Matematyka dnia codziennego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co robić, żeby nic nie robić (i jak w tym pomaga matematyka finansowa)
Advertisements

Liczby wokół nas A. Cedzidło.
Autorami i pomysłodawcami projektu są: Fundacja Młodzieżowej
Odejmowanie ułamków zwykłych
Dodawanie ułamków zwykłych
Opracowała: Justyna Piegat
Matematyka w zawodzie. Kamil Krajnik.
Działania na ułamkach zwykłych
Ułamki zwykłe.
Procenty -Co to jest procent? -Zamiana procentu na ułamek
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ELŻBIETA JODŁOWSKA KL.VA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 opiekun: Iwona Szymandera.
Warsztaty programowania w języku Python
Prędkość, droga, czas.
Historia i zastosowanie.
Pokaz przygotowała: Magdalena Kostka
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Pieniądz...., oszczędzanie..., bank
MATEMATEKA W ŻYCIU coDzIENNYm
Szkolne Kasy Oszczędności Rewolucja w Finansach 
WITAJCIE! Zabieramy Was w podróże z Orzełkiem i Reszką.
Proste obliczenia w arkuszu
Zmiany w ofercie Szkolnych Kas Oszczędności
Matematyka w życiu Codziennym.
Matematyka wokół mnie – gdzie jako jedenastolatek widzę królową nauk ?
Zespół Szkół w Trepczy Klasa: II SP Wychowawca: mgr Jadwiga Kozak.
Edyta Wachowiak, Sebastian Belof, Szymon Krasowski
Skąd wzięły się pieniądze ?
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
Ułamki Zwykłe.
Matematyka z Informatyką w parze
KRONIKA SKO UCZNÓW KLAS DRUGICH SP NR 3 W OZIMKU
Formy i funkcje pieniądza
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
UŁAMKI ZWYKŁE.
UŁAMKI ZWYKŁE.
Program realizowany przez klasy II szkoły podstawowej w Zespole Szkół nr 16 im. W. Szuman w Toruniu Od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r.
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
PROJEKT PRZYGOTOWANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD KIERUNKIEM PANI MILENY MAKOWSKIEJ.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
W grudniu obie klasy drugie rozpoczęły realizacje programu „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” Ciekawe wędrówki Od grosika do złotówki.
Matematyka w życiu codziennym
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Matematyka.
MATEMATYKA JEST WSZĘDZIE
Czy matematyka może być ciekawa?
Ułamki zwykłe i dziesiętne
Liczby naturalne i ułamki
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
K TO Z NAMI RYMUJE TEN MATMĘ CZUJE Jak pomóc młodszym kolegom nauczyć się matematyki – praca przygotowana przez uczniów klas IV-VI pod kierunkiem J. Zielińskiej.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Liczby naturalne Prezentacje wykonała: Aleksandra Górska Klasa V.
Przykład: 1 Pan Roch wpłacił 500 zł do banku, w którym oprocentowanie wkładów wynosiło 12% w skali roku. Pieniądze te przeznaczył dla swego chrześniaka,
PIENIĄDZ NARZĘDZIE POMOCNE W REALIZACJI CELÓW I SPEŁNIANIU MARZEŃ SZKOŁA PODSTAWOWA W WYSZANOWIE.
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Klasa I Opracowały: Justyna Gudalewicz Svitlana Basko
„Mistrz małych i dużych liczb”
Obliczenia procentowe w praktyce
Matematyka w życiu codziennym
czyli Jak Polubić Obliczenia Procentowe?
Matematyka w życiu codziennym
Matematyka w życiu codziennym
Kacper Grabowski i Jan Perz Klasa 6A
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Po co nam ta Matematyka? czyli…
Zapis prezentacji:

Matematyka dnia codziennego czyli pieniądze

Fenicjanie pieniądze wprowadzili nam życie ułatwili! Od zarania dziejów człowiek potrzebował towarów i usług: początkowo rolę pieniądza stanowił towar-wymieniano np. skóry, produkty spożywcze broń itp. Następnie pojawiły się monety, banknoty, kwity, kredyty… Tak matematyka niepostrzeżenie przedostała się do naszych portfeli.

Matematyka jest wszędzie Z każdą niemal dziedziną życia pieniądz się styka zaś pieniądzem na świecie rządzi matematyka. Nasza cywilizacja bez niej się nie obejdzie, dlatego nauk jest królową matematyka jest wszędzie.

