EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
7 punktów Kodeksu 2.0.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
KODEKS 2.0.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
ocenianie, które pomaga się uczyć
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Ocenianie kształtujące
Ocenianie Kształtujące
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Szkoła Współpracy.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Idea oceniania kształtującego
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
SZABLON- PROSZĘ UZUPEŁNIĆ
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
EWALUACJA AUTORSKIEGO PLANU LEKCJI w ramach programu profilaktycznego pt.: „Jak pracować profilaktycznie z dzieckiem w wieku 13 – 15 lat?”
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOTGodzina wychowawcza Tytuł lekcjiNasze problemy z bezpieczeństwem w sieci. Czas trwania lekcji45 minut Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać Współpracy w grupie Tolerancji i szacunku do drugiego człowieka Myślenia i twórczego rozwiązania problemu Aktywności Pomocy koleżeńskiej

Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć Ukazanie niebezpiecznych sytuacji w internecie, próba ich określenia i klasyfikacji. Uświadomienie i nazwanie emocji oraz uczuć które towarzyszą dzieciom w trudnych sytuacjach w internecie. Poznanie sposobów radzenia sobie i reagowania w niebezpiecznych sytuacjach w internecie. Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów Kształtujące: Tempo lekcji,losowanie Podsumowujące- Zadawanie pytań podsumowujących problem : co było naszym problemem ? co było ciekawe? czy warto rozmawiać dalej na ten temat ? czego się nauczyliście? Z czym kończycie ? Dziecko umie rozpoznać rodzaje niebezpiecznych sytuacji w internecie, wie jak reagować w trudnych sytuacjach i do kogo zwrócić się o pomoc,umie określić emocje i uczucia towarzyszące w trudnych sytuacjach związanych z korzystaniem z internetu.

Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom Dzieci korzystają z komunikatorów, posiadają informację n/t korzyści płynących z korzystania z internetu, grają w gry komputerowe, używają poczty mailowej, korzystają z portali społecznościowych lub forum. Pojęcia –szkodliwe kontakty, ujawnianie danych,szkodliwe treści, wirusy i złośliwe programy, spam, włamania, niebezpieczne kontakty. Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zronić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). Przygotować warsztat pracy, zadbać o klimat zaufania, zadbać o dobór grupy uwzględniając SPE i orzeczenia, zadbać o stopień rozumienia tematu, dostosować tempo lekcji, zapewnić informacje zwrotne, zadbać o komunikatywność języka.

Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Określają swoje doświadczenia z trudnych sytuacji w sieci, umieją je nazywać i przyporządkowywać do określonej kategorii, przedstawiają pomysły i ukazują sposób reagowania w trudnych sytuacjach, biorą odpowiedzialność za wykonanie zadania, dbają o potrzeby innych osób z grupy -pomoc koleżeńska Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. Krzesła, symulator-gadu gadu lub skypa, kartki kontrolne- zielone czerwone, mazaki, historyjka o Ani i Kasi, szary papier, kartki białe, opisy rodzajów niebezpieczeństw w sieci

(jak było w klasie) ZDJĘCIE [Proszę tu wkleić zdjęcie z przeprowadzonej lekcji]

(mój wybór) DOBRE PRAKTYKI

(mój) WYBRANY TEMAT Pozwolił uczniom popełniać błędy I przyznawać się do nich Pozwolił uczniom pracować razem I popełniać błędy oraz pozwolić im się przyznać że byli częścią problemu Zapewnił uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Przeprowadzanie dialogu – Zyskiwanie wspólnego zrozumienia – Zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów – Być w stanie uczyć się i reagować na nowe sytuacje

(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA 1.TEMPO LEKCJI (UCZEŃ POKAŻE CZERWONY KOLOR, GDY NIE ROZUMIE NAUCZYCIELA, NAUCZYCIEL PROSI INNEGO UCZNIA, ABY WYJAŚNIŁ) 2. LOSOWANIE (NAUCZYCIEL LOSUJE JAKĄ UCZEŃ MA DAĆ ODPOWIEDŹ – BRAK „RĄK DO GÓRY”)

(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dialog (rozmowy indywidualne i grupowe - społeczności) Budowanie klimatu grupy, atmosfery… ( również kontynuacja procesu toczącego się w klasie) Uczymy „miłości” do przedmiotu wykorzystując elementy profilaktyki rówieśniczej np. ( scenka symulacyjna,zadania w małych grupach, dzielenie się wiedzą i swoimi doświadczeniami )

(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Obszar: Komunikacja bez barier Narzędzie: Gadu-Gadu Url:

(moje) DOBRE PRAKTYKI -Temat -Dydaktyka -Profilaktyka -Technologia

AUTO-EWALUACJA – (mój) TEMAT Dzieci były zainteresowane tematem, były aktywne, dobrze współpracowały w zespole, wybór tematu spowodował ukazanie się szczegółowych problemów do rozwiązania, zajęcia w ocenie dzieci były interesujące i za krótkie-odczuwały dalszą potrzebę rozmów na niewyjaśnione tematy.

AUTO-EWALUACJA – (moja) DYDAKTYKA Losowanie uaktywniło uczniów mniej zaangażowanych w rozwiązanie problemu. Prośba o pomoc w wyjaśnieniu niezrozumiałego zagadnienia przez innego ucznia było bardzo korzystnym elementem pomocy rówieśniczej ( klasa integracyjna )a także informacją zwrotną czy inny uczeń dobrze zrozumiał zadanie.

AUTO-EWALUACJA – (moja) PROFILAKTYKA Przez poczucie,że są częścią problemu wzięli odpowiedzialność za swoje działania, popełnianie błędów zbliżyło grupę do siebie. Byli w stanie uczyć się i reagować na nowe sytuacje. Dialog między uczniami umocnił więzi rówieśnicze. Scenka symulacyjna ( historyjka ) była najwyżej ocenionym elementem lekcji przez uczniów.

AUTO-EWALUACJA – (moja) TECHNOLOGIA Ze względu na brak dostępu do internetu zastosowałam symulację komunikatora gadu- gadu przy rozwiązaniu problemu w historyjce o Ani I Kasi. Miało to duże korzyści,gdyż bezpośrednia bliskość dzieci i uczestniczenie w interakcji zbudowało między nimi więź, poczuły odpowiedzialność za zadanie grupowe.

(moje) INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE Wybór problemu wskazał na istniejącą potrzebę przejścia z problemu ogólnego do rozwiązania problemów szczegółowych. Anonimowość przy określaniu swoich trudnych sytuacji sprawiła, że dzieci nie wstydziły się o tym napisać,zbudowała klimat zaufania i poczucia bezpieczeństwa w grupie. Wszystkie dzieci wskazały osobę dorosłą oraz instytucje jako źródło wsparcia i pomocy w trudnej sytuacji. Poczuły,że każdy z nich doświadcza podobnych emocji i uczuć.

AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Imię nazwisko:Anna Dolata Kontakt Gdańsk, dn: r.

POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: