Lekcja r. Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aleksandra Klimczak kl.1a
Advertisements

Ładowanie.
MATEMATYKA-ułamki zwykłe
POWTÓRKA Z UŁAMKÓW Ola Golonka , 1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
PROCENTY % % % % PROCENTY.
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
UŁAMKI ZWYKŁE KLASA IV.
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
Odejmowanie ułamków zwykłych
Mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
Dodawanie ułamków zwykłych
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Działania na ułamkach zwykłych
PIERWIASTKI.
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Ułamki zwykłe.
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
o granicy funkcji przy obliczaniu granic Twierdzenia
Zadania o ułamkach zwykłych - powtórzenie wykonała Lidia Bissinger
Podstawy analizy matematycznej II
Ułamki dziesiętne Ułamki dziesiętne o mianowniku 10, 100, 1000, ...
PORÓWNYWANIE UŁAMKÓW ZWYKŁYCH.
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
DODAWANIE, ODEJMOWANIE,
dla klas gimnazjalnych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Podstawy analizy matematycznej I
Równość ułamków zwykłych
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
Ułamki zwykłe.
Równania i nierówności
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
„Równania są dla mnie ważniejsze, gdyż polityka jest czymś istotnym tylko dzisiaj, a równania są wieczne.” Albert Einstein.
A kiedy dwa ułamki są sobie równe?
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Mnożenie ułamka zwykłego przez liczbę naturalną
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
Ułamki Zwykłe.
Matematyka 5 klasa Dalej.
Zdolny chłopak z Ciebie
Ułamki Dziesiętne.
UŁAMKI ZWYKŁE.
UŁAMKI ZWYKŁE.
Opracowała: Anna Mikuć
Czytanie ułamków to nic trudnego:
Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
Przerzutniki Przerzutniki.
Opracowała: Anna Mikuć
Jak graficznie przedstawić ułamek?
MATEMATYKA Ułamki zwykłe.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH opracowała mgr Agnieszka Dyrka
Lekcja Temat: Porównywanie ułamków zwykłych. Opracowała: Adrianna Szablewska –uczennica kl. 6B Szkoły Podstawowej nr 2 we Wronkach.
Joanna Celuch W ż yciu codziennym cz ę sto znajdujemy si ę w sytuacji, gdy musimy jak ąś cało ść podzieli ć na cz ęś ci.
Opracowanie Joanna Szymańska. 1. Co to jest równanie? Równanie to dwa wyrażenia połączone znakiem równości, jedno z tych wyrażeń musi być algebraiczne.
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach.
PROPORCJE ZADANIA. Zadanie.1 Piekarnia zamawia w zakładach zbożowych partie 1000kg maki. Jest to mieszanka trzech gatunków mąki połączonych w stosunku.
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Klasa 5d uczy klasę 4c Ułamki zwykłe.
Ułamki zwykłe w życiu codziennym
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Grawitacja Obliczyć wysokość na jaką wzniesie się ciało rzucone na Księżycu pionowo do góry z prędkością v=1000 m/s? Druga prędkość kosmiczna dla Księżyca.
Ułamki Z humorem :D.
Ułamki.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Zapis prezentacji:

Lekcja 23.04.13r. Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków. Cele ogólne: poznanie sposobu rozszerzania i skracania ułamków zwykłych, kształcenie umiejętności rozszerzanie i skracania ułamków zwykłych, kształcenie umiejętności logicznego myślenia i analizowania uzyskanych rozwiązań, kształcenie umiejętności stosowania środków i narzędzi TIK na lekcji.

Przygotuj trzy prostokątne kartki papieru tej samej wielkości.      

Pierwszą kartkę złóż na dwie równe części.  

Drugą kartkę złóż na cztery równe części.  

Trzecią kartkę złóż na osiem równych części.

Pokoloruj połowę każdej kartki.       Zapiszmy ułamki opisujące zamalowaną część kartki

Ułamki, które opisują tę samą część są sobie równe.      

Ułamek równy danemu możemy otrzymać przez: rozszerzanie lub skracanie

Zapamiętaj!!! Jeżeli licznik i mianownik ułamka pomnożymy przez tę samą liczbę, różną od zera, to mówimy, że rozszerzyliśmy ułamek. Jeżeli licznik i mianownik ułamka podzielimy że skróciliśmy ułamek.