Krajowe Centrum ds. AIDS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zapobieganie wertykalnej transmisji HIV, 2006”
Advertisements

Projekt „Zapobieganie zakażeniom HCV”
materiał specjalny Kwartalnika Edukacja Biologiczna i Środowiskowa
„Wróć bez HIV” Kampania realizowana w latach jest skierowana do osób podróżujących w kraju i za granicę, ma na celu przekonanie jej odbiorców,
program profilaktyki uzależnień
Nadużywanie alkoholu Przemysław Kowalik.
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
EPIDEMIOLOGIA: HIV/AIDS na świecie i w Polsce
EPIDEMIOLOGIA ZAKAŻEŃ HIV/AIDS
Profilaktyka wobec osób starszych
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Fundusz Przeciwalkoholowy
CO MUSISZ WIEDZIEĆ O HIV I AIDS
HIV i AIDS.
PRZEMOC W RODZINIE…… to sytuacja ,w której ktoś wykorzystuje to, że ma przewagę nad Tobą - jest silniejszy, starszy i ważniejszy a Ty czujesz.
EPIDEMIOLOGIA HIV/AIDS na świecie i w Polsce
HIV/AIDS W Polsce i na świecie*
HIV NIE WYBIERA TY MOŻESZ!
1.
NIE DAJ SZANSY AIDS ADRIANNA WOJCIECHOWSKA GIMNAZJUM NR 4
HIV & AIDS.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Co wiedzieć należy o: wirusie HIV i chorobie AIDS?
HIV/AIDS.
AIDS nie zna granic….
AIDS Chcesz mieć to pod kontrolą, Możesz mieć to pod kontrolą,
„Zrób test na HIV ”.
EPIDEMIOLOGIA: HIV/AIDS na świecie i w Polsce
Życie bez ryzyka.
Projekt Zapobieganie zakażeniom HCV PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI.
Co musisz wiedzieć o HIV I AIDS ? mgr Dorota Sawicka
ABCzapobieganiaHIV/AIDS Wałbrzych, grudzień 2005 r.
Z ESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 W Z GIERZU TO SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
AIDS i HIV.
Ludzki wirus zespołu nabytego braku odporności HIV
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
RAK SZYJKI MACICY.
AIDS jako choroba i problem społeczny
Bezpieczni w sieci Zuzanna Cieślak i Weronika Andrzejewska Z klasy V a
Obchody Międzynarodowego Dnia Walki z AIDS
AIDS.
Menu Co to jest HIV i AIDS Podstawowe drogi zakażenia HIV
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Właściwości testów diagnostycznych
KAMPANIA SPOŁECZNA KIBICUJ ZDROWIU. W związku z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012, Główny Inspektorat Sanitarny w partnerstwie.
w praktyce pedagogicznej
Epidemiologia 2  każdego roku, na całym świecie, ulega zakażeniu HIV ok. 5 mln. osób, a ok. 3 mln. umiera na AIDS.  ok. 40 mln. osób na świecie żyje.
PRAWDA O HIV/AIDS Przekaż ją dalej!!!.
Ogólnopolska multimedialna Kampania „Wróć bez HIV” 2008/2009 Elżbieta Michalak -WSSE Olsztyn Opracowano na podstawie materiałów z KC ds. AIDS.
Żyję bez Ryzyka.
„Co robię, aby nie zachorować na AIDS?”
HIV/AIDS mgr Małgorzata Kłys-Rachwalska Zachodniopomorski Zespół ds. realizacji Krajowego Programu Zapobiegania Zakażeniom HIV i Zwalczania AIDS.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Kampania społeczna 2011 „Wiedza Ratuje Życie” kampania społeczna „Wiedza ratuje życie” ma na celu promowanie testowania w kierunku HIV. Odbiorcami kampanii.
narkomania w Polsce problem AIDS
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
Zaufanie i szczerość - jeżeli kogoś prawdziwie kochasz - pamiętaj o badaniach jeżeli wcześniej miałeś przygodne kontakty seksualne.
Sytuacja epidemiologiczna Polski na tle Europy i świata implikacje dla profilaktyki Katowice, wrzesień 2004 Anna Marzec-Bogusławska.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
HIV/AIDS definicje AIDS - zespół nabytego niedoboru (rzadziej upośledzenia) odporności. HIV - ludzki wirus upośledzenia odporności Zakażenie charakteryzuje.
Aleksander Kuliński klasa II A
Zespół Szkół w Puszczykowie
akcja- STOP dopalaczom
Ogólnopolska Konferencja Naukowa
HIV H – Human (ludzki) I - Immunodeficenc (upośledzenie odporności) V - Virus (wirus)
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
Zapis prezentacji:

Krajowe Centrum ds. AIDS Ogólnopolska multimedialna kampania społeczna w zakresie profilaktyki HIV/AIDS 2006 rok Krajowe Centrum ds. AIDS

Dlaczego mówimy o HIV i AIDS w aspekcie społecznym?

