PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Owoce – projekt badawczy w grupie 4.
Advertisements

Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
Projekt badawczy w gr. 3 - latków luty 2013
WITAMY W BOLEWICACH.
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Zacznijmy od początku…
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Przedszkole Sióstr Boromeuszek w Kępnie
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Przedszkole Gminne im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Wielkopolskim
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Sprawozdanie z warsztatów Zboża zjadamy energię z nich mamy Dnia 7 Listopada w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy V edycję akcji Piramida.
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY” sprawozdanie z realizacji
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY PRZEDSZKOLE NR 4 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ.
Klub dla dzieci Rudołowice
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
sprawdzenie wiedzy ludzi na temat wykorzystywania deszczówki zgłębianie wiedzy na temat deszczówki.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Rower – projekt badawczy w grupie 3.. Oglądamy rowery.
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
Zespół Szkół w Bakałarzewie
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
AKADEMIA AQUAFRESH W PRZEDSZKOLU MAŁYCH ODKRYWCÓW W SKIERNIEWICACH
PROJEKT JABŁKO grupa II Muchomorki
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Skrzaty” SP W KOLONI „Skrzaty -II kl. z Koloni wiedzę o odżywianiu zdobyły i długo będą żyły.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
Projekt edukacyjny „Układ słoneczny” grupa III „średniaki”
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
MATEMATYKA WOKÓŁ NAS - projekt edukacyjny Kamila Sojda - Czuban
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
PROJEKT BADAWCZY „JABŁKO”
METODA PROJEKTU BADAWCZEGO
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 40 w Lublinie.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
PROJEKT BADAWCZY „DRZEWO”
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
Parfumé & Frais I LO im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Warsztaty mydlarskie, etnograficzne i pantomimy
RECYKLING – czyli co możemy zrobić z odpadami
„JAK TO W NASZYM PRZEDSZKOLU PRZYGODA Z FROEBLEM SIĘ ZACZĘŁA…”
W KUCHNI r..
5-latki, grupa- „Słoneczka”
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
Kreatywny uczeń – innowacyjna szkoła - zapraszamy!
Zapis prezentacji:

PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r. „MYDŁO”

WPROWADZENIE I PERWSZY ETAP PROJEKTU Dzieci podczas zabawy tropiącej wyszukiwały mydła i układały je do swoich grup, przeliczały je . Dzieci odruchowo wąchały każde mydło. Stwierdziły, że pachną różnie , jedne ładnie inne brzydko. To nasunęło pomysł by zrealizować projekt badawczy o mydle. Nauczycielka zadawała dzieciom pytania „Czy chciałyby dowiedzieć się dlaczego mydła mają różny zapach?” Poinformowała dzieci, że można dowiedzieć się różnych ciekawostek o mydle realizując projekt badawczy. Ponieważ dzieci nie realizowały jeszcze projektu wyjaśniła, że samodzielnie będą robić eksperymenty by dokładanie poznać mydło. Dzieci zgodziły się bez zastanowienia.

POSZUKIWANIE SKARBÓW

KTÓRA GRUPA WYGRAŁA?

ZABAWY WOKÓŁ TEMATU WĄCHANIE

PRZELICZANIE

SEGREGOWANIE Według rodzajów mydeł Ze względu na kształty i kolory

Co my tu mamy? Mydło w kształcie kwiatków.

SIATKA PYTAŃ

Dzieci chętnie przynosiły różne mydła do przedszkola i w ten sposób powstał kącik mydlany. Dzieci oglądały , segregowały i wąchały mydła. Wszystkie rozpakowały.

KĄCIK MYDLANYCH CIEKAWOSTEK

„MYDŁO” – szkice ołówkiem „MYDŁO” – szkice ołówkiem. Zadaniem dzieci było odwzorowanie kształtu mydła. To nie takie proste. Udało się.

II FAZA SZUKANIE ODPOWIEDZI NA PYTANIA Dzieci podczas doświadczeń , w praktyce szukały odpowiedzi na pytania zawarte w siatce.

Dlaczego mydło się pieni? Czy woda się pieni?

Nie, bo jest twarda. Może utrzymać szpilki na swojej powierzchni A co robi mydło? Mydło rozluźnia wodę i szpilka opada na dno.

Twarda woda tworzy okrągłe krople , gdy dotkniemy kroplę mydłem rozluźni się i rozpłaszczy

Sprawdzamy naszą wiedzę w literaturze

A oto dowód. Kropla bez mydła pozostała okrągła.

Gry woda jest luźna może się rozciągać i tworzą się bańki.

