Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
Advertisements

GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
„Analiza stanu bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
Prędkość i hamowanie.
Stan bezpieczeństwa na drogach woj. podlaskiego w I półroczu 2009r. KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BIAŁYMSTOKU 15 – 003 Białystok, ul. H. Sienkiewicza 65,
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego ANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA MARZEC 2008 r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 07.
ODPRAWA ROCZNA ZA 2008 ROK 13 LUTY 2009 rok
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BYDGOSZCZY W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O STAN BEZPIECZEŃSTWA NA PRZEJAZDACH KOLEJOWYCH WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Sytuacja na warmińsko – mazurskim rynku pracy Zdzisław Szczepkowski Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie 27 marca 2007 r.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Pokaz strona internetowa.
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005 STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005.
W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O
Wypadki drogowe.
Powiat Siedlecki to: powiat ziemski z drogami krajowymi nr 2 i 63, - długość drogi krajowej K-2 to 55,5 km, - długość drogi krajowej K-63 to 37,5 km.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
„Czerwcowy weekend” 3.06 – roku. W okresie od 3.06 – roku małopolska Policja przeprowadzi działania prewencyjne „Boże Ciało 2015”.
Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo.
Znaki Nakazu.
MIEJSKIE KONSULTACJE SPOŁECZNE nt. MAP ZAGROŻEŃ BEZPIECZEŃSTWA Dąbrowa Górnicza.
Opr. podinsp. Grzegorz Sokołowski KONSULTACJE SPOŁECZNE dotyczące bezpieczeństwa na terenie Powiatu Warszawskiego Zachodniego.
WYDZIAŁ RUCHU DROGOWEGO KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GORZOWIE WLKP. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO W 2014r. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Porównanie liczby wypadków drogowych z ofiarami w ludziach (wypadki drogowe) z wypadkami drogowymi bez ofiar w ludziach (kolizje drogowe) w I półroczu.
1. Przestępstwa wszczęte Przestępstwa stwierdzone Wykrywalność KMP 2003 r , r , r r ,
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI ŁÓDŹ WSCHÓD. POSTERUNEK POLICJI W ANDRESPOLU SWOIM DZIAŁANIEM OBEJMUJE DWIE GMINY GMINĘ ANDRESPOL GMINĘ NOWOSOLNA.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
o kierujących pojazdami z późniejszymi zmianami
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Bydgoszcz,
ELEMENTY DROGI POBOCZE CHODNIK RÓW POBOCZE PARKING DROGA DLA ROWERÓW
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Zapis prezentacji:

Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie BEZPIECZNE DROGI … DLA WSZYSTKICH KWIECIEŃ 2015

Zdarzenia drogowe i ich skutki w Polsce w 2014 roku : SKUTKI ZDARZEŃ DROGOWYCH TRENDY wypadki 34 970 ↘-2,4% zabici 3 202 ↘-4,6% ranni 42 545 ↘-3,4% ciężko ranni 11 696 ↗+0,2% kolizje 348 028 ↘-2,2% Trend w porównaniu z rokiem ubiegłym: ↗ - wzrost 0-5% ↗↗ - wzrost 5-10% ↗↗↗ - wzrost >10% ↘ - spadek 0-5% ↘↘ - spadek 5-10% ↘↘↘ - spadek >10% → - bez zmian

SKUTKI ZDARZEŃ DROGOWYCH Zdarzenia drogowe i ich skutki w woj. warmińsko - mazurskim w 2014 roku : SKUTKI ZDARZEŃ DROGOWYCH TRENDY wypadki 1 649 ↗+1,6% zabici 148 ↘-3,3% ranni 2 058 ↗+4,6% ciężko ranni 572 ↘-0,7% kolizje 13 919 ↘-4,9% Trend w porównaniu z rokiem ubiegłym: ↗ - wzrost 0-5% ↗↗ - wzrost 5-10% ↗↗↗ - wzrost >10% ↘ - spadek 0-5% ↘↘ - spadek 5-10% ↘↘↘ - spadek >10% → - bez zmian

Wypadki drogowe z najechaniem na drzewo według województw w 2014 roku:

