Prezentacja wyników finansowych za V kwartał 2008/2009 sierpień 2009 – październik grudnia 2009 Stabilne fundamenty mocną stroną ACTION
Prezentacja dotyczy V kwartału roku sprawozdawczego 2008/2009. Okres objęty raportem to sierpień – październik Bieżący rok sprawozdawczy trwał będzie 17 miesięcy. Od stycznia 2010 nastąpi zrównanie roku sprawozdawczego z rokiem kalendarzowym. W prezentacji, dla potrzeb analizy biznesowej, porównywane są wyniki okresu sierpień - październik 2009 z wynikami analogicznego okresu roku W raporcie giełdowym, zgodnie z zaleceniem KNF, porównywane są wyniki okresu sierpień – październik 2009 z wynikami analogicznego okresu poprzedniego roku sprawozdawczego, tj. sierpień – październik W V kwartale 2008/2009 skonsolidowany zysk netto Grupy ACTION wyniósł 8,4 mln zł. W tych samych miesiącach poprzedniego roku Spółka wygenerowała stratę netto w wysokości 18,4 mln zł. W bieżącym kwartale zysk operacyjny Grupy wyniósł 11,7 mln zł. W tych samych miesiącach poprzedniego roku Grupa wygenerowała stratę operacyjną w wysokości 18,1 mln zł. V KWARTAŁ 2008/2009 W GRUPIE Okres od 1 sierpnia 2009 do 31 października
3 WYNIKI FINANSOWE W IV KWARTALE Porównanie okresu VIII – X 2009 do okresu od VIII – X 2008 Przychody ze sprzedaży (tys. zł) Przychody ze sprzedaży wyniosły tys. zł i były niższe o 19% w stosunku do analogicznych miesięcy roku poprzedniego. Zysk netto w stosunku do analogicznych miesięcy roku poprzedniego wzrósł o 145%. Zysk netto (tys. zł)
4 SZCZEGÓŁOWE DANE FINANSOWE Okres od 1 sierpnia 2009 do 31 października 2009 [w tys. zł] I kwartał 2008/2009 (sie –paź 2008) V kwartał 2008/2009 (sie –paź 2009) Zmiana I kwartał 2007/2008 (sie –paź 2007) V kwartał 2008/2009 (sie – paź 2009) Zmiana Przychody ze sprzedaży % % Zysk brutto ze sprzedaży % % Marża brutto na sprzedaży 10,3%9,0%-1,3 p.p.7,2%9,0% 1,8 p.p. Koszty sprzedaży i marketingu % % W relacji do przychodów 5,2%5,9%0,7% p.p.4,8%5,9%1,1% p.p. Koszty ogólnego zarządu % % W relacji do przychodów 1,1%0,8%-0,3 p.p.2,1%0,8% -1,3 p.p. Pozostałe przychody i zyski % % Pozostałe koszty i straty % % Wynik na działalności operacyjnej % % Koszty finansowe netto % % Wynik netto % % Rentowność wyniku netto -3,0%1,7%4,7 p.p.1,0%1,7%0,7 p.p.
CHARAKTERYSTYKA DYSTRYBUCJI Częściowe uruchomienie nowej linii wysyłkowej zwiększającej w znaczącym stopniu moce wysyłkowe magazynu Rozszerzenie liczby produktów w ofercie ACTION do pozycji Wzrost ilości klientów sieciowych rok do roku o ponad 500% (głównie dzięki zwiększeniu aktywności w małych sieciach RTV/AGD oraz sieciach sklepów oświetleniowych i biuroserwisowych) przy wzroście obrotów o 24% Wzrost liczby klientów zagranicznych rok do roku o 28% przy wzroście obrotów o ponad 18% do kwoty 30,4 mln Wzrost obrotów na produktach ACTIVEJET o 17% w stosunku do porównywalnego kwartału ubiegłego roku 5 CHARAKTERYTYKA DYSTRYBUCJI Okres od 1 sierpnia 2009 do 31 października 2009
DELIKATESY INTERNETOWE A.pl Ponad 100% wzrost zamówień kwartał do kwartału Ponad 100% wzrost liczby klientów w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku Rozszerzenie oferty o nowe grupy tematyczne: - dieta - kosze prezentowe - gotowe posiłki 6 E- COMMERCE Okres od 1 sierpnia 2009 do 31 października 2009 PROJEKT gram.pl Rozpoczęcie dystrybucji towarów z magazynu ACTION Migracja serwisu Gram.pl z 16 serwerów hostowanych w USA na 4 serwery Actina w infrastrukturze klastrowej Rozpoczęcie dystrybucji gier konsolowych we współpracy bezpośredniej z Microsoft Polska i Sony Computer Entertainment Polska
SIEĆ SALONÓW KOMPUTEROWYCH SFERIS Powiększenie sieci partnerów franczyzowych o 16 nowych punktów handlowych oraz prowadzenie rozmów z kolejnymi Uzyskanie prestiżowego wyróżnienia Srebrny Laur Klienta 2009 Wzrost odwiedzin strony dzięki przeprowadzonej kampanii on-linewww.sferis.pl Na koniec października Spółka posiadała 41 wysp z materiałami eksploatacyjnymi - rozpoczęto działania mające na celu zwiększenie tej ilości o kolejne 40 lokalizacji w I i II kwartale 2010 r. Podjęcie działań przygotowawczych mających na celu: - wprowadzenie nowego standardu wyspy (kiosku) zawierającego poza materiałami eksploatacyjnymi także inne składowe oferty - wdrożenie nowego sklepu internetowego oraz uruchomienie systemu odbioru towarów zamawianych on-line 7 SFERIS Okres od 1 sierpnia 2009 do 31 października 2009
ACTION UKRAINA : Epidemia grypy wstrzymująca ruch klientów w sklepach Dalsza redukcja kosztów działalności Negocjacje dotyczące przejścia na model opłat czynszowych od obrotu Dopasowanie powierzchni sprzedażowej do poziomu popytu w poszczególnych lokalizacjach 8 ACTION UKRAINA Okres od 1 sierpnia 2009 do 31 października 2009
9 CELE NA NAJBLIŻSZE KWARTAŁY GRUPA ACTION S.A. – cele na najbliższe kwartały Rozwój własnych marek i poszerzenie rynku zbytu o innych klientów zagranicznych Osiągnięcie dodatnich wyników przez wszystkie spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej w przyszłym roku Zwiększenie synergii poprzez wspólne akcje spółek w ramach Grupy Wykorzystanie potencjału dynamicznie rozwijającego się rynku e – commerce poprzez: -rozszerzenie oferty produktowej pod potrzeby sklepów internetowych -wykorzystanie nowej linii wysyłkowej pod potrzeby tych sklepów -uruchomienie odbiorów osobistych w salonach Sferis dla innych sklepów e-commerce
10 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Kontakt dla przedstawicieli mediów i rynku kapitałowego Anna Bielińska – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Dominika Lenkowska – agencja Martis Consulting