Lekcja 23.04.13r. Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków. Cele ogólne: poznanie sposobu rozszerzania i skracania ułamków zwykłych, kształcenie umiejętności rozszerzanie i skracania ułamków zwykłych, kształcenie umiejętności logicznego myślenia i analizowania uzyskanych rozwiązań, kształcenie umiejętności stosowania środków i narzędzi TIK na lekcji.
Przygotuj trzy prostokątne kartki papieru tej samej wielkości.
Pierwszą kartkę złóż na dwie równe części.
Drugą kartkę złóż na cztery równe części.
Trzecią kartkę złóż na osiem równych części.
Pokoloruj połowę każdej kartki. Zapiszmy ułamki opisujące zamalowaną część kartki
Ułamki, które opisują tę samą część są sobie równe.
Ułamek równy danemu możemy otrzymać przez: rozszerzanie lub skracanie
Zapamiętaj!!! Jeżeli licznik i mianownik ułamka pomnożymy przez tę samą liczbę, różną od zera, to mówimy, że rozszerzyliśmy ułamek. Jeżeli licznik i mianownik ułamka podzielimy że skróciliśmy ułamek.