Historia samochodu
Pierwszy parowóz trójkołowy powstał w 1770r, a jego twórcą jest Nicolas Cugnot. Samodzielnie poruszająca się maszyna z prędkością 4 km/h
W 1786 roku, William Murdock konstruuje napędzany parą pojazd zabawkę W 1786 roku, William Murdock konstruuje napędzany parą pojazd zabawkę. Była tak szybka że nie mógł jej dogonić. Z wrażenia umarł na zawał ksiądz, który tą zabawkę zobaczył. Miała 30 cm wielkości. Wszyscy zaczęli protestować, więc Murdock zakończył eksperymenty z napędzaną zabawką
1800 – Isaac de Rivaz stworzył pojazd napędzany wybuchem gazu świetlnego
1801 – Richard Trevithick konstruuje lokomotywę drogową
Praca nad pojazdami samonapędzającymi ruszyła pełną parą Praca nad pojazdami samonapędzającymi ruszyła pełną parą. Po Londynie ruszyły omnibusy parowe przewożące ludzi za opłatą – w 1831 r.
1814 – De Quet tworzy układ kierowniczy A w międzyczasie... 1814 – De Quet tworzy układ kierowniczy 1821 – R.J. Griffith buduje skrzynię biegów.
W 1873 roku Amédé Bollé zbudował omnibus „Posłuszna” W 1873 roku Amédé Bollé zbudował omnibus „Posłuszna”. Miał dwie maszyny parowe, które napędzały oba tylne koła, miała ogumienie z masywnego kauczuku i miękkie resory piórowe, czyli takie, jak stosuje się we współczesnych samochodach. Ważył 5 ton, a jechał 42 km/h
1875 – Siegfried Marcus stworzył pojazd czterokołowy z czterosuwowym silnikiem benzynowym
1886 – Carl Benz opatentowuje trójkołowy samochód, a Gottlieb Daimler prezentuje czterokołowy samochód własnej konstrukcji http://historiasamochodu.fm.interiowo.pl/html/pierwsze_pojazdy.html
W 1886 roku Gottlieb Daimler zaprezentował swój pojazd W 1886 roku Gottlieb Daimler zaprezentował swój pojazd. Umieścił silnik benzynowy na czterokołowym podwoziu. Skrętna była cała przednia oś. Jego pojazd przypominał bryczkę, od której odczepiono konia. Taki kształt miał być pomocny w razie awarii samochodu (łatwo było doczepić do niego zwierzę pociągowe). Po kolejnych zmianach silnik Daimlera miał moc 3,75 konia mechanicznego, co umożliwiało rozpędzenie samochodu do szybkości 32 km/h. http://historiasamochodu.fm.interiowo.pl/html/pierwsze_pojazdy.html
1891 – Emil Levasseur napęd na przednie koła
1893 – Albert de Dion silnik - 3000 obr./min
Zmienił się także wygląd zewnętrzny samochodów Zmienił się także wygląd zewnętrzny samochodów. W przeszłość odchodziły pojazdy podobne do bryczek. W 1905 roku pojawił się pierwszy samochód, którego nadwozie można było za pomocą specjalnej nakładki zmienić z otwartego na zamknięte. Coraz popularniejsze stawały się luksusowe auta z oszklonym pomieszczeniem dla pasażerów. Kierowca znajdował się co prawda jeszcze poza nim, ale osłaniał go przedłużony dach i pionowa szyba zamontowana na przodzie pojazdu. Z tego typu konstrukcji narodziły się współczesne karoserie samochodowe.