GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaki informacyjne.
Advertisements

DZIAŁANIA NA RZECZ POLEPSZENIA BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
w roku 2010 na tle lat ubiegłych
Analiza wypadkowości na sieci drogowej miasta Katowice za 2008 rok i porównanie za lata 2007, 2006.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Znaki informacyjne.
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Szansa na uratowanie ludzkiego życia
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
ANALIZA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJEWÓDZKICH WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO W LATACH Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Transportu.
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
Prędkość i hamowanie.
GAMBIT Warmińsko – Mazurski
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Seminarium Zarządzanie Prędkością Speed Management 17 –
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Seminarium Zarządzanie Prędkością Speed Management 17 –
„Drzewa przydrożne – sytuacja w Polsce i Europie”
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Jak moje miasto jeździ z głową !
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Obszar działania Policji ruchu drogowego w Holandii
Stop piratom drogowym ! Kierowco przejrzyj na oczy !
Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie Warszawa.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005 STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Wypadki drogowe.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
ZNAKI I MANEWRY DROGOWE
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
Przejazd przez skrzyżowania - skrzyżowanie z drogą podporządkowaną
Zapis prezentacji:

GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD

Drogi krajowe 2001 - 2005 Średnio w roku: 10870 wypadków 14810 ofiar rannych 2075 ofiar śmiertelnych 8 mld zł koszty wypadków i kolizji

Drogi krajowe – przyczyny wypadków

Syntetyczna diagnoza drogi krajowe - 37 % ogółu ofiar śmiertelnych rodzaje wypadków: - najechanie na pieszego – 30 % - zderzenia czołowe – 30 % - zderzenia boczne - 17 % - najechanie na drzewo – 12 %

Syntetyczna diagnoza zachowania uczestników ruchu: - nadmierna prędkość - 35 % ofiar śmiertelnych - nieprawidłowe manewry - 26 % - nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu – 15 % Elementy dróg: - odcinki proste - 70 % ofiar śmiertelnych - przejścia przez obszary zabudowane – 19 % - skrzyżowania – 16 % - łuki poziome - 12 %

CEL GŁÓWNY Celem głównym Programu „GAMBIT - Drogi Krajowe” jest zmniejszenie w okresie 2006-2013 na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych o 75 % tj. do 500 ofiar śmiertelnych w roku 2013 Etapami realizacji celu głównego są cele pośrednie: rok 2008– nie więcej niż 1900 ofiar śmiertelnych, rok 2010 – nie więcej niż 1250ofiar śmiertelnych, rok 2013 - nie więcej niż 500 ofiar śmiertelnych.

CELE SZCZEGÓŁOWE Cel 1: Zmniejszenie liczby śmiertelnych ofiar w wyniku najechania na pieszego Cel 2: Zmniejszenie liczby śmiertelnych ofiar w wyniku zderzeń czołowych Cel 3: Zmniejszenie liczby śmiertelnych ofiar w wyniku zderzeń bocznych i tylnych Cel 4: Zmniejszenie liczby śmiertelnych ofiar w wyniku wypadnięcia z drogi Cel 5: Zmniejszenie liczby śmiertelnych ofiar w porze nocnej Cel 6: Zmniejszenie liczby śmiertelnych ofiar w wyniku nadmiernej prędkości

DROGI KRAJOWE – OFIARY ŚMIERTELNE 2001- 2005 Pora dnia Cel Rodzaj wypadków Cel 6 Pozostałe Razem % Nadmierna prędkość Dzień Cel 1 Zderzenia czołowe 601 1275 1876 17,8 Cel 2 Zderzenia boczne i tylne 196 928 1124 10,7 Cel 3 Wypadnięcie z drogi* 587 521 1108 10,5 Cel 4 Najechanie na pieszego 84 525 609 5,8 159 150 309 2,9 1627 3399 5026 47,8 Cel 5 Noc, świt, zmrok 290 872 1162 11,1 121 492 613 Wypadnięcie z drogi 446 550 996 9,5 174 2248 2422 23,0 128 166 294 2,8 1159 4328 5487 52,2 Ogółem 2786 7727 10513 100,0 26,5 73,5 x

NAJECHANIE NA PIESZEGO

ZDERZENIA CZOŁOWE

ZDERZENIA CZOŁOWE – ŚRODKI -RYZYKO WZGLEDNE Prędkość [km/h]   120 110 100 90 80 70 Bariery 1 Pas dzielący: 10,0 m Pas dzielący: 4,0 - 10,0 m 3 2 Pas dzielący: 1,0 - 4,0 m 19 15 10 7 4 Pas dzielący: 1,0 m - malowany 34 25 16 5 Pasek dzielący 1,0 m - z przeszkodami 41 30 8 6 Podwójna ciągła linia 46 33 21 Pojedyncza ciągła linia 48 35 22 9

NOC

[ofiar śmiertelnych / 1 mld pkm] NOC Rodzaj (przyczyna) wypadków Pora dzienna Pora nocna Średnio w dobie Ryzyko względne KZD KZN KZS RW [ofiar śmiertelnych / 1 mld pkm] Zderzenia czołowe 11,0 17,5 12,8 1,6 Zderzenia boczne 6,6 9,2 7,3 1,4 Wypadnięcie z drogi 6,5 15,0 8,9 2,3 Najechanie na pieszego 3,6 36,4 10,2 Nadmierna prędkość 9,5 17,4 11,7 1,8 Łącznie 29,4 82,5 44,3 2,8

Potencjał redukcji w roku 2013 (osoby uratowanie od śmierci) Środki redukcji ofiar śmiertelnych Drogi Szybkiego Ruchu Pozostałe drogi Razem Inżynieryjne 500 400 900 Edukacyjne, komunikacji ze społeczeństwem, nadzoru nad ruchem, ratownictwo na drogach 200 600 700 800 1500