JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

uczyć się języka angielskiego
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Ortografia na 5 ! Co robić, aby ortografia nie sprawiała problemu?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
FOOTPRINTS 3 dla klasy III
Jak pomagać dziecku w nauce?
Pogoda w j. niemieckim Zajęcia przeprowadzone w dniu r. w klasie III a
Praktyczne porady jak samodzielnie uczyć się języka obcego.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Opracowała: Bożena Bełkot
Ocenianie Kształtujące
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
„Ortograffiti w mojej szkole”
PRZEWODNIK DLA HOST FAMILIES. Co można zyskać goszcząc u siebie praktykanta? Poznanie innej kultury; Mnóstwo ciekawostek na temat danego kraju; Przełamanie.
DOBRY START.
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
CO TO JEST DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH ? Począwszy od roku 2001, 26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków, dzień mający przypominać o korzyściach.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
System edukacji w Polsce
PROBLEMY SZKOLNE DZIECI Z ZABURZENIAMI MOWY.  Zaburzenia mowy przyciągają uwagę otoczenia. Dlatego dziecko, które ma problemy z wymową jest bardzo szybko.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Małgorzata Sałacińska
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Informator dla rodziców
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Paragraf 1.5 Sporządzamy wykresy.
Lekcja powtórzeniowa (bez paragrafu)
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Recepty na dobre czytanie
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Ocenianie Kształtujące
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin Gimnazjalny 2017.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
O języku… Zajęcia w klasach I-III prowadzone są w większości w języku angielskim. Dzieciaczki początkowo mogą być nieco przerażone. Jakkolwiek, proszę.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zapis prezentacji:

JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU

RODZICIELSKIE WSPARCIE Dzieci muszą czuć, że robią postępy. Potrzebują ciągłej zachęty, a także pochwał, gdy zrobią coś dobrze, ponieważ każdy sukces motywuje. Wspólnie ucząc się języka rodzice nie tylko sprawiają, że angielski i ćwiczenia językowe stają się częścią życia rodzinnego, ale mogą także wpływać na to, jak ich dzieci będą podchodzić do nauki języków i do innych kultur w ogóle.

Rodzice motywują do: systematycznego odrabiania prac domowych słuchania piosenek w języku obcym oglądania filmów w oryginale z napisami korzystania ze stron internetowych do nauki języków obcych utrwalania i głośnego wypowiadania powtarzanego materiału nauki języka obcego jako przydatnego w dorosłym życiu

MINI PORADNIK ♦ Prowadzenie odrębnego zeszytu (np. wielkości dzienniczka), gdzie uczeń wpisuje wszystkie informacje dotyczące sprawdzianów, zadań domowych i wskazania co należy przynieść na kolejną lekcję. ♦ Na biurku/stole ucznia powinien być porządek i jak najmniej przedmiotów, które mogłyby go rozproszyć. ♦ Uczniowie dyslektyczni czytając tekst powinni śledzić go linijką, zakładką do książki, wskaźnikiem, itp. ♦ Wypisywanie na kartkach wyrazów i przyczepianie ich w widocznym miejscu w celu nauczenia lub utrwalenia.

ĆWICZENIE WYMOWY Odtwarzanie listy słówek do kolejnej lekcji w podręczniku (lista słówek znajduje się na końcu podręcznika lub po każdym powtórzeniu wiadomości z danego rozdziału). ♦ Słuchamy i czytamy jednocześnie. Pauzujemy, aby powtórzyć wyraz. ♦ Czytamy angielskie wyrazy pojedynczo, odtwarzając po kolei nagrane wyrazy, żeby sprawdzić poprawność wymowy. ♦ Zakrywamy kolumnę z wyrazami w języku angielskim i wypowiadamy na głos angielskie odpowiedniki polskich wyrazów odtwarzając po kolei nagrane słówka, żeby sprawdzić poprawność wymowy. ♦ Zachęcamy do zapisywania w czasie lekcji wymowy przy nowo poznanych wyrazach.

PISOWNIA ♦ W zeszycie od języka obcego, lub w specjalnie założonym zeszycie piszemy po kilka razy te wyrazy, których pisownia sprawia nam trudności. Korzystamy ze wzoru zapisu z książki. ♦ Uczenie się długich wyrazów: * Na kartce papieru rysujemy trzy kolumny, zaginamy ostatnią kolumnę. * Wymawiamy wyraz i zapisujemy go w pierwszej kolumnie, ponownie bardzo wolno wymawiając. Korzystamy ze wzoru zapisu z książki. * Powtarzamy proces w drugiej kolumnie. * W ten sam sposób zapisujemy w dwóch kolumnach maksymalnie trzy wyrazy pod rząd. * Odwracamy kartkę i zapisujemy trzy wyrazy w trzeciej kolumnie. * Odginamy kolumnę i sprawdzamy poprawność zapisu z zapisem z dwóch pierwszych kolumn.

♦ Własne mini dyktanda * Wypowiadamy wyraz po angielsku, nagrywając go za pomocą dyktafonu, telefonu komórkowego lub rejestratora dźwięków (np. „empty”). * Dodajemy do tego inne wyrazy, aby powstały zwroty lub zdania – „empty the bin”, „I empty the bin twice a week”. * Odtwarzamy nagrane wyrazy i zwroty i zapisujemy je na kartce. * Sprawdzamy poprawność z książką.

NAUKA SŁOWNICTWA ♦ „Fiszki” * Kartkę (najlepiej kolorową) z bloku technicznego dzielimy na prostokąty wielkości 5 x 8 cm. * Wycinamy prostokąty. * Na jednej stronie piszemy wyraz lub zwrot w języku obcym, na drugiej stronie jego odpowiednik w języku polskim, albo rysujemy obrazek ilustrujący taki wyraz lub zwrot. * Przygotowane karteczki umieszczamy w pudełku/kartoniku z napisem „DO NAUKI”. W wolnym czasie sięgamy po karteczkę. Jeśli widzimy słowo w języku obcym, mówimy jego odpowiednik w języku polskim (sprawdzamy na odwrocie poprawność), jeśli weźmiemy kartkę tak, że widzimy polskie słowo lub obrazek, wypowiadamy jego odpowiednik w języku obcym. * Jeśli opanowaliśmy dany wyraz/zwrot, przekładamy karteczkę do pudełka/kartonika z napisem „UMIEM”. * Karteczki z opanowanym słownictwem z danego działu/rozdziału można włożyć do koperty, podpisać, np. „Rozdział 2”, albo „Człowiek” i zachować do ewentualnych powtórek.

doll lalka

♦ Piłeczka Wypowiadając na głos wyraz, którego mamy się nauczyć rzucamy miekką piłeczką do osoby pomagającej w nauce lub odbijamy ją o ścianę. ♦ Skakanka Ucząc się sekwencji (np. liter alfabetu, miesięcy, dni tygodnia, liczebników) wypowiadamy kolejny element sekwencji przeskakując przez skakankę. ♦ Gry ♦ Rymowanki

PROPONOWANE STRONY INTERNETOWE PRZYDATNE DO SAMODZIELNEJ NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO http://www.learnenglish.britishcouncil.org/ http://www.bbc.co.uk/polish/specials/137_gramm_zone/ http://www.anglomaniacy.pl/ http://www.bbc.co.uk/cbeebies/ http://www.bbcactiveenglish.com PORADNIK PRZYGOTOWANY PRZEZ BRITISH COUNCIL DLA RODZICÓW http://www.britishcouncil.org/pl/poland-learn-english-family.htm

GOOD LUCK – POWODZENIA ! Dziękujemy za uwagę