Zabici w wypadkach drogowych według województw w 2014 roku:

Ranni w wypadkach drogowych z najechaniem na drzewo według województw w 2014 roku:

Wskaźnik wypadków z najechaniem na drzewo na 100 tys. mieszkańców według województw w 2014 roku:

Wypadki ogółem w wyniku najechania na drzewo w poszczególnych województwach w 2014 roku

Cel główny Warmińsko-Mazurskiej Strategii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2014 – 2020 - Zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych o 50% w stosunku do 2010 roku tj. nie więcej niż 84 ofiary śmiertelne - Zmniejszenie liczby ofiar ciężko rannych o 40% w stosunku do 2010 roku tj. nie więcej niż 437 ofiar ciężko rannych.

Wypadki drogowe według rodzaju zdarzenia drogowego w woj Wypadki drogowe według rodzaju zdarzenia drogowego w woj. warmińsko-mazurskim w 2014 roku:

Zabici w wypadkach drogowych według rodzaju zdarzenia drogowego w woj Zabici w wypadkach drogowych według rodzaju zdarzenia drogowego w woj. warmińsko-mazurskim w 2014 roku:

Ranni w wypadkach drogowych według rodzaju zdarzenia drogowego w woj Ranni w wypadkach drogowych według rodzaju zdarzenia drogowego w woj. warmińsko-mazurskim w 2014 roku:

Kolizje drogowe według rodzaju zdarzenia drogowego w woj Kolizje drogowe według rodzaju zdarzenia drogowego w woj. warmińsko-mazurskim w 2014 roku:

Wypadki drogowe i zabici z najechaniem na drzewo w woj Wypadki drogowe i zabici z najechaniem na drzewo w woj. warmińsko – mazurskim w latach 2010 - 2014

Ranni w wypadkach i kolizje z najechaniem na drzewo w woj Ranni w wypadkach i kolizje z najechaniem na drzewo w woj. warmińsko – mazurskim w latach 2010 - 2014

Wypadki z najechaniem na drzewo według powiatów w woj Wypadki z najechaniem na drzewo według powiatów w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Zabici w wypadkach z najechaniem na drzewo według powiatów w woj Zabici w wypadkach z najechaniem na drzewo według powiatów w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Ranni w wypadkach z najechaniem na drzewo według powiatów w woj Ranni w wypadkach z najechaniem na drzewo według powiatów w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Wypadki z najechaniem na drzewo według miesięcy w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Wypadki z najechaniem na drzewo według dni tygodnia w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Wypadki z najechaniem na drzewo według godzin w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Wypadki z najechaniem na drzewo według warunków atmosferycznych w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Wypadki z najechaniem na drzewo według geometrii drogi w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Wypadki z najechaniem na drzewo według stanu nawierzchni w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014 49%

Wypadki z najechaniem na drzewo według rodzaju winy w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Wypadki z najechaniem na drzewo według przyczyn z winy kierujących w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Sprawcy kierujący wypadków z najechaniem na drzewo według grup wieku w woj. warmińsko-mazurskim ogółem za lata 2010-2014

Wypadki drogowe z najechaniem na drzewo według kategorii drogi w woj. warmińsko – mazurskim ogółem w latach 2010 - 2014

Wybrane drogi powiatowe na których dochodzi do największej ilości wypadków z najechaniem na drzewo w woj. warmińsko – mazurskim ogółem w latach 2010 - 2014

Wybrane drogi wojewódzkie na których dochodzi do największej ilości wypadków z najechaniem na drzewo w woj. warmińsko – mazurskim ogółem w latach 2010 - 2014

Wypadki drogowe na drogach krajowych z najechaniem na drzewo w woj. warmińsko – mazurskim ogółem w latach 2010 - 2014

Wypadki drogowe z najechaniem na drzewo według miejscowości w woj. warmińsko – mazurskim w latach 2010 - 2014

