Podstawy programowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szafrańska kl. II ti
Advertisements

Programowanie w języku Visual Basic
PASCAL (3) dr Anna Kwiatkowska.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
Obiekty i zdarzenia w środowisku Delphi
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 6: Tablice, rekordy, zbiory.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 2: Wstęp do programowania w Pascalu © Jan Kaczmarek.
Rekurencja Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki Wykład.
Imperatywne modele obliczeń Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do.
Rekurencja Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki Wykład.
Imperatywne modele obliczeń Copyright, 2003 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne podstawy.
Programowanie imperatywne i granice obliczalności Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki
Rekursja Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne podstawy informatyki.
Kurs Pascala – spis treści
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
22 listopada 2000Regula konkatenacji II1 Dziedziczenie (cd.) Reguła konkatenacji II przykład - heapsort Reguła konkatenacji III.
1 Języki i techniki programowania prowadzący dr Grzegorz Filipczyk.
DELPHI.
PASCAL Dr Anna Kwiatkowska.
Wprowadzenie do programowania w języku Turbo Pascal
Pliki. Pliki Pliki jako pamięć nieulotna Pliki jako pamięć nieulotna Nazwy, atrybuty i prawa dostępu Nazwy, atrybuty i prawa dostępu atrybuty atrybuty.
Typy wyrażenia, schematy blokowe, writeln, readln, if, pętle
Podprogramy.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE WYKŁAD 2
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2006 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do.
Obiekty dynamiczne Tworzenie klas 3 MPDI Programowanie obiektowe W4.
PASCAL pętla WHILE.
Język PASCAL – podstawy Turbo Pascal: procedury, funkcje
Programowanie strukturalne i obiektowe
Pliki tekstowe. Operacje na plikach. mgr inż. Agata Pacek.
Andrzej Jędryczkowski Nie da się napisać większego programu bez podziału go na części zwane podprogramami. Podprogram to wyróżniona część programu.
Funkcje w Pascalu Przypomnienie wiadomości o procedurach Prowadzący: Anna Kaleta Piotr Chojnacki.
Algorytmy z przykładami w Turbo Pascal 7.0
20 września 2003r. Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie Wstęp do algorytmiki Autor: Marek Magiera.
Podstawy programowania w języku C i C++
Struktura programu w Turbo Pascalu.
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Delphi i Acad cd.. l_poz := MSpace.Count; Label3.Caption:=IntToStr(l_poz); ent:=Mspace.Item(0); for l_poz := 0 to MSpace.Count-1 do begin; ent:=Mspace.Item(l_poz);
Wyrażenia w Turbo Pascalu.
Procedury i funkcje.
Definicja pliku tekstowego Operacje wykonywane na plikach tekstowych
1. Język ObjectPascal - typ tablicowy (array)
Programowanie w środowisku DELPHI
Wstęp do algorytmiki Program ELI Marek Magiera
Pliki Pojęcie i rodzaje plików Definicja typu plikowego Operacje wykonywane na plikach elementowych.
Pliki tekstowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików tekstowych. Pliki takie zawierają informację niezakodowaną
1 Wykład 8 Podprogramy. 2 Pojęcie i istota stosowania dzielenie programu na części (logicznie spójne) - nazwane - niezależne od pozostałych części - z.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Zbiory i rekordy mgr inż. Agata Pacek. Deklaracja typu zbiorowego (określa ilość elementów w zbiorze) type biegi=set of 0..6; Definiowanie zmiennej typu.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Informatyka PDF Wykład 12.
Wykład 10 typ zbiorowy rekurencja.
Wykład 3 przykłady operacje na tekstach wyrażenia logiczne
1 Wykład 7 sortowanie BitButton format tekstu rysunki typ rekordowy.
Ogólna struktura programu w TP
Informatyka 2 MPDI Wykład 9 Delphi tablice, rekordy.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Podstawy programowania (4)
Języki formalne i gramatyki Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne podstawy.
OPTYMALIZACJA DZIAŁANIA PROGRAMU. 1. OPTYMALIZACJA Optymalizacja to sposób wyznaczania najlepszego rozwiązania. W programowaniu komputerowym są sposoby.
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2007 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do.
Wykład 1 Informatyka II MPZI2 sem.letni. Tablice Tablice deklarujemy array [ lista typów indeksów ] of typ bazowy (składowych) np. var t1,t2:array [1..5,
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Prostopadłościan i sześcian.
Zapis prezentacji:

Podstawy programowania Adam Zenker Poznań 2008

Algorytmy Start Wczytanie danych Obliczenia Wyświetlenie wyników Stop

Start Stop Czytaj a, b, c Wyświetl V, P Przykład algorytmu Obliczanie objętości i pola powierzchni prostopadłościanu Start Czytaj a, b, c c V := a*b*c P := 2*a*b + 2*a*c +2*b*c b a Wyświetl V, P Objętość: V = a*b*c Pole powierzchni: P = 2*a*b + 2*a*c + 2*b*c Stop

Programowanie w języku Pascal program prostopadloscian; var a, b, c, V, P : integer; begin clrscr; write( ‘podaj wymiary prostopadłościanu : ‘ ); readln( a, b, c ); V := a*b*c; P := 2*a*b + 2*a*c + 2*b*c; writeln( ‘v = ‘, V:5 ); writeln( ‘p = ‘, P:5 ); readln; end.

Przykład programu w Delphi

Treść programu w języku Delphi unit Unit10; procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject); var a, b, c, L, P, V, kod, i : integer; str_l, str_p, str_v : string; begin val( Edit1.Text, a, kod ); val( Edit2.Text, c, kod ); val( Edit3.Text, b, kod ); L := 4*a + 4*b + 4*c; P := 2*a*b + 2*a*c + 2*b*c; V := a*b*c; str( L, str_l ); str( P, str_p ); str( V, str_v ); Edit6.Text := str_l; Edit4.Text := str_p; Edit5.Text := str_v; end; end.

Dziękuję za uwagę

Podstawy programowania