Wielki wyścig reż. André F. Nebe Irlandia/Niemcy 2009

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O co chodzi?. Ile osób zaprosiłeś do serwisów społecznościowych? Ja zachęciłem promując ich markę, do rejestracji mininium kilkadziesiąt a może kilkaset...
Advertisements

C.R.A.Z.Y reż. Jean-Marc Vallée Kanada 2006
Latawce reżyseria: Beata Dzianowicz Polska 2007
Rytm to jest to! reżyseria: Thomas Grube, Enrique Sanchez Lansch.
Max Minski i ja reż. A. Justice Niemcy 2007.
Zabawki minionej epoki
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
HOBBY lubię – interesuję się.
Michał Brożek. Ćwiczenie 1 Nazywam się Michał Brożek. Urodziłem się 8 sierpnia 1989 roku w Krakowie. Mieszkam w Zastowie. Małej miejscowości koło Krakowa.
Podkręć jak Beckham reż. Gurinder Chadha Wielka Brytania 2002.
Billy Elliot reż. Stephen Daldry Francja/Wielka Brytania 2000.
Ja też! reżyseria: Antonio Naharro Hiszpania 2010
Krokodyle z przedmieścia
Spotkanie reż. Thomas McCarthy USA Spotkanie reż. Thomas McCarthy USA 2007.
Klasa KLASA reż. Laurent Cantent Francja jak powstała Klasa? a fabularność a ktorzy nieprofesjonalni a utobiografizm i mprowizacja p aradokument.
Hotel Rwanda reż. Terry George USA, Wielka Brytania 2004.
Tsotsi reż. Gavin Hood RPA, Wielka Brytania, 2005.
Księżniczka słońca reż. Philippe Leclerc Belgia/Francja/Węgry 2007
Combat Girls reż. David Wnendt Niemcy swój/obcy/inny marseilleexpos.com.
Między słowami reż. Sofia Coppola USA Między słowami reż. Sofia Coppola USA 2003.
Przeznaczone do burdelu
Beata Tokarz-Kamińska
Możesz uczyć się wszędzie, ale u nas najlepiej Ci będzie ale u nas najlepiej Ci będzie.
Zrozumieć kobietę.
C.R.A.Z.Y. reż. J.M. Vallee Kanada 2005
Podkręć jak Beckham reż. G. Chadha W. Brytania 2002.
Billy Elliot Reż. S. Daldry Francja, W. Brytania 2001.
Drzwi Otwarte w PG Sala gimnastyczna zaczyna się powoli zapełniać gośćmi.
Szacunek do kobiet. Dlaczego trzeba go zachować?
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Wszystko co najważniejsze o rzeczowniku.
Prawdy życiowe dla.
Jaka jestem.
Zespół Szkół Ogólnokształcących
Uwaga! Nie przeznaczone dla obrażalskich facetów
Grek Zorba reż. M. Kakogiannis Grecja, USA, W. Brytania 1964
Rodzina.
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
Grupa 1011 b Nr indeksu  Nazywam się Rafał i moje życie rozpocząłem w roku Mam jednego brata Łukasza, mój tata to Mirosław, a mama nazywa.
Latająca klasa reż. Tomy Wigand Niemcy konkurencja – co to jest? KONKURENCJA: (z francuskiego: concurrence) – współzawodnictwo między poszczególnymi.
Czym zajmuję się w swoim wolnym czasie.
Berlin Calling reż. H. Stohr Niemcy Twórczość / kreatywność twórczość to proces prowadzący do nowego wytworu, który jest akceptowany jako użyteczny.
Witamy! w Gimnazjum Gminnym im. Janusza Korczaka w Sosnówce. Zapraszamy na prezentację, życzymy miłego odbioru :-)
Kto jest przyjacielem lasu?
Jak wygląda statystyczny uczeń naszego gimnazjum?
Obywatel Kane reż. Orson Welles USA przepustka do sławy słuchowisko Wojna światów wg powieści H.G. Wellsa 30 października 1938 The Mercury Theatre.
Powiększenie reż. Michelangelo Antonioni Wielka Brytania 1966.
Pan od muzyki reż. Ch. Barratier Francja, Szwajcaria 2004.
Kochankowie z Księżyca reż. Wes Anderson USA 2012.
LOGO DEBATA KLASOWA. GRUPA I Wiadomości zdobywamy w mig, gdy uczymy się z TIK. Pytanie pomocnicze: W jaki sposób można wykorzystać komputery i komórki.
OSTROŻNIE -nieznajomy Zasady bezpieczeństwa
Życzymy miłego oglądania ^^.
Mean Creek reż. Jacob Aron Estes USA Agresja Trzech chłopaków zamyka w szkolnej toalecie kolegę z klasy. Dziewczyny zamieściły na fb zdjęcie koleżanki,
Dzieci z Bullerbyn reż. Lasse Hallström Szwecja 1986
Magiczne święta Kacpra i Emmy reż. A. L. Naess Norwegia 2014.
SZCZYRK m./13 woj. max. ilość pkt. do zdobycia 2214, m./13 woj. max. ilość pkt. do zdobycia 2435,07 Ilość śląskich.
Sport zawsze dobry dla zdrowia ! Możliwości sportowe na Mierzei Wiślanej.
Czas wolny dawniej a dziś.
Ulubione książki z dzieciństwa naszych dziadków. Promowanie czytelnictwa Uczniowie klasy IV i V, biorący udział w projekcie „Szkoła z klasą”, zdecydowali.
O mnie Moje Hobby Moje marzenia Moja ulubiona książka Moja ulubiona gra Polecane strony internetowe Galeria zdjęć.
ANALIZA ANKIET NA TEMAT WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W KRZESZOWICACH.
Ich historie.
Wiosenny festiwal sprzątania
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
Ile to kosztuje? Cz. I.
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Ile to kosztuje? Cz. II.
Sport czyli moje hobby.
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
Odbicie lustrzane, oś symetrii figury.
Zapis prezentacji:

