Lucy Light I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku
(od lewej): Maciej Biesiadziński, Oskar Makowski, Hubert Mikołajczyk, Michał Misiak, Ada Klepczarek, Paweł Rumiński, Kamil Grzegorzewski Wspólnicy miniprzedsiębiorstwa Liczba wspólników: 7 2A (5 osób) 2D (Jedna osoba) 2E (jedna osoba)
Reprezentacja w konkursie Hubert Mikołajczyk Dyrektor Naczelny Ada Klepczarek Wspólnik Oskar Makowski Dyrektor Finansowy Paweł Rumiński Wspólnik
Dr Tatiana Glapiak Opiekun miniprzedsiębiorstwa „ Młodzieżowe mini przedsiębiorstwo jest nie tylko świetną inicjatywa pozwalającą na poszerzanie swojej wiedzy w zakresie ekonomii. Jest również szansą na integrację między uczniami.”
dr inż. Jan Mieczysław Kowalczyk – właściciel przedsiębiorstwa produkcyjnego Promot Dzielenie się wiedzą w zakresie organizacji pracy. mgr Katarzyna Maciejewska – kierownik zespołu obsługi klienta banku PKO-BP Konsultacje z zakresu poprawnego prowadzenia dokumentacji finansowej. Konsultanci mgr Monika Bartoszyńska – przedstawiciel handlowy firmy Develey Pomoc w zorganizowaniu stratrgii marketingowej firmy.
Przedmioty działalności Nasz organizer do słuchawek eliminuje problem poplątanych słuchawek i przeważa designem, który jest szczególnie pożądany przez licealistów i studentów. Jak się okazuje niezwykle istotnym elementem jest możliwość noszenia organizera przypiętego do spodni. Główną przewagą karty narzędziowej jest rozmieszczenie kluczy na obwodzie koła – zdecydowanie lepsza dostępność do nakrętek, niż w przypadku kart prostokątnych. Organizer biurkowy ma na celu ułatwienie sobie codziennego funkcjonowania – wystarczy spojrzeć na organizer, aby w jednej chwili wiedzieć czy zabraliśmy wszystkie potrzebne rzeczy. Nigdy o nich nie zapomnimy
Budowanie miniprzedsiębiorstwa rozpoczęliśmy od szeroko zakrojonej dyskusji wewnątrzszkolnej. Konieczne było sprostanie dwóm kryteriom. Po pierwsze – zjednoczenie wokół wspólnej wizji, tak, aby każdy ze wspólników realizując projekt, głęboko wierzył w jego sens – samo motywacja. Po drugie – tworzenie zespołu z odpowiednim zapleczem umiejętności, tak, aby nie powstawały luki kompetencyjne. Budując spółkę, z założenia znaliśmy swoje zdolności, dlatego łatwo podzieliliśmy funkcje. Na samym początku wybraliśmy zarząd, ze względu na ich indywidualne cechy charakteru. Praca miniprzedsiębiorstwa przebiegała sprawnie. Kiedy spotyka się kilkoro ludzi, którzy mają wspólny cel i ciężko na niego pracują – osiągną go. Funkcjonowanie miniprzedsiębiorstwa
Dla firmy najważniejsi są klienci – to oni zapewniają jej egzystencję. My potrafiliśmy sprostać oczekiwaniom klientów, dlatego zyskaliśmy ich sympatię. Potrzeby konsumentów badaliśmy sporządzając ankiety i mapy preferencji. Zależało nam na utrzymywaniu dwustronnych relacji z obecnymi klientami poprzez działania w zakresie CRM. Uczestnicząc w szkolnych uroczystościach realizowaliśmy natomist działania z zakresu public relations. Ważnym medium promocji była strona internetowa, a od niedawna także fanpage na Facebook’u. Funkcjonowanie miniprzedsiębiorstwa Najbardziej ucieszyła nas sprzedaż pierwszego produktu. Dało nam to jeszcze więcej motywacji i uświadomiło, że jesteśmy na dobrej drodze. Do tej pory cieszymy się ze sprzedaży każdej kolejnej. Właśnie to jest kluczem do naszego sukcesu – nie popadamy wrutynę, ale cały czas szukamy najlepszych rozwiązań.
Finanse
Zyski pozafinansowe Poprzez pracę w miniprzedsiębiorstwie wzbogaciliśmy się o bardzo cenne wartości. Mianowicie nauczyliśmy się systematyczności, sumienności i przede wszystkim pracy w grupie. Podczas udziału w programie poszerzyliśmy horyzonty w zakresie marketingu i finansów. Poznaliśmy wiele ciekawych ludzi, dzięki którym mogliśmy wzbogacić ofertę naszego miniprzedsiębiorstwa stając się tym samym bardziej atrakcyjnym, wyróżniającym się spośród innych firm zespołem.