Dyrektor d.s. Sprzedaży i Marketingu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Advertisements

TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Ryszard Solski, Sigma International
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
XIX FORUM EKONOMICZNE Krynica 9-12 września Oferta specjalna dotycząca publikacji towarzyszących forum: EUROPA NAJWIĘKSZYCH FIRM EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ.
Pomorski Klaster ICT - sukces w praktyce
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Katedra Marketingu Usług
Nasz dom- EUROPA.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Gdańsk miastem wolności.
Monitoring Online Mediów Internetowych
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Copywriter.
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Kampania wizerunkowa Polski przed
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
Siedziba TelexFREE w Stanach Zjednoczonych 225 Cedar Hill ST Suite 200 Marlborough, MA Informacje o firmieTELEXFREE? Siedziba TelexFREE w Brazylii.
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Technik Organizacji Reklamy
Pielgrzymki Jana Pawła II
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Strategia Promocji.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.
MEDIA TRENDY 2010 TurboDymoMan zawstydza w Internecie Tomasz Broda, Kierownik Zespołu ds. Komunikacji w Internecie Polkomtel SA Mariusz Majewski, Dyrektor.
ResiPlus® idealne oprogramowanie dla sektora opieki.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Statystyki przewozów. Statystyka przewozów Potencjał British Airways:  Przewozi ponad 36 milionów pasażerów rocznie  Trzeci co do znaczenia przewoźnik.
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
PRAWA KONSUMENTA. WNIOSKI PRAWA KONSUMENTA SĄ SŁABO ZNANE JESTEŚMY NIEŚWIADOMYMI KONSUMENTAMI BRAK TEJ ŚWIADOMOŚCI MOŻE PRZKŁADAĆ SIĘ NA INNE DZIEDZINY.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
OBECNIE CAŁA POLSKA ŻYJE REKORDOWO WYSOKĄ KUMULACJĄ W NAJPOPULARNIEJSZEJ LOTERII W KRAJU. KAŻDY Z NAS LICZY NA TO, ŻE DZIŚ WIECZOREM TO ON BĘDZIE SKAKAŁ.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Reklama Czym jest?. Definicja reklamy Reklama jest współcześnie podstawową formą komunikowania się firmy z rynkiem, tj. przekazywania rynkowi informacji.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
HOOP - Dzień Przytulania
MÓJ ZAWÓD.
Moje ulubione stolice Europy!
Moja wymarzona wycieczka rowerowa po Europie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Republika Federalna Niemiec
Mariusz Arent Instytut Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej
Zapis prezentacji:

Dyrektor d.s. Sprzedaży i Marketingu Kampanie reklamowe, czy splot przypadków, sposobem na osiągnięcie sukcesu w marketingu, na przykładzie „polskiego hydraulika” Andrzej Kozłowski Dyrektor d.s. Sprzedaży i Marketingu Uzdrowisko Nałęczów  

Teza: Nie tylko wielkie – kosztowne kampanie reklamowe - przynoszą sukces. Zdarza się, że dobry pomysł, szybka reakcja, kreatywność, może przynieść, nawet bardziej spektakularne zwycięstwo. Kampania reklamowa za ponad 25 mln. zł

Kampania reklamowa Zespół działań marketingowych, odbywających się w mediach masowych, mających na celu osiągnięcie zakładanego celu marketingowego reklamodawcy. Działania te skierowane są do wybranej grupy celowej. Cele kampanii reklamowej mogą być określone różnie.

Kampanie reklamowe mogą odbywać się w jednym medium lub być multimedialne, czyli obejmować działania w wielu różnych mediach. Kampanię przygotowują agencje reklamowe, a za dobór i zakup mediów odpowiadają domy mediowe

Miernikiem skuteczności kampanii reklamowej może być: - wzrost sprzedaży, - wzrost świadomości marki, - zmiana percepcji marki, produktu, itp. Pamiętaj, niech Twoja firma nigdy nie płaci za reklamę! Twoje kampanie reklamowe muszą przynajmniej zawsze zarabiać na siebie.

Kampanie reklamowe to koszt od kilkuset tysięcy, do kilkudziesięciu milionów. Budżety kampanii reklamowych zależą od bardzo wielu czynników: czasu trwania kampanii, założonego budżetu, określenia nośników reklamy, opracowania haseł reklamowych, zasięgu kampanii

Branże, które najczęściej realizują kampanie reklamowe wysoko budżetowe: bankowość, ubezpieczenia, telefonia komórkowa farmacja ( leki), artykuły konsumpcyjne pierwszej potrzeby, artykuły AGD, RTV,

A co z turystyką? W ostatnich latach jedyne duże kampania reklamowa o charakterze promocyjnym realizowana przez Polską Organizację Turystyczną przy wsparciu funduszy Unii Europejskiej.