Matematyka w szkole Szkoła przed nami odsłania matematyczne zmagania by mieć dobre wyniki trzeba przejść do praktyki!

Gdy pani każe liczyć: 1+1=2 3+4=7 To nuda!! Lecz gdy idziemy do sklepiku to: 1zł+1zł=2zł 3zł+4zł=7zł To robi się ciekawe!!!! Bo czekają nas zakupy

0,5zł+0,5zł=i już mamy złotówkę Ale cóż to pojawia się odejmowanie- czy resztę dostanę i ułamki dziesiętne same do głowy wchodzą: 0,5zł+0,5zł=i już mamy złotówkę Dam złotówkę lizak 70 groszy kosztuję, muszę w myślach wykonać odejmowanie i reszta w moim portfelu zostanie

(20zl+10zł+8zł) x 12=456zł, a można działanie w słupku wykonać: A przed nami schody- mnożenie, dzielenie i kolejność wykonywania działań się pojawia: Mama 20zł, babcia 10zł, ciocia 8 zł co miesiąc nam dają to ile końcem roku będzie? I tu bez poganiania i stresu liczę: (20zl+10zł+8zł) x 12=456zł, a można działanie w słupku wykonać: 20 38 +10 x12 + 8 76 38 38 456

Dam 100zł na 12 miesięcy 3% w skali roku na razie z arytmetyką spokój. Kiedy już wszystko policzę dodam i pomnożę, to na procenty przychodzi kolej. Oszczędności na książeczkę SKO wpłacę i zaoszczędzone odsetki zobaczę. I bez odczucia, że zadanie domowe odrabiam str. 4 zad. 5 z przyjemnością pieniądze moje pomnażam!!! Dam 100zł na 12 miesięcy 3% w skali roku na razie z arytmetyką spokój.

Matematyka w banku Banki dobrze z tego znamy, że pieniędzmi obracają na lokatach i kredytach umiejętnie zarabiają.

Klasa szósta to rozwiąże!!! Ale cóż to wakacje się zbliżają ciepłe plaże zapraszają i znów matematyka nam pomoże w kredytu wyborze. Czy wziąć kredyt długo terminowy z niskim oprocentowaniem, czy może kilkumiesięczny z większym?? Klasa szósta to rozwiąże!!! I z przyjemnością i bez ociągania z rodzicami przystępuje do działania. To nie horror na klasówce- bank „w” oferuje kredyt 12 miesięcy oprocentowany 12% w skali roku. Bank ”y” sześciomiesięczny 20% procent w skali roku. Już przeliczam i już wiem wybór padł na ten!!!!

Matematyka pomaga nam w podróżach i zakupach Pieniądze z podróżowaniem ściśle są związane planujemy i obliczamy jak zostaną wydane.

Obniżki, podwyżki, obliczanie procentu danej liczby itd. Przed wyjazdem miłe rachowanie. Hurra!!!! Garderoby uzupełnianie!!! I kolejny rozdział do głowy wskakuje: Obniżki, podwyżki, obliczanie procentu danej liczby itd. Dziś sklepu bez pieniędzy raczej nie zwiedzamy myśląc o zakupach w portfel zaglądamy. Trzeba obliczyć zniżkę oraz promocje cenową by kupować korzystnie i z głową!!

Ta bluzka w galerii 100zł kosztuje, a Gemini obniżki szykuje: 30% 50% 70% A może do jutra poczekamy i podwójną zmianę ceny obliczamy. Kocham matematykę i rachowanie może finansistą zostanę!!!

Odrobina geometrii w pieniądzach Zanim resztę z zakupów włożę do skarbonki to monety i banknoty na stosy ułożę i bryły się pojawiają. Eureka!!! Geometria!!! Do książki spoglądam co widzę: prostopadłościan i walec!!!

Może objętość lub pole powierzchni wyliczę Może objętość lub pole powierzchni wyliczę. I tak same liczby do głowy się cisną. Wzory zapamiętuję do testu szóstoklasisty się szykuję. Matematyka nie jest nudna i nużąca. Jest ciekawa i potrzebna w każde dziedzinie życia. Kiedy pani rachunkami dręczy nas to pamiętajmy, że one w życiu zastosowanie mają.

Źródła: -Google Grafika -Wikipedia

Kto o swe finanse dba ten matematykę dobrze zna!

Dziękuję za uwagę. Prezentację przygotowała Anna Piecha Szkoła Podstawowa nr1 im. Wojska Polskiego w Żywcu.