Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ Paweł Rzechonek Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego
Advertisements

Programowanie obiektowe
Grażyna Mirkowska PJWSTK 15 listopad 2000
Reprezentacja danych w komputerze
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Podstawy programowania
Wstęp do interpretacji algorytmów
#include #include main () { cout
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Algorytmy Marek Pudełko
Programowanie obiektowe W2
ALGORYTMY Opracowała: ELŻBIETA SARKOWICZ
ALGORYTMY.
Metody przedstawiania algorytmów.
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Algorytmy.
Podstawy informatyki (4)
Podstawy programowania w języku C i C++
Podstawy informatyki 2013/2014
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Podstawy Programowania
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
BUDOWANIE SCHEMATU BLOKOWEGO REALIZUJĄCEGO PROSTY ALGORYTM
Programowanie strukturalne i obiektowe
ALGORYTMY.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Elżbieta Fiedziukiewicz
Programowanie obiektowe 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Temat 7: Instrukcje warunkowe
ZAPIS BLOKOWY ALGORYTMÓW
Algorytmika.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
C++.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
opracowała: Anna Mikuć
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Algorytmy – wprowadzenie
Wstęp do interpretacji algorytmów
Wstęp do programowania Wykład 4
Temat: Schematy blokowe - ćwiczenia
Wstęp do programowania wykład 3 Typy wyliczeniowe, tablice.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Programowanie I Rekurencja.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
W jaki sposób uczyć programowania (w szkole) Najważniejsze aspekty w metodyce nauczania programowania, czyli w jaki sposób uczyć programowania (w szkole)
Patryk Jasik pok. 415 GB Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB
Sposoby zapisu algorytmu
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Zapis prezentacji:

Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta C++ konsola

Algorytmika czyli podstawa Algorytmem nazywamy skończony ciąg znaków przekształcający zbiór danych na zbiór danych wyjściowych. Algorytmy można zapisywać za pomocą: -Listy kroków -Schematu blokowego -Języka programowanie

Schematy blokowe-porównywanie liczb. Blok graniczny: początek algorytmu. Blok Wejścia: użytkownik wprowadza wartości zmiennych. START Wpisz: a, b Blok decyzyjny: Określa wybór jednej z dwóch dróg. TAK NIE a>b Blok Wyjścia: Wyświetlanie danych. Wypisz: „a jest większe od b” Wypisz: „b jest większe od a” Blok graniczny: koniec algorytmu. KONIEC KONIEC

1HelloWorld.cpp Załączanie bibliotek #include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main() { cout<< ” HELLO WORLD”; system(”PAUSE”); return 0; } Informacja że program korzysta z przestrzeni nazw std Deklaracja głównej funkcji Instrukcja wypisująca na ekranie tekst Funkcja zatrzymująca program Instrukcja zwracająca zero

2Porownywanie.cpp START Wpisz: a, b #include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int a,b; int main() { cin>>a>>b; if (a>b) cout<<” A jest większe”; } else cout<<” B jest większe”; system(”PAUSE”); return 0; TAK NIE a>b Wypisz: „a jest większe od b” Wypisz: „b jest większe od a” KONIEC KONIEC

3Kalkulator.cpp

Pętle cz.1 START Dzialanie != 5 TAK NIE KONIEC KALKULATOR KONIEC

Pętle cz.2 Pętla While: Pętla for: while (warunek) { instrukcje; } Pętla for: for(int i=0;i<10;i++) { instrukcje; }

Biblioteki Załączanie: #include<biblioteka> Podstawowe: cmath – funkcje matematyczne np. trygonometria, pierwiastki iostream – obsługa strumieni(tz. Cin i cout). cstdlib – zawiera funkcje ogólne.

Typy zmiennych l.p. C++ deklaracja Zakres 1. char Jeden znak 2. int -32 768 ... 32767 3. long int -2 147 483 648 ... 2 147 483 6487 5. float -3,4e38 ... 3,4e38 6. double -1,7e308 ... 1,7e308 7. bool true/false

l.p. Schemat blokowy c++ działanie 1. Cin>> Przypisuje zmiennej wartość wprowadzoną przez użytkownika 2. Cout<< Wypisuje dane 3. If ( ){ Instrukcje; } Określa wybór jednej z dwóch dróg. 4. { x=5; Blok operacyjny ustawiający wartość zmiennej x na 5 5. - for(int i=0; i<10;i++){ instrukcje Pętla powtarzająca 10 razy 6. While( ){ Instrukcje } Pętla powtarzająca dopóki jest spełniony warunek 7. Do{ While( ) Pętla powtarzająca dopóki jest spełniony warunek, ale zostanie wykonana co najmniej raz Wpisz: Wypisz: TAK NIE X:=5

Operatory przypisania l.p. C++ Opis działania 1. = Np. x=5; Przypisanie wartości zmiennej 2. ++ Np. x++; Zwiększenie wartości zmiennej o 1 3. -- Np. x--; Zmniejszenie wartości zmiennej o 1 4. += Np. x+= 5; Zwiększenie wartości zmiennej o jakąś wartość 5. -= Np. x-= 5; Zmniejszenie wartości zmiennej o jakąś wartość 6. Typ nazwa; Np. int x; Deklaracja zmiennej

Operatory relacji Operatory logiczne l.p. C++ Opis działania 1. == równy 2. > większy 3. >= Większy lub równy 4. < mniejszy 6. <= Mniejszy równy 7. != nierówny l.p. C++ Opis działania 1. && i 2. || lub 3. ! negacja