Monitory i systemy graficzne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System graficzny komputera
Advertisements

URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
Rozdzielczość obrazu bitowego
Budowa zewnętrzna komputera
Weronika Podjaska Patryk Gromski
Implementacja algorytmów na procesory kart graficznych
UTK Zestaw I.
Fizyka i ekran komputera.
Monitory: historia i technologia obrazu, telewizor a monitor
Monitory LCD i plazmowe
Magistrala & mostki PN/PD
Schemat blokowy komputera
Systemy operacyjne Bibliografia:
Zasada działania, zalety i wady
Temat nr 10: System przerwań
Temat : Części komputera
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
Monitor- jaki jest każdy widzi.
Budowa Komputera.
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
OPRACOWANIE: Orsik Mirosław, Paweł Hajduk, Bożena
ZESTAW KOMPUTEROWY.
Wykonał: Tomasz Nocek kl. III B
Grafika wektorowa i bitmapa
Budowa komputera
Monitory Bibliografia:
Monitory CRT i LCD Sebastian Szymański Kl.3c.
Monitory CRT i LCD Sebastian Szymański Kl.3c.
Budowa komputera.
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
PODSTAWOWE ELEMENTY KOMPUTERA
CZYLI, CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU
Urządzenia peryferyjne
Uszkodzenie monitora:
Elementy składowe komputera
Monitory CRT i LCD Sebastian Szymański Kl.3c.
Tryb graficzny i tryb tekstowy - już tylko w terminalach
Karty graficzne Karta graficzna, często określana też mianem akcelerator grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem.
Karty Graficzne.
Budowa i działanie komputera-JEDNOSTKA
Urządzenia wewnętrzne komputera
Budowa komputera.
Główną częścią oscyloskopu jest Lampa oscyloskopowa.
ATA - dyski Advanced Technology Attachments - interfejs systemowy PC przeznaczony do komunikacji z dyskami twardymi. Stosowane początkowo oznaczenia ATA-1,
Konfiguracja systemu Windows
Budowa i rodzaje procesorów.
Temat: Karta graficzna, karta dźwiękowa.
Podsystem graficzny i audio
Architektura PC.
Budowa komputera ProProgramer.
Elementy zestawu komputerowego
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Etapy uruchamiania systemu Pliki konfiguracyjne
Temat 13: Ramki.
SPRZET KOMPUTEROWY.
Klawiatura i mysz.
Czyli krótki przewodnik z czego składa się komputer
BUDOWA KOMPUTERA.
BUDOWA WEWNĘTRZNA KOMPUTERA
MONITORY I SYSTEM GRAFICZNY
Budowa komputera.
EKRANY Patryk Kaczmarek 3C. Ekran, to urządzenie elektroniczne w formie powierzchni służące do wyświetlania informacji.
Grafika komputerowa Wykonał: Grzegorz Małek. Rodzaje grafiki komputerowej: Grafika wektorowa – w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
mysz drukarka Jednostka centralna monitor klawiatura.
Akademia ETI 2016 LABORATORIUM 2 – OBSŁUGA WYŚWIETLACZA GRAFICZNEGO.
Schemat blokowy komputera
BUDOWA KOMPUTERA I JEGO FUNKCJE
Budowa komputera.
Format rozkazu Tryby adresowania.
Zapis prezentacji:

Monitory i systemy graficzne Prezentacja na lekcję UTK z działu „Monitory i Systemy Graficzne”

Monitory CRT W monitorach tego rodzaju do wyświetlania obrazu używa się wiązki elektronów wystrzeliwanej z działa elektronowego (najczęściej katoda), która odchylana magnetycznie (przy pomocy cewek odchylania poziomego i pionowego) pada na luminofor, powodując jego wzbudzenie do świecenia.

Budowa Monitora CRT 1 - działo elektronowe 2 – skupianie elektronów 3 – odchylanie elektronów 4 – maska elektronowa 5 – warstwa limonoforu

Podstawowe parametry monitorów CRT Przekątna Rozdzielczość Odświeżanie Połączenia Wielkość Plamki Ilość zużywanej energii Jasność Kontrast normy

Monitory LCD urządzenie wyświetlające obraz, którego zasada działania oparta jest na zmianie polaryzacji światła na skutek zmian orientacji cząsteczek ciekłego kryształu pod wpływem przyłożonego pola elektrycznego.

Budowa monitora LCD

Podstawowe parametry monitorów LCD Przekątna Rozdzielczość Typ matrycy Rozmiar plamki Format obrazu Jasność Kontrast Kąt widzenia w pionie i poziomie Czas reakcji plamki Pivot Możliwość zawieszenia na ścianie Normy Złącza sygnałowe

Monitory Plazmowe monitor, który do tworzenia obrazu wykorzystuje plazmę i luminofor.

Karty Graficzne Karta rozszerzeń komputera generująca sygnał dla ekranu monitora. Podstawowym zadaniem karty graficznej jest odbiór i przetwarzanie otrzymywanych od komputera informacji o obrazie oraz odpowiednie wyświetlanie tegoż obrazu za pośrednictwem monitora. Podzespół ten jest też nazywany terminem karta VGA. Określenie to jest poprawne, choć nieco anachroniczne.

Budowa Karty Graficznej

Zasada działania karty graficznej Karta sterownika graficznego ma za zadanie zarówno wyświetlanie obrazu, jak i aktywne współuczestnictwo w jego tworzeniu, a nawet zupełne wyręczanie w tej materii główny procesor komputera. Wyświetlaniem obrazu zajmuje się układ przetwornika RAMDAC. Odpowiednio zaprogramowany, w celu ustawienia parametrów właściwego trybu graficznego, odczytuje on zawarte w pamięci karty bajty opisujące kolory poszczególnych pikseli (to w trybach graficznych; w trybach tekstowych z pamięci czytane są kody znaków oraz ich atrybuty-kolor, migotanie, itp. -a informacja o ich wyglądzie pochodzi z generatora znaków ). Na podstawie odczytanych informacji RAMDAC generuje sygnały elektryczne sterujące monitorem. Za budowanie obrazu w pamięci karty odpowiada jej procesor-wyspecjalizowany układ scalony, zwany także akceleratorem. Na żądanie drivera ( sterownika programowego) potrafi on wykonać podstawowe i najczęściej używane operacje graficzne, np.: kreślenie odcinków, rysowanie prostokątów, wypełnianie i kopiowanie obszarów, co przyspiesza nie tylko działanie programów użytkowych, ale także-a może przedewszystkim-graficznych interfejsów użytkownika ( Windows). W praktyce nierzadko zdarza się, że akcelerator działa tylko w niektórych wyższych trybach, zaś w trybach o gorszych parametrach karta działa jako tzw. bufor ramki ( frame buffer)- wszystkie operacje graficzne wykonuje główny procesor komputera. Obraz jest wyświetlany dopiero wtedy, gdy cały jest już narysowany.

Podstawowe parametry karty graficznej Model Producent chipsetu Rodzaj złącza Wielkość i rodzaj pamięci Szerokość magistrali pamięci Częstotliwość pracy w grafice 3D Częstotliwość Pixel Shader Liczba procesorów strumieniowych Częstotliwość pracy procesora graficznego Częstotliwość pracy układu RAMDAC Chłodzenie chipsetu Wyjścia Tryb pracy wielu kart Obsługa DirectX w wersji, np. 10.0 Zgodność programowa: Shader Model, Open GL.

Koniec Prezentację przygotował: Dawid Kopyść Na lekcję: UTK (Urządzenia Techniki Komputerowej) Dziękuję za uwagę