Wielki wyścig reż. André F. Nebe Irlandia/Niemcy 2009 Jedenastoletnia dziewczynka z biednej rodziny marzy o tym, by wygrać wielki wyścig własnoręcznie zrobionych pojazdów. W trakcie przygotowań ma jednak wypadek. Ojciec zabrania jej dalszych ćwiczeń, chociaż wie, że samochody i wyścigi to jej pasja. Jego zdaniem wyścigi nie są odpowiednim zajęciem dla dziewczynki.

lalka czy samochód? Na początek można zrobić dzieciakom mały test. sklep.megadyskont.pl Na początek można zrobić dzieciakom mały test. Najpierw niech podniosą rękę wszyscy chłopcy, następnie można zadać im pytania: Jaki kolor lubią dziewczyny? Jakie jest wasze pierwsze skojarzenie z włosami waszych rówieśniczek. Czym bawiły się wasze rówieśniczki, kiedy były małe. Kolej na odpowiedzi różnych dziewcząt. Dlaczego myślimy, że wszystkie dziewczyny lubią kolor różowy? Dlaczego myślimy, że wszystkie dziewczyny mają długie włosy (choć z pewności na sali będą i z krótkimi)? Dlaczego wszyscy myślimy, że małe dziewczynki bawią się tylko lalkami? Te prędkie odpowiedzi są wynikiem stereotypowego myślenia. babylonia.pl 2

stereotyp Co to jest stereotyp? Stereotyp to opinia, która odnosi się do jakiegoś człowieka lub grupy ludzi, a także instytucji. Opinia ta jest skrótowa, często bezmyślna, uproszczona, zabarwiona wartościująco. Oparta na niepełnej lub fałszywej wiedzy o świecie. Opinia ta jest jednak utrwalona przez tradycję i żeby ją zmienić, często potrzeba bardzo dużo czasu i energii na uświadamianiu ludziom, że są w błędzie. Stereotyp odznacza się często tak zwaną generalizacją, czyli mówieniem o poszczególnej osobie czegoś, co często jest charakterystyczne dla całej grupy ludzi. Skąd się zatem biorą stereotypy? Z bezmyślności, braku zastanowienia się nad niektórymi problemami, z lęku przed kimś, z chęci ubliżenia komuś. Często przejmujemy też myślenie innych (bo większość tak mówi!). Nierzadko media, prasa, telewizja promują pewien wizerunek, który przyjmujemy bezmyślnie za własny i powtarzamy czyjeś opinie. Jak widać zatem szerzenie stereotypów i posługiwanie się nimi to negatywne zjawisko. imgru.com 3

