„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
KODEKS 2.0.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA (dziecko niespokojne, ciągle w ruchu),
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Wzajemne wspomaganie się nauczycieli 30 – 31 maja 2008 Bukowina Tatrzańska.
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
Opracował J. Stryjkowski
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
Zachowania niepożądane
Nadpobudliwość psychoruchowa ADHD zaburzenia zachowania i emocji
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Szkoła Współpracy.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Treści kształcenia.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Uprawnienia do kierowania i warunki uzyskania karty rowerowej Karta rowerowa.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 6: Analiza pracy Ciągłe wsparcie.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Obserwacja wybranych uczniów
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„ mgr Stanisław Bobula psycholog Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „Sophia” dr Jakuba Kołodziejczyka

Model uzyskiwania pomocy i diagnozy ADHD. Źródło: CBT w Warszawie NODN "Sophia"

System wsparcia dzieci z ADHD w szkole. Źródło: CBT w Warszawie NODN "Sophia"

Praca z dzieckiem z ADHD odbywa się „tu i teraz”, czyli w jego naturalnym środowisku, tzn. tam, gdzie dziecko się znajduje w danym momencie. W domu W szkole Na wycieczce Podczas wyjścia do znajomych itp.. NODN "Sophia"

Praca w klasie z dzieckiem z ADHD Układ sali lekcyjnej i miejsce, jakie uczeń powinien zajmować. Ograniczanie bodźców. Dzielenie pracy na etapy. Planowanie. Metody dydaktyczne ułatwiające dzieciom z ADHD przyswajanie materiału. NODN "Sophia"

Behawioralne metody kierowania zachowaniem dziecka z ADHD. Tworzenie systemu zasad i procedur. Skuteczne wydawanie poleceń. Stosowanie konsekwencji pozytywnych i negatywnych. NODN "Sophia"

Metody pracy z konkretnym zachowaniem. Analizujemy zachowanie, które chcemy zmienić. Wyznaczamy sobie cele, które mamy osiągnąć w pracy nad danym zachowaniem. Zawiązujemy z dzieckiem kontrakt behawioralny. Pracujemy nad jednym zachowaniem na raz!!! NODN "Sophia"

Współpraca z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Pomoc szkoły w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Ścisła współpraca wspierająca przyswajanie wiedzy przez dzieci z ADHD. NODN "Sophia"

ADRES MOJEJ STRONY INTERNETOWEJ: www.republika.pl/betazoid NODN "Sophia"

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! mgr Stanisław Bobula