Rodzaje inteligencji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Znaki informacyjne.
Teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
(na podstawie badań ankietowych)
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Systemy operacyjne Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
„Słucham i mówię” 4.Otoczenie.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Pytania konkursowe.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
INTELIGENCJE WIELORAKIE wg koncepcji H. Gardnera
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Wskazówki konkursowe.
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wskazówki konkursowe.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
1.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Wszyscy jesteśmy zdolni!
WYMARZONY ZAWÓD.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Zapis prezentacji:

Rodzaje inteligencji

Zaznacz każde stwierdzenie, z którym się zgadzasz.

1.Lubisz rozwiązywać krzyżówki i jolki

2.Lubisz kończyć rozmowę konkluzją i wnioskami

3.Masz dobrą koordynację ruchów

4.Wakacje najchętniej spędzasz na łonie natury

5.W radio wolisz muzykę niż fakty

6.Jesteś bardzo dobrym obserwatorem, wszystko zauważasz

7.Ludzie mają do ciebie zaufanie, a nawet chętnie Ci się zwierzają

8.Dużo czasu poświęcasz na refleksję i przemyślenia

9.Chętnie bierzesz udział w dyskusjach

10.Wolisz matematykę niż historię

11.Nie potrafisz długo usiedzieć na jednym miejscu

12.W domu masz dużo kwiatów

13.Chętnie chodzisz na koncerty

14.Potrafisz budować z klocków i robić zamki z piasku

15.Jesteś tolerancyjny wobec niedoskonałości ludzi

16.Interesuje Cię filozofia, uważasz, że każdy powinien ją poznać

17.W „Scrablach” jesteś bardzo dobry

18.Potrafisz odczytywać wykresy

19.Wolisz spacerować lub pracować w ogrodzie niż rozwiązywać krzyżówki

20.Nie wyobrażasz sobie domu bez zwierząt

21.Dobrze Ci się pracuje przy muzyce

22.Obrazki ułatwiają Ci zrozumienie i zapamiętanie

23.Trafnie rozpoznajesz odczucia rozmówcy

24.Wzbudzasz szacunek, a nawet respekt u ludzi

25.Bez trudu uczysz się języków

26.Wolisz literaturę faktu od poezji

27. Wakacje starasz się spędzać w sposób czynny, uprawiając sporo ruchu

28.Potrafisz długo utrzymać świeże kwiaty w wazonie

29.Potrafisz wystukać takt dowolnego utworu

30.W szkole dobrze sobie radziłeś z geometrią

31.Chętnie pracujesz w zespole

32.Potrafisz panować nad swoimi emocjami

33.Lubisz się uczyć powtarzając na głos fragmenty tekstu

34.Zagadki logiczne nie sprawiają Ci trudności

35.Dobrze tańczysz

36.Lubisz słuchać śpiewu ptaków, to Cię uspokaja

37.Gdy przyjmujesz gości zawsze włączasz „tło muzyczne”

38.Lubisz przestawiać meble w mieszkaniu

39.Masz skłonności przywódcze, ludzie Cię słuchają

40.Często wolisz słuchać niż mówić

41.Rozmowy z ciekawymi ludźmi sprawiają Ci prawdziwą przyjemność

42.Przed podjęciem decyzji analizujesz problem

43.Lubisz prace ręczne, masz do tego talent

44.Uprawianie ogrodu uważasz za znakomity relaks

45.Śpiewasz lub nucisz w łazience

46.Robiąc notatki rysujesz, podkreślasz, obwodzisz niektóre słowa

47.Chętnie wspierasz organizacje charytatywne

48.Jesteś bardzo odpowiedzialny

49.Płacisz wysokie rachunki telefoniczne za swoje rozmowy

50.Rozumiesz instrukcję obsługi różnych urządzeń

51.Chodzisz szybkim krokiem

52.Lubisz oglądać filmy przyrodnicze

53.Umiesz grać na jakimś instrumencie

54.Masz dobrą orientację w terenie

55.Potrafisz szybko nawiązać dobry kontakt z ludźmi

56.Długo przeżywasz i analizujesz każde niepowodzenie

57.Wystąpienia publiczne nie sprawiają Ci kłopotów

58.Uważasz, że większość zagadek świata da się racjonalnie wyjaśnić

59.Cenisz ludzi wysportowanych

60.Jesteś gotowy włączyć się w ruch na rzecz ochrony zwierząt

61.Starasz się dobrać słuchaną muzykę do nastroju

62.Dobrze czytasz mapy

63.Łatwo porozumiewasz się z dziećmi

64.Lubisz samotne spacery

Za każdą wybraną odpowiedź policz sobie 1 punkt.