Turystyka poszukuje tanich, skutecznych reklam, natomiast praktycznie nie realizuje kampanii reklamowych. Wykorzystuję tanie nośniki reklamowe, krótkie akcje reklamowe, zamiast reklam sponsoruje nagrody w programach TV ( Hotel Gołębiewski), transmisje sportowe (B.P. Alfa Star), prognozę pogody (Uzdrowisko Nałęczów), Reklamuje się i promuję w ramach barterów (hotele i ośrodki wypoczynkowe), Generalnie jednak turystyka wykorzystuje w swojej reklamie prasę.

Takim pomysłem okazał się W takiej sytuacji musi wkroczyć pomysłowość, kreatywność, szybkość działania, wykorzystanie codziennej rzeczywistości. Takim pomysłem okazał się „polski hydraulik”

Polski hydraulik - wyrażenie, które stało się w 2005 symbolem sprzeciwu niektórych państw Europy Zachodniej wobec napływu taniej siły roboczej z krajów Europy Środkowo-Wschodniej Hasło to pojawiło się najpierw w satyrycznym czasopiśmie "Charlie Hebdo", a niedługo potem, w czerwcu 2005, w deklaracji Philippe'a de Villiers, lidera francuskiej prawicowej partii politycznej Mouvement pour la France.

Deklaracja Philippe'a de Villiers, „Sprawa ta jest bardzo poważna, ponieważ dyrektywa Bolkesteina pozwala polskiemu hydraulikowi czy estońskiemu architektowi oferować swoje usługi we Francji, zachowując przy tym wynagrodzenie i regulacje socjalne obowiązujące w kraju ich pochodzenia. Na 11 milionów miejsc pracy w sektorze usług [we Francji] aż milion zagrożonych jest przez tę dyrektywę. Mamy tym samym do czynienia z próbą zniszczenia naszego modelu gospodarczego i socjalnego”

Spontaniczne skojarzenie, szybkie działanie. Czerwcowy wieczór, samochód na trasie Warszawa – Komorów, audycja publicystyczna w Polskim Radiu, temat: Deklaracja polityka francuskiego. Skojarzenie: „ Po co będziesz jechał do Francji -zaproś Francuzów do Polski”, Telefon do fotografika Pawła Krzywickiego (Newsweek), wieczorne spotkanie w moim domu w Komorowie dotyczące szybkiej sesji zdjęciowej „polskiego hydraulika”

Przyjęte ustalenia. Model musi być przystojny, o miłej aparycji, najlepiej kojarzący się z urodą wschodnia, Musi trzymać „klucz francuski w ręku”, Niezbędne jest, aby kojarzył się z hydraulikiem ( strój, wyposażenie, itp.) Zdjęcia muszą być zrobione najpóźniej do godzin południowych następne dnia.

Zdjęcia z sesji – model Piotr Adamczyk

Autorzy „polskiego hydraulika” Pomysł – Andrzej Kozłowski Foto – Paweł Krzywicki Model – Piotr Adamczyk Autor tłumaczenia hasła – Krzysztof Turowski Oprawa graficzna – Agnieszka Tomczyszyn

Polski hydraulik wkracza do Francji Następnego dnia o godz. 16.00 zawisł na stronie internetowej POIT w Paryżu, Godzinę później przypadkowo na stronę wchodzi dziennikarz Liberation, Zgoda Polskiej Organizacji Turystycznej na publikację „plakatu polskiego hydraulika” w Liberation. http://www.pologne.travel/fr

Następnego dnia: Tekst ze zdjęciem ukazuje się na pierwszej stronie Liberation, Tego samego dnia informacja ukazuje się w Rzeczpospolitej, Reakcja największych światowych agencji prasowych, telewizji, prasy frarncuskiej, Maile zasypują POIT w Paryżu.

Teksty maili do POIT „To genialny pomysł. U nas zaiste brakuje hydraulików. Lecę do Warszawy pierwszym możliwym lotem – Louloute z Francji, Brawo za tego „hydraulika” i za waszą stronę internetową. Jak tylko zdobędę środki, przyrzekam jechać do Polski – Lacoste z Francji, Brawo za reklamę z hydraulikiem. Daliście prztyczka w nos moim „drogim” rodakom, którzy uważają się za Europejczyków – Stefan z Francji, Wspaniały pomysł. Brawo! Szczęśliwie, Polacy zareagowali z humorem na obrzydliwą manipulację francuskich mediów. Jeśli u nas brakuje hydraulików, ale także skromności, gościnności, uśmiechu, autoironii, pierogów i wielu innych rzeczy, to znam jeden kraj, który ma to wszystko w nadmiarze. Przesyłam wyrazy przyjaźni dla wszystkich Polaków – Thierry Camillieri Paris

Podróż „polskiego hydraulika” po mediach światowych Informacja ze zdjęciem w ponad 200 tytułach prasowych, audiowizualnych i internetowych, Dziennie ponad kilkadziesiąt informacji telewizyjnych, radiowych i prasowych na całym świecie, Codziennie ponad 600 maili Francuzów do POIT w Paryżu,