Uczymy się puszczać bańki mydlane

Trzeba dmuchać powoli. Im wolniej tym więsza bańka.

Zabawy rytmiczne Klaśniemy gdy bańka pęknie Moje – twoje, przekładanie mydła w rytm muzyki

Odpoczywamy słuchając relaksującej muzyki i oglądamy bańki.

Praca plastyczna z wykorzystaniem kolorowych baniek Praca plastyczna z wykorzystaniem kolorowych baniek. Będzie wspaniałe tło do pracy plastycznej

„Mydło wszystko umyje” – uczymy się piosenki

Nie jest śliskie. Dlaczego? Potrzebna jest woda. Dlaczego mydło wypada z wanny? Bo jest śliskie. Sprawdzamy to organizując mydlane wyścigi Nie jest śliskie. Dlaczego? Potrzebna jest woda.

Dlaczego mydło wypada w wannie. Bo jest śliskie Dlaczego mydło wypada w wannie? Bo jest śliskie. Sprawdzamy to organizując mydlane wyścigi Po suchej powierzchni Po mokrej powierzchni

Na mokrej powierzchni mydło ma większy poślizg

Emocje sięgały zenitu

„ZAKUPY W DROGERII” – zajęcia matematyczne W naszym sklepie jest 5 mydeł niebieskich i 5 żółtych Trzeba je ułożyć równo na półce.

Przelicz i dodaj. Trzeba bardzo uważać

Zgubiliśmy mydło . Co to będzie? Będzie mniej. Dobrze.

Wiesz , która to cyfra? Ile jest mydełek?

MYDŁO SŁUŻY DO MYCIA.

Do czego służy mydło? Czy tylko do mycia? Ciekawe! Co to jest? ( mąka, cukier, proszek, wiórki kokosowe ,śnieg) A jak pachnie?

Czy wiecie jak powstają? (pokruszone, zmydlone) To jest mydło. A dokładnie płatki mydlane FAJNA ZABAWA

Fajna zabawa

Będzie jeszcze lepsza.

Jak myślicie co będziemy robić? WIELKIE PRANIE Najpierw rozpuścimy płatki mydlane

A TERAZ PIERZEMY

UDASŁO SIĘ – CZYSTE. Mydło służy też do prania

DOBRA ROBOTA!!!

Mydlane przebiśniegi- zajęcia plastyczne

Zabawa taneczna z wykorzystaniem szarf do muzyki klasycznej Bańki w tańcu Zabawa taneczna z wykorzystaniem szarf do muzyki klasycznej

Kolorowe bańki – karty pracy

PRACA PLASTYCZNA ZESPOŁOWA Tworzenie swojej postaci w ruchu z figur geometrycznych Malowanie tła za pomocą wałków

Doklejanie włosów, oczu i elementów twarzy

„Pani jak się skacze?” Naklejanie baniek z płyt CD

Malowanie kwiatów za pomocą widelca

I GOTOWE

WYCIECZKA DO DROGERII

Pytania do eksperta Podziękowanie za miłe przyjęcie dla pani ekspedientki

Słodki poczęstunek – nie zapominamy o „magicznych” słowach

NASZE MYDEŁKA

Produkujemy mydło Czym ozdobimy nasze mydełko? Każdy decyduje sam.

Obserwujemy rozpuszczoną glicerynę Dodajemy różne barwniki i zapachy

Ja też chcę czerwoną!! Wlewamy do foremek kolorową i pachnącą glicerynę

Pokaż swoje mydełko? Wyciągamy z foremek

Gra planszowa podsumowanie wiadomości

Dwie drużyny

Nie wystarczy dotrzeć do mety . Za dobrze udzielona odpowiedź drużyna dostaje dukat. Warto się starać.

Sprawnie liczymy. Pod planszą są ukryte pytania.

Niektórzy się denerwują.

Pytania i zadania wymagały wysiłku umysłowego, ale również sprawności fizycznej.

Dotarliśmy do skarbu. Co jest w tym pudełku?

Przeliczamy zdobyte dukaty. Brawo jest remis.

Nasz skarb To mydełka w kształcie ciastek ( czekoladowo- waniliowe) - pycha

Zrobimy prezenty dla przedszkolaków i personelu Zrobimy prezenty dla przedszkolaków i personelu. Zabieramy się za pakowanie. Wszyscy pomagają

Robimy wycieczkę po przedszkolu

Odwiedzamy żłobek

I przedszkolaków

Co wiemy o mydle? Oj dużo!!! – odpowiadamy na pytania z siatki .

Dziękujemy za uwagę – grupa „krasnale”