Uwarunkowania społeczne Zmiana zachowań i obyczajów zarówno osób dorosłych jak i młodzieży Łatwy dostęp do środków psychoaktywnych uzależniających w tym alkoholu Próby zażywania alkoholu i narkotyków Zbyt mało systemowych działań profilaktycznych w zakresie HIV/AIDS Wzrost incydencji zakażeń przenoszonych drogą płciową Zakażenie wirusem HIV – życie w nieświadomości

Uwarunkowania społeczne cd. Przemoc w rodzinie Presja rówieśnicza, aby podjąć życie seksualne Chęć podejmowania ryzyka Potrzeba uczucia i miłości Zaprzeczenie istnienia ryzyka

NIETOLERANCJA SPOŁECZEŃSTWA Utrudnia osobom zakażonym przestrzeganie zasad właściwego postępowania Powoduje wyobcowanie osób zakażonych Może wyzwalać agresję Zwiększa koszty społeczne związane z epidemią

WŁAŚCIWE POSTAWY SPOŁECZEŃSTWA Ułatwiają adaptację i integrację zakażonych ze społeczeństwem Ułatwiają zakażonym racjonalne zachowania Zmniejszają koszt leczenia

Miłość, Wierność, Zaufanie Rodzina razem przeciw AIDS 2006 Problem: Wzrastająca liczba zakażeń HIV/AIDS Nadal brak świadomości, że problem HIV/AIDS dotyczy wszystkich – a nie jedynie pewnych populacji, takich jak np.: homoseksualistów, narkomanów i prostytutek. Obniżanie się wieku inicjacji seksualnej a opóźnianie wieku zawarcia małżeństwa Brak silnych więzi rodzinnych (mniej czasu dla dzieci, więcej rozwodów) Moda na wartości rodzinne ALE

Dlaczego HIV/AIDS nie był tematem dla rodziny 1 2 Wiązał się z seksem, a seks to tabu Nas ten temat nie dotyczy problem Jak wykreować dojrzałe postawy w rodzinie w kontekście HIV/AIDS. Kiedy interweniować, by nie było zbyt późno, by problem nie powstał

Cele reklamowe Kreowanie modelu idealnej rodziny gdzie hołduje się wartościom rodzinnym takim jak wierność, miłość, szacunek, otwartość, co pomaga zmniejszyć ryzyko zakażenia Wpajanie dzieciom wartości rodzinnych w kontekście profilaktyki HIV/AIDS Naturalny stosunek do wczesnej edukacji HIV/AIDS, która zaczyna się w rodzinie Wzrost poziomu wiedzy o HIV/AIDS (najpierw rodzice powinni się edukować, by przekazać dzieciom jak najlepszą wiedzę)

Krótka powtórka z wiadomości

Drogi przenoszenia HIV Kontakty seksualne z zakażonym partnerem wirus może wtargnąć przez błony śluzowe pochwy, przedsionka pochwy, prącia, odbytu, jamy ustnej Szczególnie narażone są osoby stosujące środki psychoaktywne, ograniczające możliwość kontrolowania własnych zachowań

Drogi przenoszenia HIV Krwiopochodna (zakażona krew i preparaty krwiopochodne): osoby uzależnione od dożylnych środków odurzających korzystający z niesterylnych igieł i strzykawek oraz wspólnego narkotyku pracownicy służby zdrowia nie przestrzegający podstawowych zasad (np. nie używający rękawiczek) transfuzja krwi W przypadku transfuzji zakażenie mało prawdopodobne ze względu na: powszechne testy dawców, okres karencji dla preparatów krwiopochodnych, termiczne opracowywanie preparatów krwiopochodnych

Drogi przenoszenia HIV Zakażenie wertykalne z matki na dziecko w okresie ciąży w czasie porodu w czasie karmienia piersią

Drogi przenoszenia HIV Nie zakazimy się poprzez: ślinę łzy pot mocz stolec chyba, że zawierają widoczną gołym okiem domieszkę krwi.

