Algorytmy – zapis struktur programowania Marek Pudełko
Instrukcja IF if (warunek) {instrukcje_tak} else {instrukcje_nie} Nie Czy warunek jest spełniony Instrukcje realizowane gdy warunek nie jest spełniony Tak Instrukcje realizowane gdy warunek jest spełniony if (warunek) {instrukcje_tak} else {instrukcje_nie}
Instrukcja IF if (x>1) {x=x-1;} else {x=x+1;} Nie x>1 Tak x=x+1
Instrukcje dla poszczególnych wartości Instrukcja SWITCH 1 2 3 … n domyślnie switch (wyrażenie) {case wartość1:instrukcje; [break;] case wartość2:instrukcje; default:instrukcje; } Instrukcje dla poszczególnych wartości
Instrukcja SWITCH jako zbiór IFów if (x=1) {instrukcje1;} else if (x=2) {instrukcje2;} else if (x=3) {instrukcje3;} x=1 x=2 x=3
Pętla FOR, WHILE x=0 licznik=1 Tak licznik>10 Nie Write (x) licznik=licznik+1 x=x+1
Pętla REPEAT x=0 licznik=1 licznik=licznik+1 x=x+1 x>10 Tak Nie Write (x)