Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

Kto brał udział w debacie?
Wystawa w naszej szkole w dniach września 2009 r.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
Debata – Młodzież xxi w. – czy tylko sukces finansowy ?
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 93 im
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
Debata środowiskowa Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości" Czaple 23 listopada 2010.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
FOTORELACJE Z DEBATY O lokalnym EKOROZWOJU. Początki naszej pracy… Malujemy plakaty : ))
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Dnia 3o marca 2012r. odbyła się debata pod tytułem: „Działania Samorządu Uczniowskiego formą aktywizacji i integracji uczniów”
M A R Z E Ń S Z K O Ł A.
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
Praca Samorządu Uczniowskiego
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Od czego zależy jakość funkcjonowania naszych społeczności lokalnych?
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
Projekt działania lokalnego koordynowany przez wolontariuszy z Gimnazjum w Starym Kurowie.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
 Zaangażowanie całej szkoły do pracy nad kodeksem.  Przygotowanie uczniów do debat.  Zbieranie materiałów.  Utworzenie skrzynki mailowej do kontaktów.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Koncert na rzecz chorej Klaudii
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Zapis prezentacji:

Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?

 Debatę rozpoczęł y Karolina Stolecka – wiceprzewodnicząca Samorządu Uczniowskiego i Paulina Piotrowska – przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego

 Rafał Wszołek, Mikołaj Soczomski i Kacper Hajdamowicz, uczniowie klasy trzeciej, przypomnieli zebranym formy nacisku na władzę (strajki, manifesty, listy otwarte, petycje, działalność wolontariacką i charytatywną, etc.)

 Pan Wiesław Żołyński – radny gminy, p rzedstawił możliwości, jakie maja młodzi ludzie, aby pracować na rzecz środowiska lokalnego.  Głos zabrał Pan Andrzej Kondrac k i – sołtys i nauczyciel, który p rzypomniał, jak młodzież uczestniczy w życiu gmin y.

 Pani Dyrektor zachęciła młodzież do zabrania głosu.

 Na początku atmosfera była bardzo formalna, ale potem, młodzież znalazła wspólny język z dorosłymi, co zaowocowało burzliwą dyskusją.

 Bardzo aktywne były także dzieci ze Szkoły Podstawowej im. Bolesława Chrobrego w Żórawinie.

 Na zakończenie wszyscy uczestnicy debaty otrzymali kwiaty i podziękowania.