Drogi przenoszenia HIV Zakażenie NIE PRZENOSI SIĘ poprzez: używanie wspólnych: naczyń i sztućców ręczników i pościeli korzystanie z: basenów kąpielowych telefonów urządzeń sanitarnych ukąszenia owadów (komarów, kleszczy)

Każde ryzykowne zachowanie może prowadzić do zakażenia wirusem HIV

Jeżeli: pomyśl o wykonaniu testu w kierunku HIV W swoim życiu chociaż raz zmieniłeś partnera seksualnego Twój partner przed związaniem się z Tobą miał kontakty seksualne z innymi osobami Jeżeli jesteś w ciąży lub ją planujesz pomyśl o wykonaniu testu w kierunku HIV

Zaleca się również proponowanie wykonania testów w kierunku HIV następującym osobom: chorym z chorobami przenoszonymi drogą płciową osobom o ryzykownych zachowaniach: kobietom i mężczyznom, którzy uprawiali seks bez zabezpieczenia z osobami o nieznanym statusie serologicznym Osobom o orientacji homoseksualnej Osobom stosującym dożylnie środki odurzające

Diagnostyka zakażenia HIV Testy stosowane w diagnostyce zakażeń HIV: ELISA / EIA Testy serologiczne nie są wiarygodne w okresie „okienka serologicznego” Western – Blot – test potwierdzenia

Czy rozmawiałeś ze swoim dzieckiem o zagrożeniach, które mogą go dotyczyć w wieku dorastania? Jeżeli nie, warto to zrobić, zanim będzie za późno!

DAJ SOBIE SZANSĘ NA ŻYCIE BEZ AIDS!!! Często największym, nierealnym marzeniem zakażonych jest cofnięcie czasu do tej jednej, jedynej chwili, kiedy mogli zachować się inaczej, PODJĄĆ INNĄ DECYZJĘ: -POWIEDZIEĆ NIE, gdy ktoś im proponował narkotyk, -POWIEDZIEĆ NIE na rozpoczęcie współżycia lub seks bez zabezpieczenia, -POWIEDZIEĆ NIE w każdej sytuacji, kiedy wiedzieli, że ryzykują, a alkohol był ich „zgubnym doradcą”. DAJ SOBIE SZANSĘ NA ŻYCIE BEZ AIDS!!!

Myślisz, że Ciebie i Twojego dziecka to nie dotyczy? Każdego dnia 2 osoby w Polsce, dowiadują się, że są zakażone wirusem HIV Kiedyś oni też myśleli, że to ich nie spotka. Od Ciebie zależy, czy ochronisz siebie i swoich bliskich przed zakażeniem. Jeżeli nie znajdziesz czasu, aby porozmawiać ze swoja córką lub synem i nie uświadomisz im zagrożeń Zbyt wcześnie mogą rozpocząć inicjację seksualną, lub sięgnąć po narkotyki........... a przez takie ryzykowne zachowania narażają się na zakażenie wirusem HIV.

Gdzie szukać pomocy i informacji na temat HIV/AIDS Całodobowy Telefon Zaufania AIDS (022) 692-82-26 Zielona Linia AIDS (022) 621-33-67 pon, śr 13:00–18:00, wt, czw, pt 10:00–16:00 Poradnia Internetowa HIV i AIDS www.aids.gov.pl Ośrodek Informacji o HIV i AIDS ul. Samsonowska 1, 02-829 Warszawa pon–pt 14:00–16:00 tel. (0 22) 331-77-66, e-mail: info@aids.gov.pl

KRAJOWE CENTRUM DS. AIDS Adres: ul. Samsonowska 1 02-829 Warszawa tel. (022) 331-77-77 fax (022) 331-77-76 e-mail: aids@aids.gov.pl strona internetowa: www.aids.gov.pl

Kampania mediowa Termin przeprowadzenia kampanii 26 wrzesień – 1 grudzień 2006 roku

Kampania mediowa W kampanii zostaną wykorzystane następujące media: Telewizja Kina Outdoor Prasa Radio Internet

Kampania mediowa

Elementy obowiązkowe w komunikacji Logo Krajowego Centrum ds. AIDS, Głównego Inspektora Sanitarnego i innych partnerów Logo „Nie daj szansy AIDS” z tytułem kampanii www.aids.gov.pl Całodobowy ogólnopolski telefon zaufania AIDS: (022) 692-82-26

Partnerzy kampanii

Partnerzy kampanii

Nośniki kampanii Billboardy - 350 tablic formatu 12m2 (Warszawa – 100, Wrocław - 70, Kraków - 60, Poznań - 60, Gdańsk – 60) Kino – 350 sal kinowych w całej Polsce Pakiet (ulotek) składający się z ulotki skierowanej do rodziców oraz ulotki skierowanej do dzieci – 277 300 szt. Plakat (B1) – 11 385 szt. Długopis zakończony kokardką – 6 760 szt. Kalendarz – 4 500 szt. Pakiet dla dziennikarzy – 500 szt.