Najciekawsze media: Telewizja: Canal+, TF1, FR2,3, ARD, CBS, BBC, RTL, Euronews, TV Switzerland Radio: RTL, France Info, Deutshe Welle, Punto Radio Madryt, Radio Bogota, Prasa: Le Figaro, Chicago Sun Times, Corriere della Sera, The Telegraf, Der Spigel, Die Welt, Financial Times, La Jornada (Meksyk), L’Orient Le Lour (Bejrut), The Independent, The JamaicaObserver, The New Zeland Herald, The New York Times, USA Today, Washington Post, Web India, The Daily Telegraf,

Informacje z polskich ambasad Napływają w codziennych informacjach do polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych o publikacjach związanych z „polskim hydraulikiem”. Takie informacje napłynęły z: Czech, Meksyku, Argentyny, Hiszpanii, Australii, Holandii, W.Brytanii, Niemiec, USA, Libanu, Włoch, Szwajcarii i wielu innych. Festiwal informacji i publikacji trwał ponad dwa tygodnie.

Polski hydraulik w Paryżu.

W Paryżu, Konferencja prasowa w Centrum Prasowym, Sesja zdjęciowa na tle wieży Eiffla z udziałem ponad trzydziestu fotoreporterów, Hotel w którym zamieszkiwaliśmy cały w plakatach i napis „U mnie mieszka „polski hydraulik”, Powitanie a zarazem pożegnanie przez załogę lotniska i podróżnych na paryskim lotnisku,

Prezydent Lech Wałęsa powiedział Skończyła się era „małego elektryka z Gdańska”, zaczęła się era „polskiego hydraulika”

To doświadczenie przekonało nas co najmniej o kilku sprawach: o sile internetu i innych mediów, o tym, że promocja Polski jest możliwa i konieczna, że oszczędzanie na promocji jest fałszywą oszczędnością, że wszyscy jesteśmy głodni godnej Polski i polskich sukcesów, że dobry, szybki pomysł, jest więcej wart niż starannie przygotowana kampania – liczy się efekt,

Polski hydraulik na salonach „Z NIESKRYWANĄ SYMPATIĄ WŁOSKIE MEDIA ODNOTOWAŁY WE WTOREK, ŻE MINISTER SPRAW ZAGRANICZNYCH RP ADAM DANIEL ROTFELD WRĘCZYŁ PODCZAS WIZYTY W RZYMIE WICEPREMIEROWI, SZEFOWI DYPLOMACJI GIANFRANCO FINIEMU SŁYNNY PLAKAT Z POLSKIM HYDRAULIKIEM, SYMBOLIZUJĄCYM OBAWY PAŃSTW UNII PRZED ZALEWEM Z BIEDNIEJSZYCH KRAJÓW UE.” Fini, jak się podkreśla, był bardzo zadowolony z oryginalnego prezentu. Zdjęcie z tego wydarzenia znalazło się w największej włoskiej gazecie "Corriere della Sera".

Referendum w Szwajcarii Szwajcarska Partia Socjalistyczna, która opowiada się za wolnym przepływem osób i usług w Europie, spopularyzowała hasło "Hydraulicy wszystkich krajów łączcie się!„ Plakat z „polskim hydraulikiem” ukazał się w nakładzie 100 tys. egzemplarzy.

Medialne wibracje Posiedzenie Rady ds. Konkurencyjności Unii Europejskiej w Cardiff z udziałem ministrów gospodarki 25 krajów Unii. Ze względu na bardzo silne zainteresowanie gadżetami z Piotrem Adamskim, Polska Organizacja Turystyczna zastanawia się czy nie wyprodukować ich więcej. Z około 50, jakie POT zlecił wyprodukować, minister Piechota zabrał do Walii tylko 25. Pozostałe zostały w Polsce i leżą sobie w siedzibie POT.

Nagrody za …. Nagroda Ministra Spraw Zagranicznych za wybitne zasługi dla promocji Polski w świecie w 2005 r. dal Polskiej Organizacji Turystycznej, Człowiek Wielkiego Formatu dla pomysłodawcy nadana przez „Gazetę Wyborczą”

Nominacja do nagrody Europejczyka Roku, Bruksela 2006

Polski hydraulik w różnych postaciach i różnych miejscach

Polski hydraulik w różnych postaciach i różnych miejscach

Plagiaty. Jakie to podobne.

Co po polskim hydrauliku? Pielęgniarka i lotnik.

Postawiona na początku teza chyba się jednak potwierdziła. Koszt całego przedsięwzięcia to zaledwie 15 tys. zł Takiego zasięgu nie miała żadna kampania promocyjna, czy reklamowa Polski w świecie, Polski hydraulik stał się zapewne jakąś marką, skoro po dziś dzień, kiedy mowa o rynku pracy, on zawsze się pojawia. Świat docenił to przedsięwzięcie promocyjne, niestety nie dostrzegły tego polskie agencje reklamowe i fachowa prasa tej branży.

Dyrektor d.s. Sprzedaży i Marketingu Kampania reklamowa, czy splot przypadków - szansą na osiągnięcie sukcesu w marketingu - na przykładzie "polskiego hydraulika" Andrzej Kozłowski Dyrektor d.s. Sprzedaży i Marketingu Uzdrowisko Nałęczów