Prędkości średnie potoku ruchu w poszczególnych województwach w km/h Dane z Raportu „Prędkość w Polsce w 2014 roku” - Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Udziały pojazdów przekraczających prędkość dopuszczalną w poszczególnych województwach Udział przekroczeń prędkości dopuszczalnej w % Dane z Raportu „Prędkość w Polsce w 2014 roku” - Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Udziały pojazdów przekraczających prędkość dopuszczalną powiększoną o 10 km/h w po-szczególnych województwach Udział przekroczeń prędkości dopuszczalnej o więcej niż 10 km/h Dane z Raportu „Prędkość w Polsce w 2014 roku” - Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Informacja o efektach działań "PRĘDKOŚĆ" przeprowadzonych w latach 2012 - 2014 roku na terenie woj. warmińsko - mazurskiego liczba skontrolowanych pojazdów liczba ujawnionych przekroczeń prędkości 2012 rok 5 928 3 310 2013 rok 16 394 9 152 2014 rok 19 172 11 745

W dniu 03.08.2014r o godz. 12:00 na skrzyżowaniu dróg powiatowych nr 1535N i 1416N gm. Lidzbark Warmiński, kierujący pojazdem VW Golf o nr rej. NLI…. nie ustąpił pierwszeństwa, wyniku czego uderzył w prawidłowo jadący pojazd AUDI 80 o nr rej NLI……, który następnie zmienił swój tor jazdy i uderzył w przydrożne drzewo. Wyniku tego zdarzenia nastąpiła śmierć pasażerki pojazdu AUDI lat 42. Kierujący pojazdem VW GOLF lat 75, posiadający prawo jazdy przez okres 54 lat kat. ABT. Kierujący pojazdem AUDI 80 lat 48, posiadający prawo jazdy przez okres 29 lat kat. ABC.

Zdarzenie drogowe zaistniałe w dniu 23. 07. 2013 roku o godz Zdarzenie drogowe zaistniałe w dniu 23.07.2013 roku o godz. 07:40 na drodze W507 w miejscowości Świętochowo, gmina Braniewo przy dobrych warunkach atmosferycznych. Kierujący pojazdem Audi 80 na łuku drogi z nieustalonych przyczyn zjechał z jezdni i uderzył w drzewo. Na miejscu śmierć poniósł kierujący pojazdem lat 26, liczba lat kierowania pojazdem – 6 oraz pasażerka lat 22.

W dniu 2013.07.12 około godz. 5.40 na trasie W544 Iłowo – Mławka kierujący samochodem osobowym VW Golf NNI…, na łuku drogi nie dostosował prędkości do warunków panujących na drodze, wpadł w poślizg, w wyniku czego uderzył prawym bokiem w przydrożne drzewo. Śmierć na miejscu poniósł pasażer lat 25. Kierowca - 21 lat, prawo jazdy kat. B, 1 rok posiadał uprawnienia do kierowania.

W dniu 12.01.2014r o godz. 3:38 na drodze W509 pomiędzy miejscowością Klusajny a Bażyny gm. Orneta kierujący pojazdem lat 22 posiadający prawo jazdy kat. B przez okres 3 lat na prostym odcinku drogi zjechał na lewy pas ruchu, a następnie do przydrożnego rowu po lewej stronie i najechał na drzewo. W toku prowadzonego postępowania ustalono, iż kierujący pojazdem OPEL SIGNUM o nr rej NLI…. zasnął w trakcie jazdy. Wyniku uderzenia w drzewo na miejscu zginął pasażer lat 32.

KIEROWCY SĄ LUDŹMI MOGĄCYMI POPEŁNIĆ BŁĄD PODCZAS KIEROWANIA POJAZDEM !!!!!!!   CZY BŁĄD KIEROWCY MA KOŃCZYĆ SIĘ DLA LUDZI NATYCHMIASTOWYM WYROKIEM W POSTACI ŚMIERCI NA DRZEWIE ? CO MY JAKO ODPOWIEDZIALNI ZA BEZPIECZEŃSTWO MOŻEMY ZROBIĆ W ZAKRESIE ROZWIĄZAŃ INFRASTRUKTURALNYCH I SYSTEMOWYCH ABY ZMINIMALIZOWAĆ SKUTKI BŁĘDU POPEŁNIONEGO PRZEZ KIEROWCĘ NA DROGACH „KRAINY TYSIĄCA LASÓW I JEZIOR” ?

Dziękuję za uwagę