Jak korzystać z literatury popularnonaukowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JAK CZYTAĆ ?.
Advertisements

Opracowanie: Aneta Kunecka-Kramarz Bibliotekarz
Wyszukiwanie informacji
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
JAK KORZYSTAĆ Z ENCYKLOPEDII I SŁOWNIKÓW?
PODSTAWOWE ŹRÓDŁA INFORMACJI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
Źródła informacji z zakresu nauk przyrodniczych
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
RODZAJE WYDAWNICTW INFORMACYJNYCH
WARSZTAT INFORMACYJNY BIBLIOTEKI
PRZYPISY BIBLIOGRAFICZNE
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Definicja książki.
Źródła informacji w Bibliotece szkolnej
OPIS BIBLIOGRAFICZNY mgr Halina Gierut mgr inż. Małgorzata Sorys.
Jak jest zbudowana książka?
POZNAJEMY KATALOGI.
DZIAŁALNOŚĆ BIBLIOTEKI SZKOLNEJ GIMNAZJUM NR 10 IM. JANA PAWŁA II
Zbiory biblioteczne W bibliotekach gromadzone są różnorodne zbiory, między innymi: książki, filmy na kasetach VHS oraz DVD, różne programy multimedialne,
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Jak zbudowana jest książka popularnonaukowa?
Jak efektywnie korzystać z serwisu? Miniporadnik
WYDAWNICTWA ZWARTE I CIĄGŁE
BUDOWA KSIĄŻKI - prezentacja dla II-III szkoły podstawowej
Katalogi biblioteczne informacją o zbiorach
Katalogi biblioteczne informacją o zbiorach
Biblioteka szkolna wspomaga Twoją naukę
Biblioteka to nie tylko lektury
WYDAWNICTWA ZWARTE I CIĄGŁE
Wypożyczalnia Kto czyta, nie błądzi.
TURNIEJ WIEDZY O KSIĄŻCE dla klas II – III.
TIK w szkole podstawowej
KATALOGI BIBLIOTECZNE
Lekcja biblioteczna w klasie III
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
Droga poszukiwań informacji na dany temat oprac. M. Tofil Napisanie referatu, przygotowanie maturalnej prezentacji, wymaga zgromadzenia odpowiedniej ilości.
Opracowała: Edyta Guznowska – nauczyciel-bibliotekarz
STRUKTURA KSIĄŻKI.
Książka popularnonaukowa i beletrystyczna
Książka popularnonaukowa i beletrystyczna
Książka jako źródło informacji.
Encyklopedie i słowniki jako źródła informacji
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
RODZAJE WYDAWNICTW INFORMACYJNYCH
STRUKTURA KSIĄŻKI.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Encyklopedie i słowniki jako podstawowe źródło informacji Oprac
OPIS BIBLIOGRAFICZNY PN-ISO 690
Katarzyna Metelska-Szaniawska
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Prezentacje multimedialne
Wyszukiwanie informacji na dany temat w oparciu o warsztat informacyjny Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Warszawie (materiały pomocnicze do.
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
Opis bibliograficzny zespół danych o dokumencie zawierający cechy niezbędne do jego identyfikacji.
Opis bibliograficzny Jak tworzyć bibliografię Oprac. Maria Kozieł i Małgorzata Tofil.
Bibliografia. Uporządkowany spis książek i artykułów, który wydawany jest osobno lub dołączany do prac naukowych i popularnonaukowych. Bibliografia ma.
Biblioteka Zespołu Szkół nr 2 w Mławie opracowała Renata Jurczyńska.
Przypisy. Przypisy to materiały uzupełniające tekst główny, ułatwiają zrozumienie poszczególnych fragmentów. Rodzaje przypisów: P. rzeczowe – objaśniają.
BIBLIOGRAFIA ZAŁĄCZNIKOWA
Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Warsztat informacyjny Biblioteki Szkolnej Zespołu Szkół w Gogołowej
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Struktura książki i czasopisma
BUDOWA KSIĄŻKI - prezentacja dla II-III szkoły podstawowej
Zapis prezentacji:

Jak korzystać z literatury popularnonaukowej Lekcja z edukacji czytelniczej i medialnej w klasie V Opracowała Sabina Szczerbuk

Skąd czerpiemy informacje? z Internetu, z programów telewizyjnych, z audycji radiowych, z czasopism, z programów multimedialnych, od nauczycieli w szkole,

z książek takich, jak: encyklopedie, słowniki, podręczniki szkolne, książki popularnonaukowe.

Książka beletrystyczna (literatura piękna): dostarcza rozrywki, jest książką do „poduszki”, postacie i zdarzenia nie muszą być autentyczne.

Książka popularnonaukowa (literatura niebeletrystyczna): służy do pogłębiania wiedzy, zawiera informacje z różnych dziedzin życia, przedstawiane osoby, fakty, zdarzenia, zjawiska istnieją w rzeczywistości.

Książka popularnonaukowa Literatura: popularna - powszechna, zrozumiała, przystępna, nietrudna, szeroko stosowana; naukowa - przedstawiane fakty i zdarzenia są potwierdzone poprzez doświadczenia i badania.

Budowa książki popularnonaukowej: tytulatura – nazwisko autora i współpracowników, tytuł, podtytuł, miejsce i rok wydania wprowadzenie – wstęp, przedmowa lub słowo od autora.

część główna – tekst główny, często podzielony na rozdziały. pozatekstowe źródła informacji – ilustracje, zdjęcia wykresy, tabele, mapy itp.

aparat naukowy – spis treści, indeksy rzeczowe i osobowe, bibliografia, przypisy, aneksy, słowniki terminów.

Wyjaśnienia ważniejszych terminów

Wstęp napisany przez autora lub przez znawcę przedmiotu omawianego w książce, tekst wprowadzający czytelnika, nieraz w sposób krytyczny w treści książki

Przedmowa tekst podający okoliczności powstania książki i zakres zadań

Paginacja numeracja stron

Przypisy objaśnienia autora lub wydawcy do fragmentów tekstu wymagających dodatkowych informacji

Posłowie krótki tekst umieszczony na końcu książki, napisany przez autora, redaktora lub wydawcę, wyjaśniający nie poruszone w książce, a związane z jej treścią zagadnienia

Aneks dodatek, wyjaśnienie uzupełniające treść książki

Bibliografia uporządkowany spis książek, artykułów lub innych dokumentów dotyczących tematu poruszanego w książce

Indeks alfabetyczny lub chronologiczny spis tematów, dat, nazw miejscowości itp. użytych w tekście książki, inaczej SKOROWIDZ

Sprawdź się! W grupie wykonaj polecenia nauczyciela i wypełnij kartę pracy. Wykorzystaj tę prezentację. Powodzenia!