Rozwiązanie zagadki nr 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
>>MoJa SzKoŁa I Ja<<
Advertisements

Kartka w kratkę czy maszyna do obliczeń?
Rozpoznajemy wielokąty.
Rozpoznawanie wielokątów.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
REGULAMIN BIBLIOTEKI Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Szydłowcu Przygotowała: mgr Agnieszka Chalastra.
Gimnazjum. Czy lubisz czytać? Ile książek czytasz w ciągu roku?
Metody wytwarzania arkusza drukarskiego
POZNAJEMY KARTĘ KATALOGOWĄ
Klasa IIId Gimnazjum nr 1 w Szprotawie
Jak jest zbudowana książka?
RÓWNANIA Aleksandra Janes.
NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
Konkurs o tytuł „Mistrza Funkcji”
Gdzie co jest? Cz. II. Kubek stoi na lewo od talerzyka. Pod kubkiem stoi filiżanka, a pod talerzykiem szklanka. Dzbanek stoi pomiędzy filiżanką i szklanką.
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
Poznajemy budowę książki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
Prezentują:.
„Matematyka w naszym życiu”
Bookcrossing jako nowa forma popularyzowania czytelnictwa
Świat według mola.
Uczennice klasy 2e powtarzają Historię przed sprawdzianem.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Prezentują:.
Czego nie lubi książka.
I ty możesz tworzyć roboty!
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
Wycieczka do lasu… Wycieczka rozpoczęła się o godzinie 13:30, wszyscy spotkaliśmy się na przystanku niedaleko szkoły. W lesie spędziliśmy 2 godziny –
Formy pracy z książką (lekturą)
Inwentarze tworzone w BUW
BIBLIOTEKA gimnazjum im. Konstantego Parczewskiego w Niemenczynie 2014.
Poczęstuj się książką…
10 lat RFID w polskich bibliotekach.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Zapraszam do biblioteki
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
Oprac. Jolanta Nowakowska, Katarzyna Mazurek Warszawa 2005
Kości zostały rzucone Suma oczek.
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
Sprawozdanie z działalności Świerszczykowego Klubu Pożeraczy Liter SP w Bargłówce Klasa I rok szkolny 2013/14.
Publiczne Gimnazjum w Babimoście kl. 3D Numer porządkowy: 18.
„Nie taka matma straszna;-)” Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a.
Rozwiązanie zagadki nr 2
Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
Rozwiązanie zagadki nr 4
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Gramy w kalambury Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„MOJA ULUBIONA KSI ĄŻ KA” DZIECI ZE ŚWIETLICY SZKOLNEJ WZIĘŁY UDZIAŁ W ZORGANIZOWANYM PRZEZ BIBLIOTEKĘ SZKOLNĄ, W RAMACH PROGRAMU „KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ”,
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Autor: Małgorzata Paszyńska
 Założenie konta na stronie  Wybranie szkół i ułożenie ich wg własnych preferencji (od.
Kto realizował projekt? Przede wszystkim uczennice klas I, a także uczniowie klas III.
Jak zbudowana jest książka?
NIE TAKA MATMA STRASZNA ZAGADKA 2. Treść zagadki Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut.
Przedstawiamy relację z Tygodnia Bibliotek w Gimnazjum Nr 1 w Końskich
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
A Ty ile książek przeczytałeś w ubiegłym roku?
Lubię czytać!.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
31 maja – Ogólnopolska akcja „Polska na rowery”
Gdzie co jest? Cz. II.
MATEMATYKA Mnożenie w zakresie 10.
Rozpoznajemy wielokąty.
Trochę o nas… Jesteśmy uczennicami 3 klasy Zespołu Szkół Ekonomicznych w Gorzowie Wlkp. Swoją kreatywność chcemy wyrazić za pomocą swoich produktów. Zajmujemy.
Gdzie co jest? Cz. II.
Gdzie co jest? Cz. II.
Zapis prezentacji:

Rozwiązanie zagadki nr 1. Nie Taka Matma Straszna ;-)

To moja ulubiona biblioteka! A oto treść zagadki: W pewnej bardzo porządnej bibliotece , na jednej z półek, stoją trzy stukartkowe książki. Niestety mól książkowy przegryzł je prawie na wylot, poczynając od drugiej strony pierwszej książki i kończąc na przedostatniej stronie trzeciej książki. Ile kartek przegryzł mól? Dlaczego? To moja ulubiona biblioteka!

OKŁADKA PRZEDNIA Książka nr 1 Książka nr 2 Książka nr 3 Książka nr... Kluczem do rozwiązania zagadki jest wyrażenie: „w pewnej bardzo porządnej bibliotece”. Ten zwrot daje nam pewien pogląd na ustawienie książek na półce. Przedstawia je poniższy rysunek: OKŁADKA PRZEDNIA Książka nr 1 Książka nr 2 Książka nr 3 Książka nr...

Na rysunku widzimy, że każda przednia okładka książki styka się z okładką tylną następnej- takie ułożenie jest prawidłowe w ‘porządnej’ bibliotece. Prześledźmy więc drogę naszego mola: Pierwsza kartka książki nr 1 100 kartek książki nr 2 Ostatnia kartka książki nr 3 DROGA MOLA

Co zadziwiające… Okazuje się, że tak naprawdę mól przegryzł na wylot tylko jedną książkę- była to księga nr 2. Więc w ilu kartkach zrobił dziury? Tu z pomocą może przyjść stwierdzenie, że JEDNA KARTKA=DWIE STRONY (książki drukuje się obustronnie) … Druga strona pierwszego tomu jest jednocześnie jego pierwszą kartką, a przedostatnia strona trzeciego- ostatnią.

Reszta jest matematyką… 1+100+1= 102 Odp.: Mól przegryzł 102 kartki. Jak się przekonaliśmy-wcale nie taką straszną ;-).

Rozwiązanie opracowali: Uczniowie klasy 3C z Gimnazjum nr 20 im. Jana Nowaka- Jeziorańskiego w Gorzowie Wlkp., działający pod kierownictwem Pani mgr Anny Jarczak.