Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie wizualne PW – LAB6 Wojciech Pieprzyca.
Advertisements

Dzisiejszy wykład Wyjątki.
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 6 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie w języku Visual Basic
Reprezentacja danych w komputerze
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Język C – Część II Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Programowanie w C Wykład 3
Język ANSI C Operacje we/wy
#include #include main () { cout
Algorytmy Marek Pudełko
Programowanie obiektowe W2
Podstawy programowania
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Podstawy informatyki (4)
Pliki tekstowe. Operacje na plikach. mgr inż. Agata Pacek.
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Instrukcje sterujące część 2
Podstawy Programowania
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Pętla do ... While C++ Źródło:
Pliki tekstowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików tekstowych. Pliki takie zawierają informację niezakodowaną
Programowanie strukturalne i obiektowe
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Pętle Zajęcia 6.
Klasy String i Vector Zajęcia 9. Klasa String Atutem języka C++ jest biblioteka standardowych szablonów STL (Standard Template Library), która udostępnia.
Funkcje - rekurencja Zajęcia 8. Funkcje - definicja Ogólna postać funkcji w C++: typZwracany nazwaFunkcji(listaParametrówWejściowychFunkcji) { ciało funkcji.
Wstęp do programowania wykład 3 Typy wyliczeniowe, tablice.
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Mapa STL – C++. Problem polega na tym, że najczęściej chcielibyśmy przechowywać w zbiorze elementy jakiegoś bardziej złożonego typu, których on nie będzie.
Wstęp do programowania Wykład 8 Łańcuchy, struktury i pliki Metoda dziel i zwyciężaj Metoda zachłanna.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Podstawy informatyki Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Podstawy informatyki Funkcje Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
Podstawy informatyki Struktury Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Programowanie I Rekurencja.
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
STOS. STL (ang. Standard Template Library) jest to biblioteka zawierająca algorytmy, pojemniki, iteratory oraz inne konstrukcje w formie szablonów, gotowe.
Strumienie w języku Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji:
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Patryk Jasik pok. 415 GB Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB
Strumienie, Wczytywanie, Zapisywanie, Operacje na plikach
Podstawy Python.
Operacje na plikach w C++
Programowanie I Rekurencja.
Operacje na plikach w C++
Język C++ Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Język C++ Operatory Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Zapis prezentacji:

Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11

Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text file #include using namespace std; int main () { ofstream myfile ("example.txt"); if (myfile.is_open()) { myfile << "This is a line.\n"; myfile << "This is another line.\n"; myfile.close(); } else cout << "Unable to open file"; system("pause"); return 0; }

Odczyt z pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // reading a text file #include using namespace std; int main () { string line; ifstream myfile ("example.txt"); if (myfile.is_open()) { while (! myfile.eof() ) { getline (myfile,line); cout << line << endl; } myfile.close(); } else cout << "Unable to open file"; system("pause"); return 0; }

Zadanie lekcyjne do dokończenia w domu Napisz dwa programy w C++: czytanie.cpp i pisanie.cpp. W programie pisanie.cpp wczytujesz w pętli nieskończonej z klawiatury pary liczb całkowitych (a,b) jako stringi: …….. i w takiej postaci zapisujesz je do pliku tekstowego plik1.txt. Program kończy działanie jeśli wpiszesz z klawiatury napis: ’’koniec’’. W programie czytanie.txt wczytujesz zawartość pliku tekstowego linia po linii, każdą linię parsujesz (odseparowujesz od siebie dwie liczby), z odczytanych liczb wybierasz większą i wypisujesz ją na ekran. Program kończy działanie po osiągnięciu końca pliku tekstowego.