KREACJA TV spot, 30”

„Slajdy” - wprowadzenie Film oparty o podstawowe założenie w kampanii, iż nasi odbiorcy powinni zacząć postrzegać rodzinę jako symbol podstawowych - najważniejszych wartości. Wartości te, wyrażane kolejno poprzez szereg sytuacji czytanych z życia każdego z nas: wierność, zaufanie, miłość, wsparcie, bezpieczeństwo. Całość zamyka klamra - puenta filmu zamykająca się w podstawowej wartości czyli RODZINA. Wszystko to przedstawiamy w postaci slajdów, kolejno prezentowanych zdjęć z życia rodzin. Momentami czytane jako smutne, refleksyjne - momentami po prostu przedstawiające sytuacje zabawne i wesołe.

OBRAZ DŹWIĘK Film oparty o serię zdjęć, na których prezentujemy podstawowe wartości rodzinne. To pokaz slajdów, montowanych w efektowny sposób, zakończony trafną i pouczającą puentą... W tle słyszymy optymistyczną i pogodną melodię, która w sposób naturalny ilustruje przekazywane emocje filmu...

OBRAZ DŹWIĘK Po kilku kolejnych zdjęciach pojawia się delikatny napis: „miłość“

OBRAZ DŹWIĘK Następne zdjęcia kolejno ilustrują pozytywne atuty życia w rodzinie...

OBRAZ DŹWIĘK Na ekranie kolejny napis: „bliskość“...

OBRAZ DŹWIĘK ...szereg zdjęć w temacie bliskości...

OBRAZ DŹWIĘK Napis: „radość”...

OBRAZ DŹWIĘK Zdjęcia rodzinne nabierają tempa.

OBRAZ DŹWIĘK Obrazujemy kolejną ważną cechę rodziny. Napis: „wsparcie“

OBRAZ DŹWIĘK To sytuacje z którymi mamy do czynienia przy rozwiązywaniu rodzinnych kryzysów...

OBRAZ DŹWIĘK ...puentowane napisem: „zaufanie“

OBRAZ DŹWIĘK Zrozumienie pomiędzy matką i córką...

OBRAZ DŹWIĘK ...zrozumienie budujące więź w rodzinie...

OBRAZ DŹWIĘK Całość zamyka napis: „bezpieczeństwo“...

OBRAZ DŹWIĘK ...bezpieczeństwo jest podstawową zaletą rodziny.

Lektor: OBRAZ DŹWIĘK Chroniąc najważniejsze wartości w życiu, chronisz także siebie. To proste skojarzenie prowadzi nas do hasła filmu.

OBRAZ DŹWIĘK Tablica z logotypem akcji i informacjami www oraz telefonem zaufania.

OBRAZ DŹWIĘK Końcowe zdjęcie jest jednocześnie naszym rodzinnym zdjęciem z hasłem: „Rodzina razem przeciw AIDS“. Lektor: Rodzina razem przeciw AIDS

KREACJA PRASA, PLAKAT, KALENDARZ

PRASA PLAKAT KALENDARZ

KREACJA BILLBOARD

KREACJA ULOTKA DOROŚLI

KREACJA ULOTKA MŁODZIEŻ

KREACJA RADIO spot, 30”

„Wywiad” - reklama radiowa 30’’ Reklama nawiązuje do konceptu przedstawianego w filmie, akcent zostaje położony na wartości rodzinne: wierność, zaufanie, miłość. Wykorzystuje motyw reportażu z terenu - dziennikarz przeprowadza krótką sondę wśród ludzi, co dla nich jest ważne. Puenta jest jasna i czytelna. Wymieniane kolejno przez mężczyznę, kobietę i chłopaka - nastolatka wartości składają się na to, co najważniejsze - dobro rodziny.

KREACJA BANNER WWW

przed rozwinięciem po rozwinięciu

KREACJA STRONA WWW

KREACJA GADŻETY

Długopis