starczyłoby tlenu wydzielonego w ciągu roku przez las o takiej powierzchni. 21 ha = 2 100 a 21 ha = 210 000 m2 210 000 : 30 = 7 000

Zad. 4. Każdej minuty ulega zniszczeniu 21 hektarów lasów tropikalnych. Oblicz ile to arów i ile to metrów kwadratowych. Korzystając z zadania 2 oblicz, dla ilu osób starczyłoby tlenu wydzielonego w ciągu roku przez las o takiej powierzchni. 21 ha = 2 100 a 21 ha = 210 000 m2 210 000 : 30 = 7 000

Zad. 5. Las sosnowy ma kształt prostokąta o powierzchni 7,2 ha. Sosny rosną w odległości 8 m jedna od drugiej. Czy wiesz, że drzewa te wytwarzają substancje bakteriobójcze i mają leczniczy wpływ na nasze płuca? Wzdłuż tego lasu w jednym rzędzie rośnie 46 sosen. Oblicz długość i szerokość lasu. długość lasu: 46 • 8 – 8 = 360 powierzchnia lasu w m2 : 7,2 ha = 72 000 m2 46 sosen 8 m szerokość lasu: 1,2 a 72 000 : 360 = 200

Zad. 5. Las sosnowy ma kształt prostokąta o powierzchni 7,2 ha. Sosny rosną w odległości 8 m jedna od drugiej. Czy wiesz, że drzewa te wytwarzają substancje bakteriobójcze i mają leczniczy wpływ na nasze płuca? Wzdłuż tego lasu w jednym rzędzie rośnie 46 sosen. Oblicz długość i szerokość lasu. długość lasu: 46 • 8 – 8 = 360 powierzchnia lasu w m2 : 7,2 ha = 72 000 m2 46 sosen 8 m szerokość lasu: 1,2 a 72 000 : 360 = 200

Zad. 6. Prostokątna działka ogrodnicza ma wymiary 150 m i 80 m. Ile arów ma ta działka? 150 • 80 = 12 000 (m2) czyli 12 000 m2, to... 80 m 12 000 : 100 = = 120 (a) 150 m

Zad. 6. Prostokątna działka ogrodnicza ma wymiary 150 m i 80 m. Ile arów ma ta działka? 150 • 80 = 12 000 (m2) czyli 12 000 m2, to... 80 m 12 000 : 100 = = 120 (a) 150 m