wraz z obsługa Osiedla S. Staszica i Żbikowa Projekt lini dowozowej do stacji PKP Pruszków pod zarządem ZTM Warszawa wraz z obsługa Osiedla S. Staszica i Żbikowa Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Trasa lini (schemat)
Trasa lini OS. STASZICA – Plantowa - Powstańców – Staszica – Sienkiewicza – Kościuszki – Prusa – Poznańska – POW (powrót: Łączniczek AK) – 3-go Maja – Żbikowska - ŻBIKÓW
Cele powstania lini zapewnienie szybkiego i dobrego połączenia Os. Staszica i Żbikowem ze stacją PKP w Pruszkowie utworzenie dogodnego punktu przesiadkowego autobus-kolej utworzenie połączeń wewnątrzmiejskich możliwość utworzenia połączeń miedzygminnych i powiatowych
Dlaczego ZTM Warszawa? dominująca grupa użytkowników stacji PKP Pruszków dojeżdża do Warszawy pociągami SKM lini S2 w pociągach SKM obowiązuje taryfa ZTM Warszawa linią dowozową zarządzaną przez ZTM będzie można podróżować na tym samym bilecie, a jej rozkład będzie skorelowany z linią S2
Proponowane przystanki, ich lokalizacja, stan techniczny i niezbędne prace do wykonania w celu ich uruchomienia
OS. STASZICA (kraniec) obecnie funkcjonuje przystanek krańcowy ZTM wykonanie przystanku przelotowego (zatoka z peronem zgodnym z wymaganiami ZTM – 20 x 2 m) na DW 719 w kierunku Warszawy w przypadku przedłużenia lini na zachód – należy podjąć współpracę z MZDW
PLANTOWA obecnie funkcjonuje przystanek ZTM brak prac do wykonania
PUŁASKIEGO zespół przystankowy spełnia wymagania ZTM brak prac do wykonania
STASZICA wykonanie przystanków w formie półperonów (20 x 2 m) wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17 wykonanie skutecznego odwodnienia od strony wjazdu do d. CBKO – obecnie po odpadach tworzy się tam kałuża należy podjąć współpracę ze Starostwem Powiatowym
STALOWA (projektowany) wykonanie peronu (20 x 2 m) w zatoce od strony terenów kolejowych wykonanie półperonu lub zatoki (20 x 2 m) od strony d. fabryki obrabiarek wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17 należy podjąć współpracę ze Starostwem Powiatowym
PKP PRUSZKÓW zespół przystankowy spełnia wymagania ZTM istnieje możliwość utworzenia przystanku krańcowego – należy wykonać stałą organizacji ruchu dla pętli przy stacji – dodanie znaków D-15 i P-17 należy podjąć współpracę ze Starostwem Powiatowym
OWOCOWA (projektowany) istnieje od strony Parku im. T. Kościuszki zatoka od strony ul. Owocowej należy wykonać półperon (20 x 2 m) należy wykonać stałą organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17 należy podjąć współpracę ze Starostwem Powiatowym
KOŚCIUSZKI (projektowany) wykonanie zatoki przystankowe miedzy al. Wojska Polskiego a ul. Drzymały wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17 należy podjąć współpracę ze Starostwem Powiatowym
ZURT (PRUSA) zespół przystankowy spełnia wymagania mankamentem jest słup energetyczny stojący w zatoce – postuluje się współpracę z zakładem energetycznym w celu jego przesunięcia
PARK POTULICKIEGO (projektowany) wykonanie przystanku w formie półperonu (20 x 2 m) wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17 należy podjąć współpracę ze Starostwem Powiatowym
POW wykonanie półperonu (20 x 2 m) należy podjąć współpracę ze Starostwem Powiatowym
ŁĄCZNICZEK AK wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17
PAŃSKA wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17
MOSTOWA wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17
GRANITOWA wykonanie półperonów (20 x 2 m) wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17
KOŚCIÓŁ ŻBIKÓW wykonanie półperonów (20 x 2 m ) wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17 należy podjąć współpracę ze Starostwem Powiatowym
RONDO ŻBIKÓW wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17 należy podjąć współpracę z MZDW
DUCHNICKA wykonanie remontów półperonów (20 x 2 m ) wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 i P-17 należy podjąć współpracę z MZDW
ŻBIKÓW (kraniec) wykonanie półperonu (20 x 2m) wykonanie stałej organizacji ruchu – dodanie znaków D-15 wykonanie remontu nawierzchni pętli należy podjąć współpracę z MZDW
Na trasie lini postuluje się o ustalenie jako przystanki stałe zespołów (poza krańcowymi): PLANTOWA PUŁASKIEGO PKP PRUSZKÓW ZURT (PRUSA) ŁĄCZNICZEK AK POW PAŃSKA Pozostałe zespoły przystankowe ustała się jako warunkowe – „na żądanie”
Możliwości przedłużenia lini w celu zwiększenia zakresu funkcji
1) Do Ożarowa Mazowieckiego przez Duchnice, stację PKP Ożarów Maz. z przystankiem krańcowym na parkingu Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego do 1995 roku trasa lini ZTM 714
2) do Helenówka przez obrzeża gminy Michałowice do pętli przy fabryce kosmetyków w Helenówku do 1995 roku trasa lini ZTM 714
3) do Nowej Wsi przez Nową Wieś, przystanek WKD Nowa Wieś Warszawska z krańcem przy zespole szkół (zawrotka na rondzie na drodze powiatowej Pruszków-Nadarzyn) dowóz do przystanku WKD
4) Do Nadarzyna trasą wariantu nr 3, drogą powiatową Pruszków-Nadarzyn, przez Strzeniowkę z przystankiem krańcowym na Pl. Poniatowskiego w Nadarzynie
Parking P+R Niezależnie od projektu lini dowozowej uważamy, iż należy podjąć współpracę z ZTM Warszawa w celu stworzenia przy stacji PKP w Pruszkowie parkingu P+R "Parkuj i Jedź". Już dziś wielu mieszkańców zostawia samochody pod stacją i przesiada się w pociąg. Uważamy, iż najdogodniejszą lokalizacją jest teren miedzy torami kolejowymi a ul. Sienkiewicza. Obszar ten jest obecnie nie używany przez PKP. Władze Pruszkowa i ZTM powinny przeprowadzić rozmowy z właścicielem w celu przejęcia tego gruntu pod budowę parkingu P+R. Najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest budowa jednopoziomowego placu z parkingiem dla rowerów. Należy również wzdłuż torów wytyczyć zadaszone dojście z parkingu na teren stacji.
Parking P+R lokalizacja lokalizacja parkingu P+R przystanek stacja PKP
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ www.siskom.waw.pl