„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„ mgr Stanisław Bobula psycholog Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „Sophia” dr Jakuba Kołodziejczyka
Model uzyskiwania pomocy i diagnozy ADHD. Źródło: CBT w Warszawie NODN "Sophia"
System wsparcia dzieci z ADHD w szkole. Źródło: CBT w Warszawie NODN "Sophia"
Praca z dzieckiem z ADHD odbywa się „tu i teraz”, czyli w jego naturalnym środowisku, tzn. tam, gdzie dziecko się znajduje w danym momencie. W domu W szkole Na wycieczce Podczas wyjścia do znajomych itp.. NODN "Sophia"
Praca w klasie z dzieckiem z ADHD Układ sali lekcyjnej i miejsce, jakie uczeń powinien zajmować. Ograniczanie bodźców. Dzielenie pracy na etapy. Planowanie. Metody dydaktyczne ułatwiające dzieciom z ADHD przyswajanie materiału. NODN "Sophia"
Behawioralne metody kierowania zachowaniem dziecka z ADHD. Tworzenie systemu zasad i procedur. Skuteczne wydawanie poleceń. Stosowanie konsekwencji pozytywnych i negatywnych. NODN "Sophia"
Metody pracy z konkretnym zachowaniem. Analizujemy zachowanie, które chcemy zmienić. Wyznaczamy sobie cele, które mamy osiągnąć w pracy nad danym zachowaniem. Zawiązujemy z dzieckiem kontrakt behawioralny. Pracujemy nad jednym zachowaniem na raz!!! NODN "Sophia"
Współpraca z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Pomoc szkoły w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Ścisła współpraca wspierająca przyswajanie wiedzy przez dzieci z ADHD. NODN "Sophia"
ADRES MOJEJ STRONY INTERNETOWEJ: www.republika.pl/betazoid NODN "Sophia"
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! mgr Stanisław Bobula