stereotyp Jakie znamy stereotypy? Jakie znamy stereotypu? Piłka nożna to sport dla facetów. Dziewczyny myślą tylko o modzie. Tata zajmuje się pracą w garażu, a mama gotuje i sprząta. Osoby noszące okulary to nudni „okularnicy”. Babcie i dziadkowie nie potrafią korzystać z internetu. Anglicy są powolni, a Skandynawowie – zimni i wyniośli. Kobiety brunetki są mądre, blondwłose są głupiutkie, a rudowłose – fałszywe. Mężczyźni chodzący na siłownię są bezmyślni i ograniczeni. Jakie znamy stereotypu? Kilka z nich znajdziemy na slajdzie. Oczywiście, można mnożyć te fałszywe opinie, gdyż jest ich całe mnóstwo. Warto jednak zauważyć, że istnieje kilka grup stereotypów. A są to m.in.: Stereotypy związane z płcią (dziewczynki są słabe i lubią różowy kolor, chłopcy są silni, lubią skakać po drzewach i grać w piłkę nożną). Z rolami społecznymi („tata” jest stanowczy, „mama” uległa i pracowita). Z różnymi grupami, których członkowie mają ze sobą coś wspólnego, np. „okularnicy”, osoby słuchające metalu lub reggae, ubierający się na czarno lub kolorowo itp. Stereotypy związane z wyglądem: brunetki, blondynki, mięśniaki, macho, chudzielce i inne tego typu stereotypowe grupy. Związane z narodowością: Polacy są złodziejami, Rosjanie piją dużo alkoholu, Włosi są kłótliwi i głośni, Amerykanie ograniczeni umysłowo, żydzi uwielbiają handlować. Związane z wiekiem: dorośli lubią tylko pracować, osoby starsze są gderliwe, a dzieci – bezmyślne. Związane z rasą: Indianie to długowłosi dzicy myśliwi, osoby czarnoskóre są gorsze od nas, a Azjaci jedzą tylko ryż. Stereotypy zawodów: artyści są lekkomyślni, budowniczy stawiają krzywe ściany, a urzędnicy są leniami. imgru.com 4

różni, ale równi Co znaczy, że każdy z nas jest inny? Znaczy to przede wszystkim, że wszyscy czymś się od siebie różnimy, że tak jak linie papilarne na koniuszkach naszych palców są wyjątkowe i niepowtarzalne, tak i każdy człowiek na świecie jest egzemplarzem pojedynczym, niezwykłym, jednorazowym, nadzwyczajnym. Te różnice należy pielęgnować, a nie niwelować, by sztucznie stawać się takim, jak inni. Czym możemy się od siebie różnić? Płcią, zawodem, rasą, wiekiem, wyglądem, zainteresowaniami, umiejętnościami, talentem, preferencjami (muzyka, film, książka) itd. To właśnie na tych różnicach ludzie budują najwięcej stereotypów. Co znaczy powiedzenie: różni, ale równi. Właśnie to, że choć różnimy się i jesteśmy niepowtarzalni, to każdy z nas ma równe prawa, ale też obowiązki wobec siebie i innych ludzi. To czyni nas podobnymi to siebie. fundacja-kobiet.pl 5

równi w pasjach Co nas jeszcze, pośród naszej różnorodności, łączy i upodabnia do innych, to pragnienie pasji i chęć jej rozwijania. Każdy z nas ma jakieś umiejętności, talenty i upodobania (może to być jazda konno, gra w piłkę nożną lub siatkówkę, czytanie, malowanie, pisanie, gra na instrumencie, śledzenie mody, rozwiązywanie krzyżówek, pływanie, gry planszowe, chodzenie do teatru, układanie puzzli, sklejanie modeli i mnóstwo innych). Co znaczy rozwijać pasje? Nic innego, jak poświęcanie czasu swojemu zainteresowaniu, ćwiczenie się w nim, praca nad sobą i polepszaniem swoich wyników. A co znaczy rozwijać swoje pasje bez względu na wszystko? To znaczy, że poświęcamy się swojemu hobby, upodobaniom bez względu na to, ile mamy pieniędzy i co myślą o tym inni. Bardzo ważne jest odrzucenie stereotypów i lęk przed innymi ludźmi, pozostanie sobą i bycie wiernym/wierną temu, co się uważa za istotne dla siebie samego/samej. Bohaterka dzisiejszego filmu, jedenastoletnia dziewczynka z biednego domu, pragnie wziąć udział w wyścigu własnoręcznie wykonanych pojazdów. Mimo tego, że wyścig jest bardzo niebezpieczny, a samo prowadzenie samochodów – zarezerwowane stereotypowo dla chłopców, dziewczynka ma zamiar wziąć udział w rajdzie i zrobić wszystko, żeby wygrać, czyli spełnić siebie. hobby.i-ja.pl 6

zapraszamy na film znajdź nas na facebooku! www.nhef.pl Zapraszamy na film pt. „Wielki wyścig”. 7