1. Możesz uznać za wyraźnie dominujące te rodzaje inteligencji, w których otrzymałaś nie mniej niż 6 punktów. 2. Za niewielkie uznaj te rodzaje inteligencji, w których otrzymałeś nie więcej niż 3 punkty. Policz sumę punktów uzyskanych w całym teście.

Policz sumę punktów Językowa: 1, 9, 17, 25, 33, 41, 49, 57 Logiczna: 2, 10, 18, 26, 34, 42, 50, 58 Ruchowa: 3, 11, 19, 27, 35, 43, 51, 59 Przyrodnicza:4, 12, 20, 28, 36, 44, 52, 60 Muzyczna: 5, 13, 21, 29, 37, 45, 53, 61 Wizualna: 6, 14, 22, 30, 38, 46, 54, 62 Interpersonalna: 7,15, 23, 31, 39, 47, 55, 63 Intrapersonalna:8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64

44 – 64: gratulacje masz bardzo wysoki poziom inteligencji 23- 43: ocena dobra, albo masz wykształcone trzy-cztery rodzaje inteligencji, a pozostałe nie, względnie masz wszechstronną, ogólnie dobrą inteligencję Do 22 punktów: czas zacząć trening umysłu- zagadki logiczne,rebusy,ćwiczenia wyobraźni,uprawianie gimnastyki.Efektywność umysłu można znakomicie poprawić

Teoria inteligencji wielorakich Howard Gardner

Inteligencja słowna Bogate słownictwo Poprawność językowa Ładnie się wypowiada Ma łatwość pisania Aktorzy,prezenterzy,nauczyciele, prawnicy, literaci Lewa półkula – ośrodek Broca

Inteligencja logiczno-matematyczna Szybko rozwiązuje problemy Tworzy hipotezy, sprawdza je Trudniej przychodzi im werbalnie przedstawiać swoje hipotezy Szybko liczą A.Einstein Lewa półkula, blisko ucha

Inteligencja muzyczna Nie „fałszuje”. Z łatwością odtwarza melodię i rytm utworu muzycznego Lubi wykonywać różne czynności przy muzyce, np. uczyć się Łatwo uczy się języków obcych i czyta bez trudności Mozart, Chopin prawa półkula

Inteligencja przestrzenna -plastyczna Świetnie orientuje się w terenie, zawsze odnajduje miejsce, w którym był poprzednio Łatwiej rozumie wykresy, tabele, rysunki niż tekst Dobrze rysuje Malarze, fotograficy,konstruktorzy,architekci prawa półkula

Inteligencja przyrodnicza Kochają przyrodę, lubią rośliny w domu Mają zainteresowania przyrodnicze i dobrze uczą się przedmiotów przyrodniczych Dostrzegają związki człowieka z przyrodą Chętnie relaksują się w wycieczkach przyrodniczych K.Darwin, ekolodzy, ogrodnicy, weterynarze prawa półkula

Inteligencja kinestetyczna Z łatwością wykonuje ćwiczenia fizyczne Ma „złote ręce” Lubi tańczyć, uprawiać sport Niekiedy – nadpobudliwość ruchowa A.Małysz, rzeźbiarz, krawiec,chirurg, aktor, masażysta obie półkule: lewa steruje prawą stroną ciała i odwrotnie

Inteligencja interpersonalna, społeczna Są empatyczni Łatwo zdobywają autorytet przywódczy Potrafią i chętnie współdziałają Umiejętnie rozwiązują konflikty Wielcy przywódcy religijni i polityczni, nauczyciele, terapeuci, sprzedawcy obie półkule

Inteligencja intrapersonalana Mają obiektywną i dużą wiedzę o sobie samym Są asertywni, mają wysoką samoocenę, mają szacunek do samego siebie Radzą sobie z porażkami Czują się odpowiedzialni za wykonywane działania Czołowe płaty mózgu