Zajęcia pozalekcyjno – pozaszkolne z chemii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Advertisements

Prezentacja na wywiadówkę
Prawne i finansowe aspekty oświetlenia ulicznego i drogowego
PRZEZ NAUK Ę I PRAKTYK Ę NA POLITECHNIK Ę Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
DENATURACJA BIAŁKA POD WPŁYWEM KWASU OCTOWEGO
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Aleksander Dziedzic]
Informacje Podstawowe
Jakub Sikorski, Paweł Frydryk, Dawid Frej
Białka – budowa, rodzaje i właściwości
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Dyskretny urok biologicznych obserwacji mikroskopowych
Problemy rynku pracy..
z matematyką bez granic
Biologia, jako nauka eksperymentalna
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Realizacja programu rozwojowego
SUBSTANCJE O ZNACZENIU BIOLOGICZNYM
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
Agnieszka Jędrzejowska
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Autorzy: Beata i Jacek Świerkoccy
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne z biologii
Poznajemy składniki żywności.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Śniadanie daje moc PREZENTACJA DZIAŁAŃ Doświadczenie z jajkiem
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
SubstanCje O znaczeNiu biologIcznym- Białka
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j.niemieckiego mgr Justyna Stańdo
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z chemii CZŁOWIEK.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY Zawody przyszłości
Wyznaczanie celów SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Metody poszukiwania pracy
Zajęcia dydaktyczo-wyrównawcze z geografii Jadwiga Kacprzak
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK.
List Motywacyjny CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY CURRICULUM VITAE CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA, Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształc.
Tablica liczbowa – dodawanie i odejmowanie
Peptydy i białka Reakcja kondensacji α-aminokwasów Peptydy
UNIWERSYTET OPOLSKI Wydział chemii. Czwartek r Po raz kolejny, nasze liceum otrzymało szansę na naukę w praktyce. Precyzując - kolejna szansa.
BIAŁKA – właściwości i znaczenie w organizmie człowieka.
Joanna Orłowska Ina Bożymowska
Układy dyspersyjne - roztwory
SKŁADNIKI ŻYWNOSCI. Białka Białka pełnią funkcje budulcowe (służą do budowy tkanek)
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Biochemia.
Woda – jedno słowo, tyle znaczeń.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
POWTÓRZENIE CHEMIA.
Chemia w organizmie człowieka
Aminokwasy amfoteryczny charakter aminokwasów,
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych I PONADGIMNAZJALNYCH 2019/2020
Zapis prezentacji:

Zajęcia pozalekcyjno – pozaszkolne z chemii Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zajęcia pozalekcyjno – pozaszkolne z chemii CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, 95-060 Brzeziny

Przygotowała Maria Pisarska BIAŁKA Przygotowała Maria Pisarska

BIAŁKA   zbudowane aminokwasów połączonych ze sobą wiązaniami peptydowymi -CONH-. Występują we wszystkich żywych organizmach oraz wirusach. Białka pełnią funkcję budulcową

WYSTĘPOWANIE BIAŁKA W PRODUKTACH SPOŻYWCZYCH

Struktura pierwszorzędowa białka  (sekwencja aminokwasów, struktura pierwotna białka) – kolejność aminokwasów w łańcuchu polipeptydowym

Struktura drugorzędowa białka  przestrzenne ułożenie fragmentów łańcuchów polipeptydowych. Do struktur drugorzędowych zaliczana jest: helisa alfa, harmonijka beta 

Struktura trzeciorzędowa białka – wzajemne położenie elementów struktury drugorzędowej.

Struktura czwartorzędowa białka – wzajemne położenie łańcuchów polipeptydowych oraz ewentualnie struktur niebiałkowych 

WŁAŚCIOWŚCI BIAŁEK Wysolenie to proces odwracalny, zachodzi pod wpływem soli metali lekkich. koagulacja ZOL <=> ŻEL peptyzacja

WYSALANIE BIAŁKA Doświadczenie Do probówki z białkiem dodajemy nasycony roztwór soli

Obserwacje: Powstaje biały osad zawieszony w białku.

WYSALANIE Dodajemy wodę. Osad znika

WŁAŚCIWOŚCI BIAŁEK ZOL  ŻEL koagulacja Denaturacja białek zachodzi pod wpływem soli metali ciężkich, mocnych kwasów i zasad, niskocząsteczkowych alkoholi, aldehydów  oraz napromieniowania Jest to proces nieodwracalny koagulacja koagulacja ZOL  ŻEL

DENATURACJA BIAŁKA

DENATURACJA BIAŁKA

WYKRYWANIE BIAŁKA Reakcja ksantoproteinowa

WYKRYWANIE BIAŁKA Reakcja ksantoproteinowa

WYKRYWANIE BIAŁKA Reakcja biuretowa

WYKRYWANIE BIAŁKA

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Doświadczenia wykonywali uczniowie uczęszczający na zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne z chemii (III grupa ) realizowane w Liceum Ogólnokształcącym im.J.Iwaszkiewicza w Brzezinach w ramach Projektu Naukowy Zawrót Głowy Bibliografia: wikipedia wolna encyklopedia google.pl grafika

www: projekt-lobrzeziny.pl; e-mail: projekt.lobrzeziny@gmail.com Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego BIURO PROJEKTU: Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, 95-060 Brzeziny www: projekt-lobrzeziny.pl; e-mail: projekt.lobrzeziny@gmail.com tel/fax: 0-46 874-28-27 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, 95-060 Brzeziny